Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
In Duitsland (Rotenburg) staat een Turks-Duitse vrouw terecht. Ze heeft haar 4-jarige zoon van een brug in een rivier gegooid . Waarom? Dat zit zo:
In november van vorig jaar was het kind al in het hospitaal opgenomen met zware brandwonden. De jongen moest 3 keer geopereerd worden. Volgens de moeder had ze hem met te warm water willen wassen. Het personeel van het ziekenhuis vond de zaak verdacht en schakelde de jeugdbescherming in.
De Turkse moeder vreesde nu dat haar hoederecht zou afgenomen worden en ... dat het kind niet meer als een moslim maar als een christen zou opgevoed worden !
Daarop heeft ze beslist om het kind de dood in te sturen door hem te laten verdrinken in de Wümme.
Dit geeft je een idee hoe diep het zit bij een aantal moslims.
In november van vorig jaar was het kind al in het hospitaal opgenomen met zware brandwonden. De jongen moest 3 keer geopereerd worden. Volgens de moeder had ze hem met te warm water willen wassen. Het personeel van het ziekenhuis vond de zaak verdacht en schakelde de jeugdbescherming in.
De Turkse moeder vreesde nu dat haar hoederecht zou afgenomen worden en ... dat het kind niet meer als een moslim maar als een christen zou opgevoed worden !
Daarop heeft ze beslist om het kind de dood in te sturen door hem te laten verdrinken in de Wümme.
Dit geeft je een idee hoe diep het zit bij een aantal moslims.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Religie is een patent middel om goed te praten wat zonder die "zegen" niet zou mogen. Tijdens de Inquisitie zijn veel rekeningen vereffend met de zegen van een hoger wezen, vereffeningen die daarzonder nooit zouden zijn aanvaard. Religieuze waanzin is een niet exclusief Islamitisch verschijnsel het komt doorheen de geschiedenis van de mensheid in allerhande gedaanten tot uiting, vaak "gesponsord" door wereldlijke machtswellustelingen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Die stelling is waar. Deze stelling is ook waar:
"Longkanker is geen verschijnsel dat exclusief aan rokers kan toegewezen worden. Het komt bij alle groepen mensen voor."

Waarheden hoeven niet uniek te zijn om waar te zijn.
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Juist, doorheen de geschiedenis van de mensheid.
In de huidige tijd echter is die exclusiviteit voorbehouden aan de islam. Waarop heel sporadisch al eens een reactie komt. Niet zozeer uit religieuze waanzin maar omdat men hun moordpartijen zat is.
-
Ik ga niet beweren dat in naam van de Islam geen geweld of terreur wordt bedreven, maar ook bv. Getuigen van J en Scientology en andere sekten, die weliswaar minder bloederig optreden, maar toch ook in naam van het Hogere, hun aanhangers ernstige schade kunnen toebrengen; psychisch geweld is ook geweld.
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/v ... ~ad9a821f/
Allah zal tevreden zijn !! geen blote knieën op TV !!

Allah zal tevreden zijn !! geen blote knieën op TV !!
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Ook weeral juist ! Maar dan heb je het over sekten : meestal gesloten gemeenschappen met een beperkt aantal leden die zichzelf aan bepaalde regels onderwerpen. Regels die ze niet opdringen aan niet-leden en zeker geen geweld, fysiek noch psychisch, plegen tegen "ongelovigen".socrates schreef: ↑15 apr 2021, 10:47
Ik ga niet beweren dat in naam van de Islam geen geweld of terreur wordt bedreven, maar ook bv. Getuigen van J en Scientology en andere sekten, die weliswaar minder bloederig optreden, maar toch ook in naam van het Hogere, hun aanhangers ernstige schade kunnen toebrengen; psychisch geweld is ook geweld.
Dat er binnen sommige van die kringen dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen zoals pedofilie bij de Getuigen van Jehovah, klopt, maar dat heeft even veel te maken met religiositeit als dezelfde misdaden bij jeugdkampen, scholen, kloosters, sportverenigingen en dergelijke.
-
Mijn enige bedoeling was de visie op dat probleem wat te verruimen en enigszins te relativeren. Als een beweging, die zich religie noemt, zich gaat gedragen als een sekte, kunnen zwakke sekteleden zich radicaal gaan onderwerpend aan de wil van de leider en totaal irrationeel gedrag gaan vertonen. (ook zonder "godheid" deden overtuigde nazi's dat in concentratiekampen)
-
Het is een goed uitgangspunt om eventuele andere invalshoeken ook aan bod te laten komen, maar wanneer daarbij logische fouten kunnen worden aangewezen, dan trek je best het argument weer in.
Wanneer ik schreef dat longkanker niet exclusief iets is dat rokers overkomt, dan is dat waar, maar ik ben een dwaas indien ik met die stelling wil aantonen 'dat alles wel op een of andere manier slecht is en het ene niet erger dan het andere'.
Stellingen die zowel in de ene als in de andere richting bruikbaar zijn om een waarheid aan te tonen, moeten steeds onderworpen worden aan een statistische proef: welke resultaten krijgen we wanneer we 1000 dergelijke gevallen bekijken?
Wanneer ik schreef dat longkanker niet exclusief iets is dat rokers overkomt, dan is dat waar, maar ik ben een dwaas indien ik met die stelling wil aantonen 'dat alles wel op een of andere manier slecht is en het ene niet erger dan het andere'.
Stellingen die zowel in de ene als in de andere richting bruikbaar zijn om een waarheid aan te tonen, moeten steeds onderworpen worden aan een statistische proef: welke resultaten krijgen we wanneer we 1000 dergelijke gevallen bekijken?

Het Franse merk van water 'Evian' had in een tweet opgeroepen om te melden wanneer iemand die dag al 1L water had gedronken.
Dat liep alweer niet goed af: heel wat moslims waren diep gekwetst in hun tere hart. Het is immers ramadan en dat bericht getuigt van religieuze insensitiviteit tegenover de tweede grootste religieuze gemeenschap in het land. Nog duidelijker: Evian heeft ei-zo-na godslastering gepleegd (blasfemie) door het enorme belang van de ramadan voor moslims te onderschatten.
Evian heeft zich al geëxcuseerd uit vrees voor een economische boycot door de moslims.
De nieuwe puriteinen zijn aan zet.
Dat liep alweer niet goed af: heel wat moslims waren diep gekwetst in hun tere hart. Het is immers ramadan en dat bericht getuigt van religieuze insensitiviteit tegenover de tweede grootste religieuze gemeenschap in het land. Nog duidelijker: Evian heeft ei-zo-na godslastering gepleegd (blasfemie) door het enorme belang van de ramadan voor moslims te onderschatten.
Evian heeft zich al geëxcuseerd uit vrees voor een economische boycot door de moslims.
De nieuwe puriteinen zijn aan zet.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.