Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

E.T.

17 apr 2021, 12:17

Algemene kennis jongens, Indiërs zonder kaste bestaan niet echt. Officieel wel maar in de praktijk ...
Bron? Wat dacht je van Wiki? Of tante nonneke die ter plaatse was?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.

17 apr 2021, 12:23

E.T. schreef:
17 apr 2021, 12:17
Algemene kennis jongens, Indiërs zonder kaste bestaan niet echt.
Dat weet iedereen. Het punt wat je niet verduidelijkt is de bewering dat slechts enkele overlijdens uit bepaalde kaste worden meegeteld.

En wat die kasten betreft. Dat komt in orde.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

De kannibaal

17 apr 2021, 14:20

Wil. schreef:
17 apr 2021, 12:15
Ik zal het voor den E.T. nog eens voordoen:

De vaccinaties in Vlaanderen en Wallonië. Nog altijd blijven ze daar in het zuiden hangen op zowat 70% terwijl we in eigen land hier 90% halen. De verklaring heb ik eerder al gegeven.

Afbeelding

Ik verwacht dat we tegen eind volgende week voor álle 65+ ers boven 90% zullen zitten.
Wanneer de groep boven 55 jaar een (eerste) vaccin heeft gekregen, dan zal heel snel de druk van de ketel zijn in de hospitalen. (We gaan dan weliswaar nog massaal veel 'besmettingen' hebben :lol: :lol: , maar daar geeft geen enkel verstandig mens nog om)
Waarschijnlijk is slappe Jan Uw profeet of volgt gij de grote illusionist Beke. :D Op papier wordt er getoverd, maar de werkelijkheid is anders. De vrouw van de Kannibaal is 68, en komt pas volgende week vrijdag aan de beurt. Voor eind april geraken die allemaal niet meer gevaccineerd, want volgende week heerst er opnieuw armoede in het vaccinatieland. Wanneer de groep van boven de 55 zijn vaccin heeft ontvangen, zal nog een tijdje duren. En dan spreek ik nog maar van de risico patiënten die snakken naar hun spuitje. Hoog tijd om Uw drukregelaar voor de ketel van de hospitalen bij te stellen. Gij vergeet daarenboven dat de cijfers hierboven maar gaan over de eerste speedy spuit. Vijftig procent van deze gelukkigen lopen nog een redelijke kans om op een IC afdeling te belanden. Het lijstje van de volledig gevaccineerden puilt uit van het minimalisme. Vlaanderen verliest hier volledig zijn leiderspatroon, en bengelt ergens aan het staartje. De 65+ die in de eerste of tweede week van mei aan de beurt komt, ontvangt zijn 2de spuitje in juli of augustus als hij het ongeluk heeft gehad om gevaccineerd te worden met een Aldi vaccin (als de vaccinatie centra ten minste niet terug vallen in vakantie modus.

Wil.

17 apr 2021, 15:09

De kannibaal schreef:
17 apr 2021, 14:20
Wil. schreef:
17 apr 2021, 12:15
De vaccinaties in Vlaanderen en Wallonië. Nog altijd blijven ze daar in het zuiden hangen op zowat 70% terwijl we in eigen land hier 90% halen.
Afbeelding
De verklaring heb ik eerder al gegeven.
De vrouw van de Kannibaal is 68, en komt pas volgende week vrijdag aan de beurt.
Dat is héél normaal. Men is nu nog bezig met de groep boven 70.
Voor eind april geraken die allemaal niet meer gevaccineerd, want volgende week heerst er opnieuw armoede in het vaccinatieland.
Allemaal niet. Ik vermoed ongeveer 90%
Wanneer de groep van boven de 55 zijn vaccin heeft ontvangen, zal nog een tijdje duren.
Ik weet nu al dat je gelijk hebt. "een tijdje duren" is immers zo rekbaar als de beste elastiek. :wink:
Gij vergeet daarenboven dat de cijfers hierboven maar gaan over de eerste speedy spuit.
Neen, kannibaal. Ik heb het trouwens vermeld.
Vijftig procent van deze gelukkigen lopen nog een redelijke kans om op een IC afdeling te belanden.
Fout, kannibaal. Het is 100% van alle mensen in dit land die kans maakt om op een IC afdeling terecht te komen. Maar hoevelen er na een eerste inspuiting nog zullen in het hospitaal terechtkomen, dat aantal zal je eerder met één cijfer dan met twee kunnen aanduiden.
Het lijstje van de volledig gevaccineerden puilt uit van het minimalisme. Vlaanderen verliest hier volledig zijn leiderspatroon, en bengelt ergens aan het staartje.
Je doet hier een ET-tje: je zegt maar wat er door je hoofd schiet zonder bewijsmateriaal. Sta me toe dat te negeren.

Fred1950

17 apr 2021, 15:54

Wil. schreef:
.... Maar hoevelen er na een eerste inspuiting nog zullen in het hospitaal terechtkomen, dat aantal zal je eerder met één cijfer dan met twee kunnen aanduiden.
....
Uit welke grafiek heb jij dat kunnen afleiden, mijnheer met zijn "punt". :lol:

Het aantal "eerste spuit" gevaccineerden tussen 65-74 is procentueel nog steeds het laagst in Vlaanderen, nietwaar ?
Hoe komt dat ? :o 8)

Prima Vera

17 apr 2021, 16:06

Hier 64 en mijn man 70, vandaag beiden gevaccineerd.

E.T.

17 apr 2021, 16:20

Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
.... Maar hoevelen er na een eerste inspuiting nog zullen in het hospitaal terechtkomen, dat aantal zal je eerder met één cijfer dan met twee kunnen aanduiden.
....
Uit welke grafiek heb jij dat kunnen afleiden, mijnheer met zijn "punt". :lol:

Het aantal "eerste spuit" gevaccineerden tussen 65-74 is procentueel nog steeds het laagst in Vlaanderen, nietwaar ?
Die eerste bewering lijkt me een ET-tje (je zegt maar wat er door je hoofd schiet zonder bewijsmateriaal)

Een klein percentage van een grote hoeveelheid is soms meer dan een hoog percentage van weinig, toch?

Natuurlijk enkel als het totaal aantal prikken evenredig is geleverd ...
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.

17 apr 2021, 16:23

Fred1950 schreef:

Ik heb je die uitleg een week geleden al uitvoerig gegeven, maar je kort geheugen is niet meer zo best, merk ik. (is dat een voorbode van iets??)

Herhaling:
Er is meer bereidheid tot gevaccineerd worden bij ons dan in Wallonië waardoor het vanzelfsprekend langer duurt eer je klaar bent met de bovenste groepen. In Vlaanderen zijn 20% méér mensen ingeënt in de groep boven 85 j. Hoe komt dat? Vaccins die bij deze mensen worden gebruikt, kun je niet meer gebruiken bij de 65+ ers.

Ook herhaling: in Vlaanderen worden de vaccinaties uitgevoerd volgens afspraak: de oudste categorie eerst, dan de eerstvolgende groep, enzovoort.

frits1955

17 apr 2021, 16:24

Algemene kennis jongens, Indiërs zonder kaste bestaan niet echt.
Je zal je algemene kennis toch eens moeten bijspijkeren denk ik ;-) het traditionele kastenstelsel bestaat al heel lang niet meer. De afgrond tussen bezitters en niet-bezitters, tussen rijk en (heel) arm is daarentegen heel diep.
Er zijn al meerdere politici geweest uit de zgn."Dalits"groep (onaanraakbaren)die het tot premier van een Indische deelstaat geschopt hebben of tot president van India. Binnen het traditionele kastensysteem zou dat ondenkbaar zijn.
Laatst gewijzigd door frits1955 op 17 apr 2021, 16:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Wil.

17 apr 2021, 16:28

E.T. schreef:
17 apr 2021, 16:20
Natuurlijk enkel als het totaal aantal prikken evenredig is geleverd ...
Ook voor jou: herhaling.

Als men naar verhouding van het bevolkingsaantal ook vaccins krijgt toegeleverd, maar je kunt de mensen in de oudste categorie niet overtuigen om zich te laten inenten, dan ga je die vaccins niet in de afvalbak gooien. Dan begin je natuurlijk aan de jongere bevolkingslaag. Maar daar lukte het óók niet...

Bijgevolg gaat men nóg jongere mensen beginnen inenten wanneer er voldoende jonge kandidaten voor een spuit zijn.

Uiteindelijk gaat men in Wallonië héél veel moeite hebben om 70% van de 18-plussers ingeënt te krijgen. In Vlaanderen lijkt dat weer veel beter te lukken.

Nogmaals herhaling: 't zijn toch twee verschillende culturen, hé? 8)

Wil.

17 apr 2021, 16:33

@ET, kannibaal en consorten

Afbeelding

De kannibaal

17 apr 2021, 16:38

Prima Vera schreef:
17 apr 2021, 16:06
Hier 64 en mijn man 70, vandaag beiden gevaccineerd.
Proficiat, ikzelf gisteren en vandaag voel ik mij precies alsof men mij uit een vlieger gesmeten heeft.

frits1955

17 apr 2021, 16:44

Ik verwacht dat we tegen eind volgende week voor álle 65+ ers boven 90% zullen zitten.
Qua beschikbare vaccins en de vooruitzichten van de volgende weken qua leveringen zal einde mei ook wel goed zijn zeker ;-) men is nog maar net begonnen aan de groep 65 -69 jaar. Ik (66 j.)heb net bericht gekregen dat ik een Pfizerprikje kan krijgen op 2 mei en 6 juni.

E.T.

17 apr 2021, 16:47

Als men naar verhouding van het bevolkingsaantal ook vaccins krijgt toegeleverd, maar je kunt de mensen in de oudste categorie niet overtuigen om zich te laten inenten, dan ga je die vaccins niet in de afvalbak gooien. Dan begin je natuurlijk aan de jongere bevolkingslaag.
Of je herverdeelt de dosissen onder alle leeftijdsgenoten :wink:
in Vlaanderen worden de vaccinaties uitgevoerd volgens afspraak: de oudste categorie eerst, dan de eerstvolgende groep
Met die uitzondering dat de 45-65 met een aandoening NU ingeschoven worden terwijl nog 2/3 van de 65+ wachten op hun eerste prik :roll:

De kannibaal

17 apr 2021, 16:50

Wil. schreef:
17 apr 2021, 16:33
@ET, kannibaal en consorten

Afbeelding
Googled nog maar een beetje verder, en gij gaat cijfers vinden van 51 tot 80%, na 10 tot 12 dagen, Of misschien wordt het 0% als gij er niet op reageert.