Fazal schreef: ↑06 jun 2020, 18:21
Iedereen heeft altijd maar de mond vol over racisme.
Zo ook weer deze middag in Villa politica. Maar wat is racisme eigenlijk?
Racisme wordt over het algemeen beschouwd als een soort haat tegen mensen die anders zijn.
Vooral op gebied van kleur, religie, taal, familienamen, enzovoort.
NEEN! Dat is het hélemaal
NIET!
Hetgeen door de meeste mensen als racisme wordt beschouwd, is eerder gegrond
op de mentaliteit van de verschillende volkeren. Het moet duidelijk zijn dat de ene mentaliteit niet strookt met de andere!
Als er 70% allochtonen de gevangenis bevolken, als ze o.m. verkeersinbreuken plegen, als ze alle wetten en reglementen van hun gastland aan hun laars lappen, als ze hun gastheren met de nek aankijken, onnodig veel kabaal maken met bijkomende geluidsoverlast tot gevolg, zich abnormaal asociaal gedragen tegenover hun medemens, bendes vormen, drugs slijten, mensen van het gastland overvallen en verkrachten ..., dan is dat niet te wijten aan hun kleur, hun religie, noch aan hun familienaam, maar aan het feit dat zijzelf de oorzaak zijn van hun eigen ellende.
Het is dus hun mentaliteit dat voor wrevel in het gastland zorgt.
Het is dan ook niet moeilijk dat wij, als autochtonen, hen scheef bekijken, en hen mijden om erger te voorkomen.
En dan ben je nog niet veilig, want hen alleen maar aankijken is ook al gevaarlijk gebleken.
Je weet dus maar nooit.
Als dàt racisme is van onze kant, dan zitten we met dat woordje een heel eindje naast de kwestie, vind ik dan.
NEEN! De echte racisten zijn de allochtonen zelf. De blik in hun ogen, de manier waarop zij ‘ons’ aankijken, zegt al genoeg. Het zijn ‘zij’ die ‘ons’ haten, op grond van huidskleur, en vooral van religie. "Dood aan alle ongelovigen, Allah akbar"! Dus, als we het over racisme hebben, dan zijn niet wij, maar zij, de echte racisten!
Gelukkig zijn er ook die zich (redelijk) goed hebben aangepast, maar die zijn en blijven in de minderheid, ik schat het zoiets op ± 30%.
En dat nu niemand afkomt met het verwijt dat ik veralgemeen, want dat doe ik dus niet!
Waar ik het heb over ± 30% is dat zeker niet veralgemenen!
Alhoewel het zo goed als zeker, dicht bij de waarheid zal aanleunen.
Maar het soms totaal onnodig dodelijk geweld door de politie tegen de zwarte bevolking in de VS, is natuurlijk
absoluut niet goed te keuren, tenzij in geval van zelfverdediging bij een aanval op hun persoon, hetgeen niet het geval was met Georges Floyd!