Vergroening bedrijfswagens....
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Misschien zal waterstofgas goedkoper worden, maar wees maar zeker dat er dan de "nodige" taksen en toeslagen zullen bijkomen ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Alleen de Noren kunnen goedkope "groene" waterstof maken omdat ze de elektriciteit ervoor zowat gratis van hun waterkracht centrales kunnen krijgen. En toch ..... vinden ze elektrische wagens veel interessanter.
Gewoon eventjes Googlen met de tekst "electric car sales in norway 2020" en ge krijgt meteen dit antwoord :
So-called battery electric vehicles (BEV) made up 54.3% of all new cars sold in the Nordic country in 2020, a global record, up from 42.4% in 2019 and from a mere 1% of the overall market a decade ago, the Norwegian Road Federation (OFV) said.05 Jan 2021
Den "tokkio" zal in Noorwegen een staatsgreep moeten plegen om er zijn waterstof aan de man te kunnen brengen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De Noorse overheid subsidieert elke zogenaamd 'CO2-vrije' auto. Ze maken helemaal geen onderscheid tussen batterij auto's of fuel cell auto's.
Je verwart de kip met het ei.
Wanneer de automakers nauwelijks waterstofauto's aanbieden, dan gaan de consumenten er ook geen kunnen kopen en aangezien de Noorse staat elke auto zwaar wil subsidiëren als die maar 'proper' is, kopen de klanten datgene wat er in het uitstalraam staat: BEV's.
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Het bedrijf dat deze diesel maakt is een Nederlands bedrijf. Men claimt een CO2 vermindering van 90% ! Als dat klopt dan zal het heel moeilijk zijn voor een elektrische auto (BEV) om over de totale levensloop betere waarden voor te leggen.
Daar komt nog bij dat de dieselauto sneller kan volgetankt worden en voor zeldzame heel verre ritten ook nog kan terugvallen op de traditionele diesel.
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Waterstof is een gas , dat kan men niet mengen met een vloeistof. Eventueel kan men die olie mengen met ethanol of methanol zoals men dat met benzine ook doet.
Heb je er wel eens aan gedacht hoeveel landbouwgrond verloren gaat, of nog erger, hoeveel bossen sneuvelen voor de aanplanting van koolzaad en soja voor de productie van die olie ? Uiteraard "besparen" ze CO2, ze claimen dat die planten de CO2 uit de lucht halen. Dat klopt, maar bij de productie van die olie wordt er ook CO2 uitgestoten, en die wordt nooit gerecupereerd ! Men noemt zoiets "de korte CO2 cyclus" maar een cyclus van 5 jaar is voor mij niet "kort".
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ah, zo. Ons land subsidieert de bedrijfs- en salariswagens ook niet, hé. De ondernemingen en privépersonen moeten gewoon minder of geen belastingen betalen.
Nochtans moeten die misgelopen belastinginkomsten wel ergens anders gehaald worden.
Dit is wat Noorwegen doet om EV's te promoten:
Nochtans moeten die misgelopen belastinginkomsten wel ergens anders gehaald worden.
Dit is wat Noorwegen doet om EV's te promoten:
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Terug die Hollanders he, zijn er hier geen ingenieurs met werkende hersencellen,de "poeder" waterstof, de blauwe diesel, nu de groene diesel.Het bedrijf dat deze diesel maakt is een Nederlands bedrijf. Men claimt een CO2 vermindering van 90% ! Als dat klopt dan zal het heel moeilijk zijn voor een elektrische auto (BEV) om over de totale levensloop betere waarden voor te leggen.
https://www.neste.nl/neste-my-renewable ... hvo-diesel
en tussen de soep en de patatten gaan ze nog een fabriek bouwen dat +/- 2000 vrachtwagens gaat bouwen op waterstof.
https://www.autoscout24.be/nl/informere ... sche-auto/
Hallo België,het enige dat ze hier doen is over subsidiëren van E auto's,gewoon om den boel te belazeren, omdat ze de C0² norm moeten halen, maar niks bijbrengt voor het milieu...ze bedrieger de auto rijder ,en stellen de E auto voor als wonder middel ,maar met een kleine E auto kan men nog niet naar de zee en terug rijden, zonder 3X te moeten opladen
https://www.autoscout24.be/nl/informere ... sche-auto/In de subsidieregeling is tot 2025 een bedrag van 250 miljoen gereserveerd om uit te betalen als subsidie voor elektrische auto’s.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.