Coronavirus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ge hebt een detail gemist, beste Wil-met-zijn-punt. Die 70 % is berekend op de besmettingsgraad van de Wuhan variante. De 90 % komt er omdat de Britse en de Indiase varianten besmettelijker zijn. Om het virus dan werkelijk kwijt te geraken moeten er meer mensen rondlopen van wie verondersteld wordt dat ze "hun" virus minder gaan verspreiden. Duidelijk toch ....Wil. schreef: ↑05 jun 2021, 13:39De 'wetenschappers' beginnen de doelpalen breder uit elkaar te zetten.
Een klein jaar geleden ging het erover dat we 70% tot 75% immune mensen moesten bereiken om groepsimmuniteit te verwerven. Die uitspraak werd door échte wetenschappers gedaan.
Vandaag beginnen eveneens échte wetenschappers dat percentage op te schuiven: het moet 80% of misschien zelfs 85% tot 90% zijn, anders halen we het niet. Dat was vanmiddag op het radionieuws te horen.
.....
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Neen, Sofke, je vindt het uit waar we bij staan.Fred1950 schreef: ↑05 jun 2021, 13:49Ge hebt een detail gemist, beste Wil-met-zijn-punt. Die 70 % is berekend op de besmettingsgraad van de Wuhan variante. De 90 % komt er omdat de Britse en de Indiase varianten besmettelijker zijn. Om het virus dan werkelijk kwijt te geraken moeten er meer mensen rondlopen van wie verondersteld wordt dat ze "hun" virus minder gaan verspreiden. Duidelijk toch ....
In de zomer van vorig jaar zei Fauci dat 60% tot 70% zou volstaan voor groepsimmuniteit.
In december - toen was er nog geen sprake van de Indische variant - schroefde hij het cijfer al op tot 'ergens tussen 70 en 90%'.
Achieving herd immunity against the virus could require vaccination of up to 90% of Americans, Dr. Anthony Fauci, the most prominent U.S. infectious disease expert, told the New York Times in an interview.
"We really don't know what the real number is. I think the real range is somewhere between 70 to 90 percent. But, I'm not going to say 90 percent," Fauci said,
Fauci, who is advising both Republican President Donald Trump and President-elect Joe Biden, a Democrat, on the pandemic, acknowledged that he had revised his estimates upward from earlier in the year, when he said the nation would reach herd immunity by inoculating 60% to 70% of the population.
Bron
Die kerels spreken alsof ze er alles van weten, maar 'op die achterkant van dat postzegeltje' is blijkbaar nog veel plaats om hun raadgevingen (met nadruk op 'raad' ) neer te pennen.
Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat mensen die van de macht hebben geproefd ('gij moogt niet dit, gij moet dat want wij zijn wetenschappers en wéten het best') die macht niet willen afgeven en daarom de lat maar blijven verschuiven.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Nee man, dat heeft Marcske Van Ranst op den VlaamseRadioTettervisie komen vertellen.Wil. schreef: ↑05 jun 2021, 15:16Neen, Sofke, je vindt het uit waar we bij staan.Fred1950 schreef: ↑05 jun 2021, 13:49Ge hebt een detail gemist, beste Wil-met-zijn-punt. Die 70 % is berekend op de besmettingsgraad van de Wuhan variante. De 90 % komt er omdat de Britse en de Indiase varianten besmettelijker zijn. Om het virus dan werkelijk kwijt te geraken moeten er meer mensen rondlopen van wie verondersteld wordt dat ze "hun" virus minder gaan verspreiden. Duidelijk toch ....
.....
De logica is simpel : iemand die met de Britse variant rondloopt gaat 1,2 personen besmetten, terwijl dat in precies dezelfde omstandigheden hij met het Wuhan virus 1,0 personen zou besmetten ( zeg maar , als ge zijn gedrag zoudt filmen en daarna de film zoudt herafspelen met de andere variante ). Dat zijn "statistisch" gemeten waarden, en dat is toch je lievenlingskost , of niet soms.
-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
Belgen steken vaker grens over voor gratis PCR-test ...
https://www.gva.be/cnt/dmf20210603_92829098
2 d. geleden · Belgen die een PCR-test nodig hebben om naar hun buitenverblijf te gaan of op reis te vertrekken, durven daarvoor al eens de grens met Frankrijk over te steken. De test is er namelijk gratis ..
https://www.gva.be/cnt/dmf20210603_92829098
2 d. geleden · Belgen die een PCR-test nodig hebben om naar hun buitenverblijf te gaan of op reis te vertrekken, durven daarvoor al eens de grens met Frankrijk over te steken. De test is er namelijk gratis ..
Spinnst du oder was
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1502671 ... labtheorie
De WHO heeft een paar maanden geleden een onderzoek gedaan in China, maar vooraf weet men dat zinloos is. Een dictatuur waar alles vast ligt en gecontroleerd is , alleen hun waarheid telt .
Ik heb 2 x maal in China gewerkt en als brave Vlaamse huisvader werd men in de gaten gehouden. Zes van de zeven dagen werken en op zondag vrij , ooit een bezoek gebracht aan Macau met Amerikaanse collega's die "decent food" wilden en naar een Mac Donalds gingen eten . De dag nadien versprak zich een tolk en wisten we dat we gevolgd werden.
De WHO heeft een paar maanden geleden een onderzoek gedaan in China, maar vooraf weet men dat zinloos is. Een dictatuur waar alles vast ligt en gecontroleerd is , alleen hun waarheid telt .
Ik heb 2 x maal in China gewerkt en als brave Vlaamse huisvader werd men in de gaten gehouden. Zes van de zeven dagen werken en op zondag vrij , ooit een bezoek gebracht aan Macau met Amerikaanse collega's die "decent food" wilden en naar een Mac Donalds gingen eten . De dag nadien versprak zich een tolk en wisten we dat we gevolgd werden.
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
De Belgen die ginder al maanden werken spreken toch een andere taal , en met veel lof. Als er Amerikanen bij waren worden die meteen verdacht als CIA agenten, en dan worden die inderdaad in de gaten gehouden. In welk jaar was dat ?sibarita schreef: ↑05 jun 2021, 22:52https://www.telegraaf.nl/nieuws/1502671 ... labtheorie
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Zolang elk land apart niet ca 100% gevaccineerd is geweest, zolang heeft men pagina's met uitleg en grafieken. Spanje bvb met zijn 400 miljoen inwoners (officiële), dat duurt wel een tijdje.
Amerika, daar gaf men continu spuitjes, de voorraad vaccins was er.
Spanje zal door tekorten belemmerd worden.
De plaat van dit topic blijft hangen.
Amerika, daar gaf men continu spuitjes, de voorraad vaccins was er.
Spanje zal door tekorten belemmerd worden.
De plaat van dit topic blijft hangen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
1 Duvel 's avonds, dat is goed. Maar 4 ...???

sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
in 1995 en tweede keer in 1996 , toen meer in de buurt van Shangai en de ijsstad Harbin.Fred1950 schreef: ↑05 jun 2021, 23:43De Belgen die ginder al maanden werken spreken toch een andere taal , en met veel lof. Als er Amerikanen bij waren worden die meteen verdacht als CIA agenten, en dan worden die inderdaad in de gaten gehouden. In welk jaar was dat ?sibarita schreef: ↑05 jun 2021, 22:52https://www.telegraaf.nl/nieuws/1502671 ... labtheorie
Macau was toen nog een deel van Portugal , maar het enige Portugees waren de straatnamen.
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
Al wat men hier nastreeft is persoonlijke aandacht . Bij Vdb is alles goed als jij naar hem luistert en precies doet zoals hij het wil. Regelnicht! En alles zo moeilijk mogelijk maken. Gisteren naar Duitsland geweest, twee keer moeten tanken. Aan de kassa pompstation: mr. u kan zich hier gratis laten testen op covid 19. Naast het pompstation: tent met medisch personeel. Veel te simpel voor Vlaanderen zeker?
Spinnst du oder was
-

Wat we hier zien voor de eerste inentingen, gaan we over een goede maand zien voor de tweede inenting.
M.a.w. ten laatste vanaf 1 augustus zijn we er vanaf. Wie dan nog corona zou krijgen, zullen we moeten doodslaan want anders is het niet meer mogelijk om er het loodje bij te leggen.
Ter herinnering: er zijn dit jaar minder mensen gestorven (alle oorzaken samen) dan in elk van de 3 jaren vóór corona.

E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Laatste winter/voorjaar minder doden?
Misschien wel omdat mondkapjes dragen/handen ontsmetten ook zeer efficiënt zijn tegen de GRIEP
Misschien wel omdat mondkapjes dragen/handen ontsmetten ook zeer efficiënt zijn tegen de GRIEP
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet