Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

05 jun 2021, 19:56

Een jonge vrouw, een studente uit Berlijn, bevond zich op een strand in Toscanië. Daar werd ze aangevallen en verkracht door een 25-jarige migrant uit Egypte. Deze Noord-Afrikaan bekende de verkrachting. Tegenover de rechter probeerde hij het misdrijf goed te praten: 'Haar benen waren bloot; elke man zou gedaan hebben wat ik heb gedaan', stelde hij. Verder zocht hij nog naar excuses omdat hij teveel gedronken had en hasj gebruikt had...

De stoutmoedige verkrachter toonde niet het minste spijt over zijn daden. Tenslotte, als een vrouw er aantrekkelijk uit ziet en 'provocerend' is, hoe kan het dan verkeerd zijn om haar met geweld te pakken zo vroeg de migrant zich af.

Heel verrassend werd deze Egyptische migrant opgesloten. Veel vaker komt zo iemand ervan af met een klets op de vingers en 'niet meer doen, hé'. Er zijn in de voorbije vijf maanden al een vijftal gevallen van verkrachting of poging tot genoteerd. Egyptenaren komen daarbij meer in beeld dan anderen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

12 jun 2021, 16:19

De grote moskee van Keulen heeft in 2017 een make over gekregen. Er werden Arabische inscripties aangebracht. Verscheidene van die inscripties ogen aanlokkelijk voor niet-moslims en vooral dan voor goedpraters van de moslimideologie. Je weet wel : de islam is een godsdienst zoals de christelijke of joodse godsdienst.
De meeste verzen die als decoratie zijn aangebracht (in de trant van 'Vrede zij met u'), zijn ook vertaald in het Duits in de foldertjes die beschikbaar zijn. Maar één vers niet. Het gaat om het laatste deel van soera 2, vers 286.
Op de muren van de grote moskee staat te lezen: "Gij (Allah) zijt onze Meester, help ons daarom tegen het ongelovige volk" en daarmee wordt o.a. bedoeld het Duitse volk dat niet islamitisch is.

Een Turkse volksvertegenwoordiger in Duitsland, met een moslimachtergrond, is daar nu uiterst ontstemd over. Hij vraagt zich af hoe het mogelijk is dat zulke vijandige uitspraak op die muur is aangebracht.

socrates

12 jun 2021, 17:19

Als de Moren 8 eeuwen in Duitsland blijven, zoals ze dat deden in Andalousië, zal niemand nog over dergelijke boodschappen vallen, er zullen dan trouwens misschien geen Duitsers meer zijn, enkel nog Dui-moren. :D :D
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

20 jun 2021, 20:48

De Bosnische gevangenisimam Džemal Šibljaković zorgt goed voor zijn moslimgevangenen in Wenen. Je zou denken dat hij zich inzet tegen het extremisme bij zijn 'klanten' maar soms lijkt hij het extremisme aan te wijzen bij de autoriteiten, eerder dan bij de beschuldigden.

Tijdens 'operatie Luxor' werd gezocht naar mensen die banden hebben met Hamas en met de moslimbroederschap. Ook bij de imam werd een huiszoeking uitgevoerd.
Hij beschuldigt de overheid van islamofobie (wat had je gedacht) en natuurlijk ook van racisme (tegen het 'ras' moslims 8O )

sibarita

25 jun 2021, 22:09

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/25/wurzburg/

Weinig info op de vrt , Bild weet meer dan de vrt !

https://www.bild.de/news/inland/news-in ... .bild.html

der Täter laut Zeugenaussage „bei der Tat ‚Allahu Akbar‘ gerufen“ habe.
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Wil.

25 jun 2021, 22:22

Hij leek nochtans goed ingeburgerd: hij droeg een mondmasker.

Maar 'psychisch gestoord' zal wel de eerste verklaring zijn. Vervolgens: 'hij heeft de islamideologie verkeerd begrepen' en ten laatste: 'we moeten de moslims nu goed beschermen tegen represailles van extreemrechtse terreurzaaiers'.

boeffer

26 jun 2021, 11:21

In Spanje moeten islamisten ook niet in hun kledij zo rondlopen en al hun opvattingen. Ze doen dat dan 's nachts.
Daar is ginds nog iets anders dan policia. Iedere bar/hotel/restaurant/disco heeft zijn klanten en geen andere zaak snoept een klant af van andere. Dat wordt onderling opgelost.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

figaretto

26 jun 2021, 15:55

sibarita schreef:
25 jun 2021, 22:09

der Täter laut Zeugenaussage „bei der Tat ‚Allahu Akbar‘ gerufen“ habe.
In het VTM-journaal deze middag : een korte flits van ongeveer 20 seconden.
In HLN vandaag : kort berichtje, ergens op blz.19.
Nu ja, de man valt nu eenmaal niet in de extreemrechtse hoek te catalogiseren. Vandaar wellicht.
In hetzelfde journaal : uitgebreide reportage over de veroordeling van Derek Chauvin (zaak Floyd) tot 22,5 jaar gevangenis, met beelden en commentaren van rechter, beschuldigde, de Amerikaanse President, familieleden die de straf ondermaats vinden, een dochtertje dat iets mocht zeggen dat duidelijk vooraf werd ingestudeerd en tot slot een zwarte politicus (gouverneur ?) die van oordeel is dat dergelijke minimumstraffen standaard moeten worden bij moord op zwarten. (Over andere mensen had hij het niet).
De ene misdaad is de andere niet. Sommige slachtoffers zijn spijtiger dan andere en sommige daders minder kwaadaardiger dan andere. Het hangt soms af van een kleinigheidje zoals een kleurtje. Onze persmensen kennen die gevoelige nuances.

Wil.

26 jun 2021, 19:16

'All animals are equal ....'

figaretto

27 jun 2021, 10:37

Gezien de verschillende aandacht aan beide gevallen zou één krantenkop kunnen volstaan :

Vier doden waarvan één ernstig.

Wil.

27 jun 2021, 10:51

Ik krijg meer en meer de indruk dat er een burgeroorlog in slow motion aan het gebeuren is maar de actieve strijders bevinden zich aan één kant van de geschiedenis.

voorn

27 jun 2021, 11:00

Het waren ook alleen vrouwen die hij aanviel.

Wil.

27 jun 2021, 12:28

Dan gaan ze hem aanklagen voor seksisme en niet voor moord.

E.T.

27 jun 2021, 16:12

Hadden ze maar meer kleren moeten dragen 8O

De Pakistaanse premier Imran Khan ligt onder vuur voor zijn zoveelste vrouwonvriendelijke opmerking. Volgens de premier zou de schuld ... bij de slachtoffers liggen. “Als een vrouw te weinig kleren draagt, dan zal dat een impact op de man hebben, tenzij hij een robot is”, aldus Khan.

https://www.hln.be/buitenland/pakistaan ... ~ac65a4a1/
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

sibarita

29 jun 2021, 10:15

https://www.krone.at/2449505

Meisje van 13 vermoord : daders 2 Afghanen van 16 en 18 jaar , waren reeds bij de politie bekend .

:cry: :twisted:

Das grosse Schweigen zegt men Duitsland .... waarover men niet spreekt !! Zie de statistiek cijfers over de criminaliteit

https://www.bild.de/politik/inland/poli ... .bild.html
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850