Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
In deze school heeft de waanzin toegeslagen.
Of zijn de leraars daar pervers
Men speelt met iemands toekomst; en wat doen ze daar bij de zwemles. Alle vrouwelijke leerlingen een boerkini.
https://www.hln.be/schoten/alynka-13-kr ... ~a6b1add6/
Of zijn de leraars daar pervers
Men speelt met iemands toekomst; en wat doen ze daar bij de zwemles. Alle vrouwelijke leerlingen een boerkini.
https://www.hln.be/schoten/alynka-13-kr ... ~a6b1add6/
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik snap niet wat dit te maken heeft met de wrijvingen die ontstaan tussen een westerse levensstijl en de islamideologie
Het gaat over een meisje dat de kledingregels van haar school overtreedt en noch die regels, noch de kleding van dat meisje hebben iets met de islamideologie te maken. Over zwemlessen wordt niets gezegd. Misschien kun je dat eens verduidelijken?
Het gaat over een meisje dat de kledingregels van haar school overtreedt en noch die regels, noch de kleding van dat meisje hebben iets met de islamideologie te maken. Over zwemlessen wordt niets gezegd. Misschien kun je dat eens verduidelijken?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Waarom is deze boodschap in het Engels gesteld ? Is ze misschien uitsluitend bestemd voor adepten van een bepaalde strekking en of sociale rang ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Ik heb dat onderzoekje van 7 jaar geleden eens bekeken. Er namen nauwelijks 300 Turkse jongeren aan deel en 400 Marokkaanse jongeren. Niet alleen is dat bijzonder weinig - slechts 18% van die Marokkaanse jongeren kon zich akkoord verklaren met dat jihadgedoe. Verder bleek dat diegenen die IS strijders bewonderden tegelijk een hekel hadden aan het kalifaat en verder ook voorstander van de democratie waren.Raar toch nietwaar
Er was in Nederland nogal wat kritiek op dat piepkleine onderzoekje...Uit een ander onderzoek van een medewerker van de Radboud universiteit blijkt dan weer dat 90% van de Turks- Nederlandse jongeren niets van IS moet hebben. Roept U maar...
-
90% niet. 10% dus wel.
10% van een behoorlijk grote groep moet toch wel een aantal kandidaten voor IS opleveren, niet?
Minister Lodewijk Asscher (Minister van Integratie) noemde de resultaten "zeer verontrustend". Hij besefte natuurlijk niet dat dit maar een prulle-onderzoekje was. Die Asscher toch
Hogerop schreef ik al dat prof John Esposito het aantal radicale moslims schat op 7%.
Ik ging eerder uit van slechts 1%. En vervolgens heb ik de lat nog veel hoger gelegd door het percentage een pak scherper te stellen naar 1/100 van die 1%.
In Europa lopen dan 2.600 compleet gekloonde versies van de profeet rond. Hoeveel heb je er nodig om een staat tot het uiterste te dwingen? In Brussel waren er minder dan 5 nodig om het land maanden aan een stuk op high alert te zetten.

Een Afghaanse asielzoeker heeft naar verluidt een andere 'vluchteling' neergestoken in een vluchtelingenopvangcentrum in Greven (NRW). [ Het gaat een gang daar in Duitsland, nietwaar?]
Volgens getuigen riep de dader 'Allahu Akbar' vlak voor hij zijn kompaan uit Azerbeidzjan doodstak.
Vanzelfsprekend moet nu nog gezocht worden naar een motief maar voorlopig is er een vermoeden van onschuld.
Europeanen hebben nog heel wat te leren en moeten nog veel aanpassingsinspanningen leveren voordat ze beter zullen begrijpen dat zo'n andere cultuur gewoon anders is, maar dat dit anders zijn geen vooroordeel mag inhouden.
Volgens getuigen riep de dader 'Allahu Akbar' vlak voor hij zijn kompaan uit Azerbeidzjan doodstak.
Vanzelfsprekend moet nu nog gezocht worden naar een motief maar voorlopig is er een vermoeden van onschuld.
Europeanen hebben nog heel wat te leren en moeten nog veel aanpassingsinspanningen leveren voordat ze beter zullen begrijpen dat zo'n andere cultuur gewoon anders is, maar dat dit anders zijn geen vooroordeel mag inhouden.

-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
[quote=Wil. post_
Ik snap niet wat dit te maken heeft met de wrijvingen die ontstaan tussen een westerse levensstijl en de islam
[/quote]
Wat is het volgende.
Geen blote benen of armen?
En dit terwijl jongens kapsels mogen dragen die meer op Indianen lijken.
Meer en meer wint het veld van de gekleurde medemens op alle gebied.
Ik snap niet wat dit te maken heeft met de wrijvingen die ontstaan tussen een westerse levensstijl en de islam
[/quote]
Wat is het volgende.
Geen blote benen of armen?
En dit terwijl jongens kapsels mogen dragen die meer op Indianen lijken.
Meer en meer wint het veld van de gekleurde medemens op alle gebied.
-
Het is toch niet omdat een school een bepaalde grens wil stellen aan kleding en wijze van opmaak van de leerlingen, dat dit een uitvloeisel is van de islamitische denkbeelden?
50 jaar geleden waren er ook al grenzen aan wat wij konden dragen op school. Ook kapsels van jongens moesten toen binnen de normen vallen. Ik herinner mij iemand uit mijn klas die stante pede naar de kapper moest omdat zijn haar te lang was.
Die normen zijn niet voor eeuwig in steen gebeiteld maar ze veranderen met de gewoonten van de tijd.
Voor jou was dat topje nog mooi binnen de grenzen van schoolkledij. De school zelf vond van niet. Waarschijnlijk is die wijze van kleding dus binnen onze maatschappij 'een randgeval' voor wat op school kan.
Ik dwaal nu wel een eind af van het onderwerp van dit draadje, maar ik riskeer het toch maar:
Je vraagt je af wat het volgende zal zijn. Indien de kledij hieronder allemaal kan voor leerlingen, dan vanzelfsprekend ook voor leerkrachten. Je zegt het maar als er iets bij is dat voor jou ongepast is voor leerlingen. En indien dat zo zou zijn, waarom dan?
Om je op het goede spoor te zetten: zou een meisje deze kledij dan ook mogen dragen om 's zondags naar de mis te gaan? God kijkt immers naar het innerlijke

50 jaar geleden waren er ook al grenzen aan wat wij konden dragen op school. Ook kapsels van jongens moesten toen binnen de normen vallen. Ik herinner mij iemand uit mijn klas die stante pede naar de kapper moest omdat zijn haar te lang was.
Die normen zijn niet voor eeuwig in steen gebeiteld maar ze veranderen met de gewoonten van de tijd.
Voor jou was dat topje nog mooi binnen de grenzen van schoolkledij. De school zelf vond van niet. Waarschijnlijk is die wijze van kleding dus binnen onze maatschappij 'een randgeval' voor wat op school kan.
Ik dwaal nu wel een eind af van het onderwerp van dit draadje, maar ik riskeer het toch maar:
Je vraagt je af wat het volgende zal zijn. Indien de kledij hieronder allemaal kan voor leerlingen, dan vanzelfsprekend ook voor leerkrachten. Je zegt het maar als er iets bij is dat voor jou ongepast is voor leerlingen. En indien dat zo zou zijn, waarom dan?
Om je op het goede spoor te zetten: zou een meisje deze kledij dan ook mogen dragen om 's zondags naar de mis te gaan? God kijkt immers naar het innerlijke

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Dit is gewoon een van de vele manieren waarop vrouwen worden gediscrimineerd, bij fundamentalisten van alle slag gebeurt dat heel apert, bij schijnheilige anderen gebeurt het gewoon op een meer perverse manier. De mogelijke band met het "draadje" is, dat moslims hun vrouwen nog meer als derde-rang-burgers behandelen.
In mijn jeugd mochten jongens, zelfs in de zomer, niet met ontblote onderarmen in de klas zitten.
In mijn jeugd mochten jongens, zelfs in de zomer, niet met ontblote onderarmen in de klas zitten.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
Was dat dan discriminatie van jongens/mannen? Wanneer meisjes beperkingen opgelegd krijgen, dan noem je het immers discriminatie van vrouwen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.