Coronavirus
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Het jaar 2020 geeft anders toch een duidelijk trendbreuk weer (en niet alleen in Frankrijk)
Voor 2021 gaan we (in Vlaanderen) waarschijnlijk een gunstige combinatie krijgen van de vaccinatie, het thuiswerken, het uitblijven van de griep. Tenzij het massaal invoeren van vakantievarianten ons de das omdoet
Voor 2021 gaan we (in Vlaanderen) waarschijnlijk een gunstige combinatie krijgen van de vaccinatie, het thuiswerken, het uitblijven van de griep. Tenzij het massaal invoeren van vakantievarianten ons de das omdoet
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Of de trend gebroken wordt, kun je toch maar beoordelen zodra je minstens één daaropvolgend jaar kunt bekijken?
Hooguit kun je zeggen dat 2020 misschien een beetje uit de band springt.
Was de sprong van 2014 naar 2015 ook een trendbreuk? Achteraf is gebleken van niet.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Zoveel "trend" wordt er niet gebroken, als men de griep tegenover covid vergelijkt,en de cijfers komen van Sciensano......Of de trend gebroken wordt, kun je toch maar beoordelen zodra je de minstens één daaropvolgend jaar kunt bekijken?
Hooguit kun je zeggen dat 2020 misschien een beetje uit de band springt.
Was de sprong van 2014 naar 2015 ook een trendbreuk? Achteraf is gebleken van niet.
https://www.sciensano.be/nl/gezondheids ... de-wereld-
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
De toprangschikking van het land (op 3 juli!) is het gevolg van de superprestatie die in Vlaanderen werd geleverd.
Vergelijk de scores van Vlaanderen met die van de andere regio's. Vlaanderen op zichzelf doet waarschijnlijk nog beter dan Malta.
Beke heeft zijn belofte van maart ingelost: tegen de Vlaamse feestdag alle volwassenen die willen een eerste maal gevaccineerd. Het is een kwestie van afrondingen om dit als 'geslaagd' af te vinken.

Vergelijk de scores van Vlaanderen met die van de andere regio's. Vlaanderen op zichzelf doet waarschijnlijk nog beter dan Malta.
Beke heeft zijn belofte van maart ingelost: tegen de Vlaamse feestdag alle volwassenen die willen een eerste maal gevaccineerd. Het is een kwestie van afrondingen om dit als 'geslaagd' af te vinken.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ah ja ? Ik denk dat het eerder het gevolg is van de superprestatie van Vandenbroucke en De Croo, wiens inzet de bevolking heeft gemotiveerd. Als het van Beke ( promoter van geen mondmaskers te dragen in WZC's ) en Jambon ( promoter van de "feestjes" en klagende Vlamingen ) gingen we het slechter doen dan Brazilië met zijn supergekke rechtse knul.
-
De slimste van de klas heeft gesproken. Toch ga ik je een lesje in logisch denken geven (eens te meer).
1. Als VdB en De Croo zo motiverend zijn, waarom is dat motivatieverhaal dan in Wallonië en Brussel niet aangeslagen? Oei, ze hebben hun uitleg niet goed gedaan in het Frans, zeker? Hier loop je al een eerste keer vast.
Daar komt nog bij dat die twee enkel federale ministers zijn en zich niet moeien met het regionale niveau, waar anderen het motiverend werk hebben gedaan.
2. Rekenen:
a. kijk naar de tabel: Vlaanderen steekt met kop en schouders boven de andere regio's uit
b. Vlaanderen telt 57,7% van de totale bevolking.
Breng nu a) en b) bij elkaar en een 12-jarige begrijpt waarom de prestatie van 'belgië' in feite de prestatie is van Vlaanderen.
Dat heet nu logisch denken, Fred.
Als je daar iets meent te kunnen tegenover zetten, dan lees ik het wel.

Voor alles is er een verklaring mijnheer Willeke-met-puntje. De Croo en Vandenbroucke zijn Vlamingen, die zijn minder gekend in Wallonië dan de Franse president. In Wallonië zitten er om één of andere reden ( net zoals in Frankrijk ) vaccin weigeraars. Niettegenstaande dat liggen de procenten van volledig gevaccineerden onder de 65 jaar grosso modo hoger dan in Vlaanderen, en dat komt omdat men in Vlaanderen aan clientilisme heeft gedaan onder de jongere groepen in de bevolking. Dat er nadien een inhaalbeweging plaats vindt en de 1st prik onder de jongeren on hold heeft gezet is misschien zelfs te wijten aan mijn boze emails met dreigingen zoals ik die hier al heb aangehaald.
Stop met Vlaanderen op te hemelen, het is het niet waard. L. Homans ontweek netjes de vraag van de VRT journalist op het Vlaams "feestje" over dit soort corona falen en de PFOS miserie. Typisch voor een vrouw, maar het verraadt hoe Vlaanderen bewust naast zijn schoenen wil lopen en geen greintje aan zelfkritiek kan opbrengen. Hoogmoed komt voor de val, weet je ... Manisch denken is ook al evenzeer een ziekte als lijden aan een depressie.
Stop met Vlaanderen op te hemelen, het is het niet waard. L. Homans ontweek netjes de vraag van de VRT journalist op het Vlaams "feestje" over dit soort corona falen en de PFOS miserie. Typisch voor een vrouw, maar het verraadt hoe Vlaanderen bewust naast zijn schoenen wil lopen en geen greintje aan zelfkritiek kan opbrengen. Hoogmoed komt voor de val, weet je ... Manisch denken is ook al evenzeer een ziekte als lijden aan een depressie.
-
Inkaderen!! Veel beter wordt het niet meer
Een paar stapjes hoger klonk het nog: " de superprestatie van Vandenbroucke en De Croo, wiens inzet de bevolking heeft gemotiveerd " In Franstalig belgië waren ze niet zo supèr, hé?
En die reden is ....? Geen logische uitleg daarvoor??In Wallonië zitten er om één of andere reden ( net zoals in Frankrijk ) vaccin weigeraars.
Volksgezondheid is een taak van de overheid. In Vlaanderen slaagt die overheid in haar taak.
In de andere regio's niet. Punt (en zuig daar nog maar eens wat verder aan).
Welke strohalm ga je nog vastgrijpen, Sof? Wanneer men de oudsten eerst inent, dan komen in de tweede ronde óók de oudsten eerst aan bod. Nogal wiedes, maar dit niveau van logisch denken ontsnapt je.Niettegenstaande dat liggen de procenten van volledig gevaccineerden onder de 65 jaar grosso modo hoger dan in Vlaanderen,
Aangezien Wallonië / Brussel in de eerste ronde het niveau van Vlaanderen niet halen, kunnen ze onmogelijk bij de volledige inenting dat niveau halen. Dat zal ook in de toekomst nog blijken. Ik zal niet nalaten dat in de verf te zetten
Logica en Fred
Hierop viel hij stil:
Voilà, die zit. De scheidsrechter heeft al geteld en je bent nog niet opgestaan. Dan weet je het wel, hé.Rekenen:
a. kijk naar de tabel: Vlaanderen steekt met kop en schouders boven de andere regio's uit
b. Vlaanderen telt 57,7% van de totale bevolking.
Breng nu a) en b) bij elkaar en een 12-jarige begrijpt waarom de prestatie van 'belgië' in feite de prestatie is van Vlaanderen.

Ze kijken veel naar de Franse zenders, en daar komen/kwamen anti-vaxsers aan het woord. Walen laten zich even gemakkelijk opzwepen als Vlamingen door het VB en de NVA.
...
Hardhorig of niet kunnen lezen ? Ik schreef dat er NU procentueel meer vol-gevaccineerden ( fully vaccinated , of verstade geen Vloams ) in alle categorieën onder de 65 jaar in Wallonië rondlopen dan in Vlaanderen. Met welke zever wilt ge dat tegenspreken ?Welke strohalm ga je nog vastgrijpen, Sof? Wanneer men de oudsten eerst inent, dan komen in de tweede ronde óók de oudsten eerst aan bod. Nogal wiedes, maar dit niveau van logisch denken ontsnapt je.Niettegenstaande dat liggen de procenten van volledig gevaccineerden onder de 65 jaar grosso modo hoger dan in Vlaanderen,
Aangezien Wallonië / Brussel in de eerste ronde het niveau van Vlaanderen niet halen, kunnen ze onmogelijk bij de volledige inenting dat niveau halen. Dat zal ook in de toekomst nog blijken. Ik zal niet nalaten dat in de verf te zetten![]()
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Ze gaan zo streng controleren op dat PLF formulier, maar die jongeren die met het vliegtuig besmet terugkwamen uit Spanje kunnen ze geen boete geven.............
https://www.hln.be/binnenland/zorg-en-g ... ~ab5e34cf/
https://www.hln.be/binnenland/zorg-en-g ... ~ab5e34cf/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Twee gastjes die uit Spanje teruggekeerd zijn liggen in een hospitaal.
https://www.hln.be/binnenland/twee-jong ... ~af3b945b/
Hoeveel hebben die gasten andere medereizigers op het vliegtuig besmet ?
https://www.hln.be/binnenland/twee-jong ... ~af3b945b/
Hoeveel hebben die gasten andere medereizigers op het vliegtuig besmet ?
-
Tijdens het feestweekend van 11 juli is de spuit er weer flink in gezet in Vlaanderen.
De volledige vaccinaties zijn in hoogste versnelling geschoten in Vlaanderen. Vergelijk de evolutie van vorige vrijdag naar vandaag (onderste tabel).
Bemerk ook dat Vlaanderen nu ook bij de volledige vaccinaties de leiding heeft in alle categorieën waar de doden zijn gevallen en die dus bij uitstek het 'doelpubliek' zijn van het virus.

De volledige vaccinaties zijn in hoogste versnelling geschoten in Vlaanderen. Vergelijk de evolutie van vorige vrijdag naar vandaag (onderste tabel).
Bemerk ook dat Vlaanderen nu ook bij de volledige vaccinaties de leiding heeft in alle categorieën waar de doden zijn gevallen en die dus bij uitstek het 'doelpubliek' zijn van het virus.

Wedden dat Wallonië en Brussel nu Vlaanderen in een spurt gaan voorbijsteken, nu dat Macron in Frankrijk de vaccinatie zowat voor iedereen verplicht gaat maken ?
Gij met uw Vlaanderen zeg ,