Woont er een senior in het overstromingsgebied?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

tokkio

21 jul 2021, 17:10

Ik wacht op de dag dat politieke partijen gaan storten uit hun partijkas !
Dat zeggen veel mensen, als al de regeringen spontaan 1 maandwedde afstaan ,wat voor hun peanuts is ,maar voor een gepensioneerde of arbeider een ramp zouden er veel mensen geholpen zijn,want nu komt de solidariteit van de gewone jan met de pet, alhoewel ik al van 1 iemand , Niels de Stadsbader, beloofd heeft om de opbrengst van zijn optreden integraal aan het rode kruis gaat doorstorten ,maar verder hoort men niks van de duurbetaalde sporters, de overige artiesten, niets van de burgemeesters zelf, niets van het rampenfonds, en als al de mensen moeten wachten zoals de overstroming in ruisbroek....in 1976 dat was meer een ons kent ons onderonsje dan hulp.
En als de rijke mensen een gift doen , doen ze dat alleen omdat ze het kunnen inbrengen in hun belastingen.....
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

dafke

22 jul 2021, 08:21

Ik doe ook giften (al tientallen jaren) Ik kan die ook inbrengen bij de belastingen Als je 100 euro stort krijg je er 40 terug Het is dus een zeer slechte belegging als je het daarvoor doet!!

Dicksy

22 jul 2021, 11:20

Inderdaad een slechte belegging en daarom heb ik die belegging al jaren geleden buiten gegooid. Ik geef nu nog enkel via de belastingen, daar zitten de echte ‘beleggers’ aan het stuur.
Een belegging moet opbrengen anders ben je verkeerd bezig.
Ik doe ook giften (al tientallen jaren) Ik kan die ook inbrengen bij de belastingen Als je 100 euro stort krijg je er 40 terug Het is dus een zeer slechte belegging als je het daarvoor doet!!
Maar het toch maar inbrengen in je belastingen. Uw ‘goed hart’ willen laten zien maar wel een deel willen recupereren via de belastingen (gemeenschapsgeld), beetje hypocriet niet? :roll:

dafke

22 jul 2021, 14:31

Dat is mijn recht Weigert gij een deel van uw pensioen?

Dicksy

22 jul 2021, 15:59

Dat is zeker uw goed recht. Hetgeen gij terugkrijgt van de belastingen voor uw giften (goed hart) wordt voor een deel van mijn belastingen betaald en dus sponsort gij in mijn plaats die ‘goede doelen.’ Als u extra wilt sponsoren, mij niet gelaten, maar een deel dan verhalen op de gemeenschap is en blijft voor mij hypocriet. Mijn sponsoring via belastingen volstaan meer dan genoeg en houd ik die 60€ (100€ sponsoring - 40€ belastingaftrek) liever in eigen zak.

dafke

22 jul 2021, 16:50

Graag of niet gij helpt ook een beetje aan de goede werken Proficiat!! :D

Dicksy

22 jul 2021, 16:59

Absoluut, maar voor mij dienen daar o.a. de belastingen voor. :x :lol:

Fazal

22 jul 2021, 18:02

Juist! Voor mij ook!

Lukas

22 jul 2021, 21:27

Dicksy schreef:
22 jul 2021, 15:59
Dat is zeker uw goed recht. Hetgeen gij terugkrijgt van de belastingen voor uw giften (goed hart) wordt voor een deel van mijn belastingen betaald en dus sponsort gij in mijn plaats die ‘goede doelen.’ Als u extra wilt sponsoren, mij niet gelaten, maar een deel dan verhalen op de gemeenschap is en blijft voor mij hypocriet. Mijn sponsoring via belastingen volstaan meer dan genoeg en houd ik die 60€ (100€ sponsoring - 40€ belastingaftrek) liever in eigen zak.
Die belastingaftrek komt er ongevraagd bij.
Moet men het daar voor laten om een goed werk te steunen?
Ieder z'n vrijheid, laat ons het daar bij houden.

8)

Dicksy

22 jul 2021, 22:09

door Lukas » 18 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑Vandaag, 15:59

Die belastingaftrek komt er ongevraagd bij.
8)
Vermeld in vak X, A van de belastingaangifte het bedrag van de giften die u in 2020 gedaan heeft en waarvoor u een kwijtschrift heeft ontvangen.

Als u een gift via overschrijving doet, vul dan in het veld ‘(Vrije) mededeling’ uw voornaam (volledig) in, gevolgd door uw familienaam en het woord ‘gift’ (bijvoorbeeld: Marie Durand gift).

Op die manier kan uw gift automatisch worden toegevoegd aan uw online aangifte of aan uw voorstel van vereenvoudigde aangifte.

———En dat (zie rood) heeft men nog altijd zelf in de hand dacht ik zo. Verder ga ik er ook niet meer over uitweiden maar het blijft hypocriet voor mij.

https://financien.belgium.be/nl/particu ... /giften#q1

tokkio

24 jul 2021, 15:57

Ik heb het altijd al moeilijk gehad met ,goed werk, goede doelen, voor de armen.... al vanaf ik naar school ging en we onze snoepcent (als we er al een kregen) in dat knikkend negertje moesten steken,en dat het altijd de gewone arbeider was op wiens hart ze trapten, zodat die toch maar een briefje van 20BF in de schaal legde , want met 5 frank stukken wier de schaal te zwaar, en de pater had iets in zijn arm en kon dat dan niet vasthouden.
En later , als we al een krant konden lezen , hoorde we dat er veel geld was opgehaald voor de ene of ander ramp, maar dat de grote bevolking er niks van kreeg, maar ze wel wat voedsel hadden gestuurd, dat bedorven in de haven stond, omdat de douane papieren niet goed waren....
Maar het meeste geld dat er opgehaald wordt, gaat naar de betaling van de directeur, de onderdirecteur, de voorzitter,ENZ, en op het einde van de ladder, nog iets voor de vrijwilliger, maar er gebeurt soms wel iets goed, maar meestal is de eindbestemming van het geld niet koosjer, maar voor België is er weinig over te vinden.......
https://www.top-10-lijstjes.nl/top-10-b ... de-doelen/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

boeffer

25 jul 2021, 00:16

Mobiele camera's mag men daar ook eens plaatsen. Voor de bouw etc bestaat dat al 'n tijdje. Elk iets kost geld en op factuur hé.
Nederland heeft 't benoemd tot rampgebied, ge zijt dan niet failliet.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

figaretto

25 jul 2021, 14:43

tokkio schreef:
24 jul 2021, 15:57

Ik heb het altijd al moeilijk gehad met ,goed werk, goede doelen, voor de armen.... al vanaf ik naar school ging en we onze snoepcent (als we er al een kregen) in dat knikkend negertje moesten steken,en dat het altijd de gewone arbeider was op wiens hart ze trapten, [....]
Het principe is vrij universeel : In de rijke landen haalt men geld op bij de arme mensen om het uit te delen in de arme landen aan de rijke mensen.
Wim Kan zaliger had het ooit over het Ministerie van Ontwikkelingssamenzwering.

tokkio

25 jul 2021, 18:27

Het principe is vrij universeel : In de rijke landen haalt men geld op bij de arme mensen om het uit te delen in de arme landen aan de rijke mensen.
De juiste definitie.

tokkio

28 jul 2021, 17:21

Het roden kruis heeft dan al een paar miljoen gekregen via giften, maar die mensen in Pepinster hebben er nog geen flesje water gezien, er staan duizenden vrijwilligers klaar, maar wie het op eigen initiatief doet,die kan helpen, die geregistreerde vrijwilligers moeten wachten tot het croix rouge een aanvraag doet,we hebben van alles 7 of 8 ministers ,maar niemand trekt zich iets aan van de schade in dat overstroomd gebied, nu gaat Di roupo er eens zijn gezicht laten zien, omdat er te veel kritiek komt op het beleid,en de rest zal of is al met vakantie, nog 3 maand en de winter staat voor de deur, en wat doen de regeringen, die staan er bij en kijken er naar. :evil: :evil: :evil:
https://www.hln.be/vtm-nieuws/di-rupo-b ... ~a9bdcca7/