Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Toch een beetje zielig, - van die moslims - dat ze vrouwen en adolescente meisjes verplichten om zich in te pakken, omdat de mannen blijkbaar hun driften niet kunnen beheersen.
Nu, ja, o.a. in Antwerpen liepen heel wat Joodse dames rond met een erg opvallende synthetische pruik.
Daaronder blijken ze kaal te zijn (geschoren)
Daarentegen zijn er weer mannelijke chassidische Joden, die hun pijpkrullen laten groeien...
Tja, religie heeft niet enkel zotte dogma's en gewoonten aangekweekt,
maar helaas wereldwijd al heel wat bloed laten vloeien.
Allemaal in de naam van een zogenaamde "god" die op pure fantasie en verzinsels berust.
Triest eigenlijk, terwijl het leven op zich al een korte vertoning is.
Tenslotte is de mens niet meer dan een wegwerpverpakking van het genetische materiaal,
dat dient doorgegeven te worden.
En terwijl de bacteriën in onze darmen ons opdragen voor hun voedsel te zorgen
- zodat zij daarop parasiterend overleven -
worden onze hersens gespoeld met godenverhaaltjes, om de top van die leugenberg van geld te voorzien.
H.
Nu, ja, o.a. in Antwerpen liepen heel wat Joodse dames rond met een erg opvallende synthetische pruik.
Daaronder blijken ze kaal te zijn (geschoren)
Daarentegen zijn er weer mannelijke chassidische Joden, die hun pijpkrullen laten groeien...
Tja, religie heeft niet enkel zotte dogma's en gewoonten aangekweekt,
maar helaas wereldwijd al heel wat bloed laten vloeien.
Allemaal in de naam van een zogenaamde "god" die op pure fantasie en verzinsels berust.
Triest eigenlijk, terwijl het leven op zich al een korte vertoning is.
Tenslotte is de mens niet meer dan een wegwerpverpakking van het genetische materiaal,
dat dient doorgegeven te worden.
En terwijl de bacteriën in onze darmen ons opdragen voor hun voedsel te zorgen
- zodat zij daarop parasiterend overleven -
worden onze hersens gespoeld met godenverhaaltjes, om de top van die leugenberg van geld te voorzien.
H.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Toen was alles nog goed? Voor een kleine elitaire minderheid dan wel, de rest leefde in een andere arme ultra-primitieve wereld. En dat terwijl de Sjah en zijn aanhang, decadente feesten hielden voor hun hooggeplaatste internationale gasten. Zonder dat "feodaal" bewind van de sjah was de revolutie er nooit gekomen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik heb niet de indruk dat bij ons de top van de katholieke kerk van geld wordt voorzien door de volgelingen. Inderdaad, die bisschoppen krijgen een loon van de overheid (ons belastinggeld) maar als die hele constructie is opgezet om die paar duizend euro's per maand binnen te rijven, dan is het een investering met slecht rendement.
De topman (aartsbisschop) verdient bruto 9.400 euro. Daar blijft de helft van over na belastingen.
Een lokale topman (priester) zo'n 1800 bruto. Gene vette, als je 't mij vraagt. Voor imams en rabbijnen liggen de weddes ongeveer in dezelfde grootte-orde.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Waarom dan geen revolutie in Libië, of Irak of Algerije om maar enkele landen te noemen waar decadente feestjes eveneens zullen hebben plaatsgevonden?socrates schreef: ↑23 jul 2021, 09:26Toen was alles nog goed? Voor een kleine elitaire minderheid dan wel, de rest leefde in een andere arme ultra-primitieve wereld. En dat terwijl de Sjah en zijn aanhang, decadente feesten hielden voor hun hooggeplaatste internationale gasten. Zonder dat "feodaal" bewind van de sjah was de revolutie er nooit gekomen.

In Roubaix gelden beperkingen omtrent het aantal mensen dat in een moskee binnen mag. Bijgevolg hebben de mannen die de zaak leiden beslist dat de vrouwen niet meer binnen mogen. De mannen wel.
Ook in Frankrijk zijn omwille van corona beperkende maatregelen opgelegd en die komen in dit geval neer op de vrouwen. Niet op de mannen.
Heel begrijpelijk want in de koran lees ik:
"Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. "
Ook in Frankrijk zijn omwille van corona beperkende maatregelen opgelegd en die komen in dit geval neer op de vrouwen. Niet op de mannen.
"Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. "

Ik ga de anti-feministische houding van de moslims zeker niet goedpraten, maar er toch wel even aan herinneren dat bij ons de vrouwen met veel moeite in 1948 stemrecht kregen en dat in veel gevallen een vrouw nog altijd 20% minder loon krijgt dan een man.Wil. schreef: ↑23 jul 2021, 10:34In Roubaix gelden beperkingen omtrent het aantal mensen dat in een moskee binnen mag. Bijgevolg hebben de mannen die de zaak leiden beslist dat de vrouwen niet meer binnen mogen. De mannen wel.
-
Dat stemrecht is een zaak van de overheid en de burgers en niet van de godsdienstige leiding.
Vrouwen verdienen minder, maar dat is enkel in de privé zo. Dezelfde job, hetzelfde loon: dat geldt bij de overheid. Waarom ze minder verdienen, vindt zijn oorsprong in andere zaken zoals niet 'affirmatief' genoeg zijn bij loonsonderhandelingen, de rol die de vrouw in het gezin wil blijven spelen enz.

In een Islamische republiek is de rol van de overheid en die van de godsdienstige leiding toch dezelfde ?Wil. schreef: ↑23 jul 2021, 10:53Dat stemrecht is een zaak van de overheid en de burgers en niet van de godsdienstige leiding.
Vrouwen verdienen minder, maar dat is enkel in de privé zo. Dezelfde job, hetzelfde loon: dat geldt bij de overheid. Waarom ze minder verdienen, vindt zijn oorsprong in andere zaken zoals niet 'affirmatief' genoeg zijn bij loonsonderhandelingen, de rol die de vrouw in het gezin wil blijven spelen enz.
Sinds wanneer verdienen vrouwelijke ambtenaren hetzelfde loon als hun mannelijke collega's ? In welk jaar werd een eerste keer een vrouw minister ?
-
Ja, maar je sprak over ons stemrecht vanaf 1948. Of heb ik ergens iets verkeerd begrepen?socrates schreef: ↑23 jul 2021, 11:09In een Islamische republiek is de rol van de overheid en die van de godsdienstige leiding toch dezelfde ?Wil. schreef: ↑23 jul 2021, 10:53Dat stemrecht is een zaak van de overheid en de burgers en niet van de godsdienstige leiding.
Ik heb tijdens mijn hele leven nooit anders geweten dan de gelijke betaling van mannen en vrouwen bij de overheid.Sinds wanneer verdienen vrouwelijke ambtenaren hetzelfde loon als hun mannelijke collega's ? In welk jaar werd een eerste keer een vrouw minister ?
De eerste vrouwelijke minister? Dat was in 1965, zie ik op wiki.
Het punt is dat er in een seculiere maatschappij een duidelijke evolutie te zien is. De wetten van een land kunnen veranderen onder invloed van de rijping van de geesten. Dat is niet het geval in een stelsel dat gebaseerd is op goddelijke uitspraken. Daar ga je veel meer botsingen zien tussen de mening van de burgers en de dictaten van Allah.
Van die dictaten hebben wij, niet-gelovige westerlingen, ook last. Wie zijn mond open doet over de godsdienst, over Allah of over Mohammed, wordt met de dood bedreigd of die bedreiging wordt uitgevoerd. Dat leidt ertoe dat we ons plooien naar die dictaten van Mohammed en Allah.

"Canadian Imam says Islamic Law to be implemented when Muslims are majority"
De sharia zal bijgevolg worden toegepast in Canada zodra er een politieke meerderheid voor gevonden wordt.
Dat werd 3 jaar geleden gezegd door een imam in Canada.
De sharia zal bijgevolg worden toegepast in Canada zodra er een politieke meerderheid voor gevonden wordt.

Dat is toch zonder meer logisch; in een democratie regeert de meerderheid.Wil. schreef: ↑25 jul 2021, 14:41"Canadian Imam says Islamic Law to be implemented when Muslims are majority"
-
Het volstaat toch om de demografische evolutie te bekijken om niet meer te dromen en dat geldt zeker evengoed voor Antwerpenaren als voor andere Canadezen.
-
Doorheen de jaren hebt U mij nochtans al veel kunnen lezen, als ik, zelfs onbewust, haatdragend was, zouen U en anderen dat hier toch al lang moeten hebben opgemerkt.