Wout van Aert
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Dat is complete nonsens. Er is in alle media - zowel beeld-als geschreven media - zeer veel aandacht geweest voor de voor velen onbekende Noor Vidts en haar opmerkelijke prestaties op de 7-kamp. Mijn opmerking gaat over kleine mensjes als Ben Weyts die de hele dag rondspeuren naar een item om toch maar te kunnen neuten over Vlaanderen en het vooral niet te moeten hebben over echte wereldprestaties van atleten die niet in dat kneuterige Vlaamsche ideaaltje passen.maar niemand spreekt over die knalprestatie van Noor Vidts.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Oeps ... dat jij graag de loftrompet steekt over de Ben is uw zaak maar beweren dat Noor niet op tv was is gewoon een dikke leugen
iedereen kan die url aanklikken en zien en horen dat Noor wel degelijk op tv was
iedereen kan die url aanklikken en zien en horen dat Noor wel degelijk op tv was
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Grotendeels eens met wat ge schrijft Fred1950.Fred1950 schreef: ↑04 aug 2021, 21:29
De jeugd "van vroeger" kon evengoed hogere studies doen en moest niet tot een rijkere familie behoren. Van mijn laatstejaars klasje lagere school waren er vier ( als ik me goed herinner ) die een studiebeurs kregen.
Als "verderstuderende" jongere waart ge toen niet persé benadeeld als Vlaming of ondervond ge minachting van welke kant dan ook. Van enig politiek misnoegen kon geen sprake zijn, daar bestond geen reden voor.
Ik had dan nog het privilege om als kind te kunnen omgaan met een paar "bilingue" meisjes wiens ouders zich als liberaal gedroegen. Nooit heb ik iets van hun ouders ondervonden dat neerkeek op mijn afkomst uit een Vlaams arbeidersgezin. Ik heb er wel de "flair" van hun cultuur geleerd, die flair had de Vlaming niet ( en velen nog steeds niet ).
Ik begrijp trouwens nog steeds niet waarom zo'n grote meerderheid van Vlamingen stemmen op een relatief kleine groep van separatisten. Vlaams Nationalisten beschikken blijkbaar over een heel sterk team van "influenzers" ...
Niettemin denk ik dat die studiebeurs financieel onvoldoende is geweest voor elk Vlaams gezin om iedereen die daartoe in staat was, hogere studies te laten maken. Mijn oudste broer (°1937) heeft dit waar kunnen maken. Ik zelf (°1947) niet. Gestopt op mijn 17de. (weliswaar na volledige humaniora)
Wat uw laatste paragraaf betreft : uw onbegrip is begrijpelijk omdat het verschil tussen een onafhankelijke Vlaamse staat (VB) en een confederale (N-V A) te subtiel is om door de doorsnee mens begrepen te worden.
Een confederatie betekent twee of meer ONAFHANKELIJKE regio's die SAMEN , onder één noemer (hier België) naar buiten optreden. M.a.w. eerst de onafhankelijkheid (VB) en daarna kijken (N-VA) of er met de andere regio nog samen iets te doen valt. Zo bekeken gaat N-VA nog een stap verder dan VB.
-
Kijk eens aan - iemand die het begrip " confederatie" zowaar begrijpt. Hulde! Maar ...waarom zwijgen de Ware Vlamen dan in alle talen over die onafhankelijkheid? Omdat enkel een handjevol diehards met dat idee zit te leuren? Omdat de ondernemerswereld daar werkelijk geen bal interesse voor vertoont? Roept U maar...
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Bedankt voor de hulde frits 1955.frits1955 schreef: ↑06 aug 2021, 19:37Kijk eens aan - iemand die het begrip " confederatie" zowaar begrijpt. Hulde! Maar ...waarom zwijgen de Ware Vlamen dan in alle talen over die onafhankelijkheid? Omdat enkel een handjevol diehards met dat idee zit te leuren? Omdat de ondernemerswereld daar werkelijk geen bal interesse voor vertoont? Roept U maar...
Nu, dat handjevol diehards leurend met een onafhankelijkheidsidee is wel al een behoorlijk handvol. Volgens de recentste peilingen toch al een kwart van de Vlamingen. Of "Vlamen" zoals u schrijft. Een ander kwartje misschien ook, maar zien nog niet duidelijk in dat dit via een confederatie moet gebeuren. En dan zijn er nog mensen uit politieke partijen zoals CD&V (ik denk aan Bogaert en De Crem bijvoorbeeld) die een dergelijke wending niet ongenegen zijn. Alleen kunnen ze zich dit gevoel alleen maar "omfloerst" uiten. Maar de goede verstaander...
In de ondernemingswereld is men uiteraard wat voorzichtiger. Daar spelen, naast politieke, ook commerciële factoren een rol. Men houdt daar rekening mee dat een cordon sanitair ook toegepast kan worden in hun sector. Net zoals in dictaturen is het, commercieel gezien, beter de overheid niet tegen de schenen te trappen want dit leidt tot represailles. Probeer bijvoorbeeld eens in China een goed woordje te zeggen over hun Taiwanese "Provincie" die onafhankelijkheid claimt.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Buiten de slogans hoor ik je niets van bewijs aandragen. Vlaanderen en Wallonië zitten op verschillende sporen wat de economische aanpak betreft. Welke ondernemer zou dan niet kiezen voor een Vlaamse aanpak i.p.v. de belgische waarbij altijd geit en kool moeten gespaard worden?
Ik heb het elders al geschreven: ga je enkel voort op je buikgevoel? Ik denk dat je dicht bij een diarree-aanval staat.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Je zal niet eens aan een handjevol voorstanders geraken wanneer pakweg de NVA morgen open en bloot de onafhankelijkheid zou propageren middels een volksraadpleging - en dat weten ze verduiveld goed vandaar dat ze al 30 jaar neuten over een zelfstandig Vlaanderen maar iets concreets - ho maar. Je wint er wel stemmen mee natuurlijk en dat is de bedoeling.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ze ( NVA + VB ) zullen dictatoriaal de onafhankelijkheid uitroepen zonder volksraadpleging. En het volk .... zal gedwee ondergaan.frits1955 schreef: ↑06 aug 2021, 23:55Je zal niet eens aan een handjevol voorstanders geraken wanneer pakweg de NVA morgen open en bloot de onafhankelijkheid zou propageren middels een volksraadpleging - en dat weten ze verduiveld goed vandaar dat ze al 30 jaar neuten over een zelfstandig Vlaanderen maar iets concreets - ho maar. Je wint er wel stemmen mee natuurlijk en dat is de bedoeling.