Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

E.T.

19 aug 2021, 11:01

Sorry Diksy, maar je vergeet blijkbaar de zeer gewaardeerde bijdragen van Puntje Wil
We zouden zonder zijn tabellen ons doodongerust maken hier in Vlaanderen.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

E.T.

19 aug 2021, 11:05

Dicksy schreef:
19 aug 2021, 07:38
... en die directrice zal een kosten/ baten analyse maken ...als ze wil dat haar instelling blijft draaien.
Maar een antivaxxer als zorgverlener in dienst houden? Waarom? Om lastige klanten ........ :twisted:
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy

19 aug 2021, 11:28

door E.T. » 12 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑Vandaag, 07:38
... en die directrice zal een kosten/ baten analyse maken ...als ze wil dat haar instelling blijft draaien.
Maar een antivaxxer als zorgverlener in dienst houden? Waarom? Om lastige klanten ........ :twisted:
’10 kleine negertjes’ in dienst waaronder 5 antivaxers. Deze laatste nemen ontslag omwille van de verplichting. Toen waren ze nog met 5. ’5 kleine negertjes’ moeten nu het werk doen van 10. Mij niet gezien, ik val ziek. Toen waren die ’10 kleine negertjes’ nog met 4. Watte, ik ben niet zot. Ik val ook ziek. Toen waren die ’10 kleine negertjes’ nog met 3. Enz, enz……
M.a.w. Het standpunt van die directrice is best verdedigbaar, haar ‘winkel’ moet blijven draaien

E.T.

19 aug 2021, 11:43

In een niet zo verre toekomst:

Hulpverlenende antivaxxer besmet gezonde bejaarde in zorginstelling ----> Aangehouden wegens poging doodslag :P
----> Directrice medebeklaagde :P :P

Dicksy

19 aug 2021, 12:05

Maar nee gij. Dan hebben die antivaxers allang hun schup afgekuist want ze gaan eerst de vaccinatie verplichten voor al het zorgpersoneel in ziekenhuizen en Wzc’s.
En dan komt die gezonde bejaarde te overlijden door gebrek aan de nodige zorg wegens tekort aan personeel en daar staat ge dan met uw verplichting want het gevaccineerd zorgpersoneel zal de werkdruk niet meer aankunnen.
De poetsvrouwen, keukenpersoneel, vrijwilligers van de cafetaria enz…..zullen gevraagd worden om in te springen of de bejaarden zullen naar huis naar de kinderen gestuurd worden. Voor de wzc’s zal het dan boeken dicht worden. Zo zal de realiteit er ‘misschien’ kunnen uitzien in een niet zo verre toekomst.

Fred1950

19 aug 2021, 12:14

Zonet op de radio .... Dertig procent van de nu opgenomen ziekenhuis covid gevallen waren reeds volledig gevaccineerd .....

Fred1950

19 aug 2021, 12:53

Dicksy schreef:
19 aug 2021, 12:05
.....Voor de wzc’s zal het dan boeken dicht worden.
... en de "investeerders" in de wzc's ( de aasgieren ) komen op droog zaad te zitten. :twisted:

Wil.

19 aug 2021, 13:37

Fred1950 schreef:
Zonet op de radio .... Dertig procent van de nu opgenomen ziekenhuis covid gevallen waren reeds volledig gevaccineerd .....
En als binnenkort 100% van de Vlamingen gevaccineerd zou zijn, dan zal 100% van de eventuele ziekenhuisopnames bestaan uit gevaccineerden.

Diep nagedacht hoor. Héél diep :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

19 aug 2021, 13:48

Afbeelding

Er was een tijd dat een lokale 'expert' ons hier kwam wijsmaken dat Zweden nog enkele tientallen jaren nodig zou hebben om groepsimmuniteit te bereiken. Ook zouden daar 100.000den doden vallen t.g.v. covid.

Zweden heeft op zijn eigen manier de coronacrisis overwonnen. In Zweden draagt men geen mondbescherming meer, behalve dan hier en daar een allochtoon uit belgië of zo die niet beter weet of gemisinformeerd is. :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Paul Siemons

19 aug 2021, 15:20

Fred1950 schreef:
Alles bijzeggen hé,
Waarom belanden gevaccineerden toch in het ziekenhuis?
Uit cijfers van Sciensano die verder teruggaan, blijkt dat sinds begin dit jaar slechts 2 procent van de mensen die met COVID-19 in het ziekenhuis terechtkomen, volledig gevaccineerd zijn.

Anders dan bij de niet-gevaccineerden, gaat het dan meestal om oudere mensen (gemiddeld 82 jaar), ze kampen bijna altijd met onderliggende aandoeningen en ze komen vaak uit een woonzorgcentrum.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08/19 ... -daar-vee/

Fred1950

19 aug 2021, 15:31

Paul Siemons schreef:
19 aug 2021, 15:20
Fred1950 schreef:
Alles bijzeggen hé,
Waarom belanden gevaccineerden toch in het ziekenhuis?
Uit cijfers van Sciensano die verder teruggaan, blijkt dat sinds begin dit jaar slechts 2 procent van de mensen die met COVID-19 in het ziekenhuis terechtkomen, volledig gevaccineerd zijn.

....
Op Radio 2 O-Vl verspreiden ze dus blijkbaar minder "good news" show. Die 30 % gaat wel over patienten die NU in het ziekenhuis liggen , niet die van sinds begin dit jaar die al lang ontslagen ( of dood ) zijn.

... en ondertussen in Zweden :lol: :mrgreen: ....

Untitled.png
Untitled.png (27.66 KiB) 484 keer bekeken

.... gaat er niet beter aan toe dan bij ons in België :P

E.T.

19 aug 2021, 16:13

Wil. schreef:
19 aug 2021, 13:48
Zweden zou nog enkele tientallen jaren nodig zou hebben om groepsimmuniteit te bereiken.
Net zoals de rest van Europa worden ook de Zweden simpel gevaccineerd er is daar al heeeel lang geen sprake meer van groepsimmuniteit
8)

E.T.

19 aug 2021, 16:18

Antivaxxers in dienst houden/nemen

Zelfs in de huidige wetgeving arbeidsbescherming/welzijn op 't werk is de werkgever VERPLICHT zijn personeel te beschermen tegen mogelijke gevaren.
Cfr. VOKA

8O

tokkio

19 aug 2021, 16:35

Positiviteitsratio : bijna 4 %

Hoe zit dat nu eigenlijk ? Al diegenen boven de 60 zijn in Gent toch dubbel gevaccineerd, of niet ? Hoe kunnen die dan nog positief testen ?
Het antwoord staat op de afbeelding Fred,Vat de + 60 jarigen tot de + 80 jarigen tel ik er 22 positief,en dat kunnen antivacxxer's zijn ,of een gewoon griepje, en daarom liggen ze niet in het ziekenhuis hé :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Dicksy

19 aug 2021, 16:43

door E.T. » 18 minuten geleden

E.T. Gisteren, 23:09

Uit een krant van vandaag:

“Enkele personeelsleden willen zich niet laten vaccineren en lieten me weten dat ze uit de sector zullen stappen als de verplichting er komt”, zegt Katrijn Van Rossem, directeur van woonzorgcentrum Magnolia in Jette.

“Ik maak me zorgen, want onze sector kreunt al onder het personeelstekort. Ikzelf ben absoluut voor een verplichte vaccinatie, maar ik wil ook geen personeel verliezen.”

Een paar patiënten daarentegen ...

:mrgreen:
Antivaxxers in dienst houden/nemen

Zelfs in de huidige wetgeving arbeidsbescherming/welzijn op 't werk is de werkgever VERPLICHT zijn personeel te beschermen tegen mogelijke gevaren.
Cfr. VOKA
Wie of wat gaat die werkgever VERPLICHTEN? Zij die zich al hebben laten vaccineren hebben dit al gedaan uit eigen beweging en blijven, zij die zich niet verplicht willen laten vaccineren poetsen gewoon de plaat zoals u gisteren reeds te kennen gaf om 23.09 uur. Wat is dan het probleem?
Het probleem dat er kan ontstaan heb ik hierboven reeds aangehaald. Gevaccineerden die een tandje zullen moeten bijsteken waardoor zij overbelast geraken en ziek vallen. Dan is het de volgende gevaccineerde die uitvalt waardoor de anderen nog een tandje meer moeten bijsteken….. enz, enz, enz, en de sneeuwbal is aan het rollen.