Betreden eigendom

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

benq

25 aug 2021, 08:14

Een stukje onbenul van een vrederechter zij gisteren op TV dat er nu minder burenruzies zullen ontstaan.
Denk dat hem verkeerd is
Er zullen meer burenruzies ontstaan.

Maak het maar mee,
In de zomer ligt je monokini in uw tuin en plots staat de buurman naast U met de vraag mag ik gebruik maken van uw infrastructuur?
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Fred1950

25 aug 2021, 08:18

benq schreef:
25 aug 2021, 08:14
Een stukje onbenul van een vrederechter zij gisteren op TV dat er nu minder burenruzies zullen ontstaan.
....
Ik denk ook dat er minder burenruzies gaan zijn, ze gaan meteen mekaar met mes en vork en geweer te lijf. :|

Dicksy

25 aug 2021, 08:56

benq 32 minuten geleden

Denk dat hem verkeerd is
Er zullen meer burenruzies ontstaan.

Maak het maar mee,
In de zomer ligt je monokini in uw tuin en plots staat de buurman naast U met de vraag mag ik gebruik maken van uw infrastructuur?
Het kan ook anders uitdraaien. Zij die nu al burenruzie hebben zullen elkaar nog meer jennen door een balletje ‘per ongeluk’ over de omheining te gooien denkende dat ze zomaar bij hun buren in de hof kunnen gaan om dat balletje te gaan halen.
Het is zo dat men niet zomaar in elkaars hof kan binnen wandelen en men nog altijd toelating moet vragen, zo omzeild men de privacywet.
Onze vrederechter zal er een pak werk bij krijgen is mijn gedacht en dan denk ik alleen nog maar aan het vredegerecht en niet aan burenruzies die nu echt uit de hand kunnen lopen.

maior domus

25 aug 2021, 09:06

Tussen goede buren gaat er geen probleem zijn.
Wanneer er spanningen zijn, en er zijn mensen met slechte wil bij betrokken, dan gaan er nog meer van die gevalletjes in de gazet komen:
Treiteren, met deze nieuwe wetgeving achter de hand.
En hier en daar een dode buur.
Nee, geef mij dan maar de Amerikaanse mentaliteit: Niet ongewenst op mijn erf komen of ge gaat wat meemaken!
Dat is toch een normale natuurwet zekers?
Ondank is 's werelds loon

twistenopdemaan

25 aug 2021, 09:54

Een mens is van natuur slecht volgens Sartre, de pesters zullen zich gesterkt voelen door deze maatregel.
Er blijft niets anders over dan zich een stafford aan te schaffen. Ik hoop dat de kat niet wordt doodgebeten.

Afbeelding
Spinnst du oder was

Fred1950

25 aug 2021, 10:39

Mijn buur kwam ook eens onaangekondigd de bal van zijne kleine halen. Ik reageerde als een klein kind en deed met mijn handen een mitrailette na met bijpassend geluid. :D We hebben beiden eens gelachen :D Sindsdien haalt de kleine zijn bal zelf ( ik weiger die bal zelf terug te werpen, hij moet maar de moeite doen om die te komen halen - en dus voorzichtiger zijn zodat die niet over de omheining vliegt - zo help ik mee aan de opvoeding :lol: ).

Nu , wij komen wel goed overeen. :) ( het is geen Wil met een puntje ) Problemen durf ik zelfs niet te zoeken, de man IS politieagent en vertelde me ooit dat politie "schiet om te doden" ( en heeft ook nog eens manische trekjes ). 8O

Paul Siemons

25 aug 2021, 19:17

Afbeelding

E.T.

25 aug 2021, 21:59

Er moet nog steeds toestemming zijn van de eigenaar om diens eigendom te betreden om bijvoorbeeld een bal of een dier terug te halen, verduidelijkt Van Quickenborne. “Het is dus niet zo dat buren of anderen iemands tuin zonder toestemming kunnen betreden. De enige verandering tegenover de oude situatie is dat de buur dat voorwerp of dat dier moet teruggeven. Hiermee wordt een juridische onduidelijkheid die onder de oude wetgeving bestond opgelost. Het stond immers niet in de wet dat dit moest gebeuren.”

Of hoe je een klein probleem oplost (?) met een nieuwe wet.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fred1950

25 aug 2021, 23:18

Voilà , nog een geluk dat er hier een E.T. zit die ons op het juiste pad kan zetten. :wink: :D

boeffer

25 aug 2021, 23:40

Ik heb zo al ene bezig gezien, de hond loslaten om te gaan zien waar hij zat(is opgepakt geweest).
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Hobo

26 aug 2021, 08:22

Mijn gebuur was de wet al voor...

In mijn tuin staan enkel bomen, waarbij een oude treurwilg
- met een kruin van zowat 20 à 25 m. meter omtrek. -
Als de buur zijn dakgoot kuist en er zijn blaadjes van die wilg bij,
gooit hij dat bladafval zonder meer in mijn tuin.

Beter 'n goede verre vriend, :wink:
dan 'n zure smoel als buur
. :evil:

voorn

26 aug 2021, 08:45

Als de toekomstige buur zijn huis bouwt mag de kraan in uw tuin volgens de nieuwe wet.
En wat als het huis af is? Hoe geraakt die kraan terug als er aanpalend is gebouwd.
Met een andere kraan :lol:

Dicksy

26 aug 2021, 09:53

Fred1950 schreef:
door E.T. » Gisteren, 21:59

Er moet nog steeds toestemming zijn van de eigenaar om diens eigendom te betreden om bijvoorbeeld een bal of een dier terug te halen, verduidelijkt Van Quickenborne. “Het is dus niet zo dat buren of anderen iemands tuin zonder toestemming kunnen betreden. De enige verandering tegenover de oude situatie is dat de buur dat voorwerp of dat dier moet teruggeven. Hiermee wordt een juridische onduidelijkheid die onder de oude wetgeving bestond opgelost. Het stond immers niet in de wet dat dit moest gebeuren.”

Of hoe je een klein probleem oplost (?) met een nieuwe wet.
Voilà , nog een geluk dat er hier een E.T. zit die ons op het juiste pad kan zetten. :wink: :D
Dat werd hierboven reeds ergens vermeld maar wat baten kaars en bril............. :P

E.T.

26 aug 2021, 14:37

Ik geloof enkel een minister ...

:lol:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Paul Siemons

26 aug 2021, 14:58

Afbeelding