Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Die rechter was waarschijnlijk wel een bekwaam jurist, maar grapjes maken ligt hem duidelijk niet zo goed.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Leuk appeltje voor de dorst na die 26 jaarHij kreeg ...een schadevergoeding van een paar miljoen euro ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
En zijn job die hij had als ‘hoogbegaafde immigrant’ kan hij nu ook op zijn buik schrijven.Wil. Gisteren, 09:23
Vandaag, dag op dag 3 jaar geleden stak een geïmporteerde Afghaan twee Amerikaanse toeristen neer in Amsterdam. Zijn motief? 'De profeet Mohammed beschermen' .
Hij kreeg van de Nederlandse rechter 26 jaar opsluiting plus een schadevergoeding van een paar miljoen euro. Dat laatste was waarschijnlijk de humoristische noot van die rechter![]()
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Integratie. In Nederland zal het wel lukken, vermoed ik.
In het dorpje Harskamp staan wat lege legerbarakken. Daarin gaan 800 Afghanen een onderkomen vinden.
Het dorpje heeft een eigen bevolking van 3.500 mensen. Ik denk wel dat die zich goed gaan kunnen aanpassen aan de anderen. Het moet tenslotte van twee kanten komen, zegt men altijd
Daar zal het voor Nederland (en andere EU-landen) niet bij blijven. EU-commissaris Ilva Johansson spoort de lidstaten aan om meer kansen voor legale immigratie (o.a. van Afghanen) mogelijk te maken.
Of dat overal goed zal onthaald worden, valt te betwijfelen. Recent waren het immers 4 Afghanen die in Oostenrijk een 13-jarig kind met een groepsverkrachting hebben laten kennismaken, waardoor we dát aspect van hun cultuur hebben leren ontdekken. Het meisje is dood.
Ook in Duitsland hebben Afghanen hun 'specialiteit' - nl. verkrachtingen - al laten doorsijpelen in de statistieken. Dagelijks worden 2 groepsverkrachtingen gerapporteerd in Duitsland (en sommige worden niet gerapporteerd) en daarbij zijn de Afghanen meer dan goed vertegenwoordigd:
Volgens Bild:
Besonders Afghanen sind – gemessen an ihrem geringen Bevölkerungsanteil – überproportional stark vertreten. 2018 waren 6 Prozent der Tatverdächtigen Afghanen. In der Gesamtbevölkerung machen sie aber nur 0,3 Prozent aus.
In het dorpje Harskamp staan wat lege legerbarakken. Daarin gaan 800 Afghanen een onderkomen vinden.
Het dorpje heeft een eigen bevolking van 3.500 mensen. Ik denk wel dat die zich goed gaan kunnen aanpassen aan de anderen. Het moet tenslotte van twee kanten komen, zegt men altijd
Daar zal het voor Nederland (en andere EU-landen) niet bij blijven. EU-commissaris Ilva Johansson spoort de lidstaten aan om meer kansen voor legale immigratie (o.a. van Afghanen) mogelijk te maken.
Of dat overal goed zal onthaald worden, valt te betwijfelen. Recent waren het immers 4 Afghanen die in Oostenrijk een 13-jarig kind met een groepsverkrachting hebben laten kennismaken, waardoor we dát aspect van hun cultuur hebben leren ontdekken. Het meisje is dood.
Ook in Duitsland hebben Afghanen hun 'specialiteit' - nl. verkrachtingen - al laten doorsijpelen in de statistieken. Dagelijks worden 2 groepsverkrachtingen gerapporteerd in Duitsland (en sommige worden niet gerapporteerd) en daarbij zijn de Afghanen meer dan goed vertegenwoordigd:
Volgens Bild:
Besonders Afghanen sind – gemessen an ihrem geringen Bevölkerungsanteil – überproportional stark vertreten. 2018 waren 6 Prozent der Tatverdächtigen Afghanen. In der Gesamtbevölkerung machen sie aber nur 0,3 Prozent aus.
Laatst gewijzigd door Wil. op 02 sep 2021, 11:35, 2 keer totaal gewijzigd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Ibrahim Roger Anderson, bijgenaamd 'de rosse' uit Luton kan 7 jaar gaan brommen.
Deze volgeling van de religie van de vrede had online erg extremistische video's
gedeeld. Hij sprak ook zijn steun uit aan IS zonder te weten dat de vrouw met wie hij in gesprek was, een politieagente was.
Hij gaf ook terreurdaden toe. Voordien (2016) was hij al eens 3 jaar 'op hotel' gezet omdat hij vlak buiten aan een shopping center ISIS stond te promoten.
Deze volgeling van de religie van de vrede had online erg extremistische video's
gedeeld. Hij sprak ook zijn steun uit aan IS zonder te weten dat de vrouw met wie hij in gesprek was, een politieagente was.
Hij gaf ook terreurdaden toe. Voordien (2016) was hij al eens 3 jaar 'op hotel' gezet omdat hij vlak buiten aan een shopping center ISIS stond te promoten.

figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Vandaag las ik bij VRT-nieuws op mijn smartphone over een steekpartij in Auckland (Nieuw-Zeeland) waarbij een man met een mes zes mensen verwondde in een supermarkt, waarvan drie ernstig. Met mijn vooringenomenheid dacht ik direct aan een islamitische terreurdaad.
Weer was ik mis ! Want de overheid aldaar, met name premier Jacinda Ardern en politiecommissaris Andrew Coster lieten weliswaar weten dat het over een terreuraanslag gaat en dat de ondertussen doodgeschoten dader een Sri Lankaër is waarvan men wist dat hij werd geïnspireerd door IS en daardoor in het oog werd gehouden, geeft de volgende uitleg : (citaat van mevrouw de premier)
De aanval is gepleegd door een individu. Niet door een geloofsgemeenschap of individu. Hij is alleen verantwoordelijk voor wat er gebeurd is. Laat dat duidelijk zijn. (Einde citaat)
Een hele opluchting voor mij. Ik dacht al dat dit een islamitische terreuraanslag was. Weer was ik dus mis. Ontelbare keren ben ik mis geweest… Laat dat duidelijk zijn...
Weer was ik mis ! Want de overheid aldaar, met name premier Jacinda Ardern en politiecommissaris Andrew Coster lieten weliswaar weten dat het over een terreuraanslag gaat en dat de ondertussen doodgeschoten dader een Sri Lankaër is waarvan men wist dat hij werd geïnspireerd door IS en daardoor in het oog werd gehouden, geeft de volgende uitleg : (citaat van mevrouw de premier)
De aanval is gepleegd door een individu. Niet door een geloofsgemeenschap of individu. Hij is alleen verantwoordelijk voor wat er gebeurd is. Laat dat duidelijk zijn. (Einde citaat)
Een hele opluchting voor mij. Ik dacht al dat dit een islamitische terreuraanslag was. Weer was ik dus mis. Ontelbare keren ben ik mis geweest… Laat dat duidelijk zijn...
-
Dit artikel uit Knack van één jaar geleden geeft goed weer hoe hij de zaken ziet. Hij weet behoorlijk goed hoe de vork aan de steel zit, maar maakt toch een paar foutjes. Zo zegt hij dat de islamterroristen zich vastklampen aan een deviante vorm van de islam.
Deviant? Op basis van welke elementen zegt hij dat? Dat laat hij achterwege. Hij gaat nog net niet zo ver als te zeggen dat de islam de religie van de vrede is, maar de moslimterroristen hun visie is 'deviant' ????
Daaraan zie je dat de journalist in kwestie van toeten noch blazen weet. Wie op de hoogte is, zou hier onmiddellijk op inpikken om meer verduidelijking te krijgen.
Er is nog een ander punt waar hij op dun ijs schaatst, maar dat leg ik later nog wel eens uit.
Deviant? Op basis van welke elementen zegt hij dat? Dat laat hij achterwege. Hij gaat nog net niet zo ver als te zeggen dat de islam de religie van de vrede is, maar de moslimterroristen hun visie is 'deviant' ????
Daaraan zie je dat de journalist in kwestie van toeten noch blazen weet. Wie op de hoogte is, zou hier onmiddellijk op inpikken om meer verduidelijking te krijgen.
Er is nog een ander punt waar hij op dun ijs schaatst, maar dat leg ik later nog wel eens uit.

frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Die man komt inderdaad in zijn publicaties tot interessante vaststellingen zoals de deze:In het weekblad HUMO van d 31-08-2021 staat een interessant artikel over Alain Grignard
... Ik weerlegde het idee dat moslims door hun islamistische overtuigingen gewelddadig werden. Nee, het ging om mensen die al gewelddadig waren, maar die in de islam een manier hadden gevonden om aan dat geweld een betekenis te geven....bijvoorbeeld een jongen uit Molenbeek, opgegroeid in een kansarme, kroostrijke familie in een verloederde buurt waar straatbendes en kleine criminaliteit doodgewoon zijn. Hij zit slecht in zijn vel, voelt zich niet helemaal onterecht slachtoffer van discriminatie. In die context ontdekt hij het product, het radicale islamisme. Hij omhelst het, zijn radicaal islamisme wordt identiteitsbepalend, zoals een tatoeage of een achterstevoren gedragen baseballpet. Door die nieuwe identiteit gaat hij de wereld door een andere bril bekijken, ook de geopolitieke situatie van moslimlanden en de funeste rol die het Westen daar effectief in heeft gespeeld....