Klimaat top
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Je gelooft toch niet dat die lui wakker liggen van klimaatopwarming Biden komt met halflege handen en de
Chinese president stuurt zijn kat , wat denken de overige landen dan denk je?
Er zal wel weer een volgende klimaattop voorgesteld worden met nieuw te halen % , en de bevolking is weer gesust.
Het is reeds te laat om de klimaatverandering te doen omslaan , minstens 20 jaar te laat , als ze bemerkten dat zelfs in Europa de gletsjers rap afsmelten dan moest hun Euro gevallen zijn .
Je kan de natuur geen halt toeroepen , dat is een cyclus die normaal is met de industralisatie is die misschien versneld maar ook niet meer .
Thunberg is misschien een braaf kind met goede bedoelingen maar snapt weinig hoe de natuur zich aanpast aan de stommiteiten van de mens.
Chinese president stuurt zijn kat , wat denken de overige landen dan denk je?
Er zal wel weer een volgende klimaattop voorgesteld worden met nieuw te halen % , en de bevolking is weer gesust.
Het is reeds te laat om de klimaatverandering te doen omslaan , minstens 20 jaar te laat , als ze bemerkten dat zelfs in Europa de gletsjers rap afsmelten dan moest hun Euro gevallen zijn .
Je kan de natuur geen halt toeroepen , dat is een cyclus die normaal is met de industralisatie is die misschien versneld maar ook niet meer .
Thunberg is misschien een braaf kind met goede bedoelingen maar snapt weinig hoe de natuur zich aanpast aan de stommiteiten van de mens.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Ik ben geen wetenschapper, maar ik denk hier ongeveer hetzelfde over.
Een 'braaf' kind? Ik denk eerder een superverwend kind. Wel met een uitzonderlijke intelligentie.
Dat laatste vind je trouwens bij vele autisten. Velen onder hen beschikken over een uitzonderlijke gave.
Tijdens de TEDx Conferentie in Stockholm in november 2018 verklaarde ze te zijn gediagnosticeerd met obsessieve-compulsieve stoornis, selectief mutisme en het syndroom van Asperger. Zij verklaart zelf de verbetenheid van haar engagement ten dele vanuit haar autisme.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ik heb daar maar één antwoord meer op, en dat is Foert !
Uiteraard halen we 2050 niet en gaat de opwarming boven de 3°C stijgen met echt desastreuze gevolgen. Zelfs als de wereld NU plotseling van vandaag op morgen met alle CO2 en methaan uitstoot zou stoppen tot op een niveau van vóór 1870, dan nog zal de temperatuur voor decennia blijven stijgen. Vergelijk het met een kolenstoof waarvan de kolen opgebrand zijn, die stoof blijft uren nadien nog steeds wat warmte afgeven.
-
Er is wel een ( utopische , enfin weeral niet ) oplossing, en dat is massaal warmte uit de afmosfeer terughalen. Nu doen we net het omgekeerde, alle energieverliezen, van welke aard ook, worden omgezet in warmte die lucht en water ( rivieren en oceanen ) opwarmen.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Ik wil geen onheilsprofeet zijn, maar volgens mij komt het nooit meer goed.
Hetzelfde met het coronavirus, na dit komen er andere, het een al kwaadaardiger dan het andere.
En al zeker ten gevolge van de huidige klimaatverandering.
Miljarden en miljarden bacteriën zijn aan het muteren in een poging te overleven, want die voelen de klimaatverandering veel vroeger aan dan wij, en passen zich nu al aan. Eigen aan bacteriën.
En dat is nog niet alles, we zullen in de nabije toekomst, water- en voedseltekorten kennen.
Wie een 'klein' beetje nadenkt, zal niet veel anders kunnen dan dit alles te beamen.
Ik schreef het al, het mensenras is gedoemd om binnen afzienbare tijd uit te sterven.
En dat kan veel vroeger gebeuren dan we nu denken.
Misschien zelfs nog in déze eeuw, of zeker in één van de volgenden.
Denk ook maar aan de opeenvolgende wereldrampen. Het is de ene na de andere.
Alleen organismen die zich (kunnen) aanpassen, zullen dan (misschien) nog een hele tijd kunnen overleven.
Dat is al altijd zo geweest, en dat zal altijd zo zijn. Ontelbare keren is dat al het geval geweest.
Ik hoef geen gelijk, maar deze discussie hier, zette mij alleen maar aan het nadenken.
De toekomst ziet er niettemin allesbehalve rooskleurig uit.
Dat zal iedereen wel moeten toegeven. Daarvoor hoeft men geen wetenschaper te zijn.
Hetzelfde met het coronavirus, na dit komen er andere, het een al kwaadaardiger dan het andere.
En al zeker ten gevolge van de huidige klimaatverandering.
Miljarden en miljarden bacteriën zijn aan het muteren in een poging te overleven, want die voelen de klimaatverandering veel vroeger aan dan wij, en passen zich nu al aan. Eigen aan bacteriën.
En dat is nog niet alles, we zullen in de nabije toekomst, water- en voedseltekorten kennen.
Wie een 'klein' beetje nadenkt, zal niet veel anders kunnen dan dit alles te beamen.
Ik schreef het al, het mensenras is gedoemd om binnen afzienbare tijd uit te sterven.
En dat kan veel vroeger gebeuren dan we nu denken.
Misschien zelfs nog in déze eeuw, of zeker in één van de volgenden.
Denk ook maar aan de opeenvolgende wereldrampen. Het is de ene na de andere.
Alleen organismen die zich (kunnen) aanpassen, zullen dan (misschien) nog een hele tijd kunnen overleven.
Dat is al altijd zo geweest, en dat zal altijd zo zijn. Ontelbare keren is dat al het geval geweest.
Ik hoef geen gelijk, maar deze discussie hier, zette mij alleen maar aan het nadenken.
De toekomst ziet er niettemin allesbehalve rooskleurig uit.
Dat zal iedereen wel moeten toegeven. Daarvoor hoeft men geen wetenschaper te zijn.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Daarmee dat ze hier zoveel mogelijk bomen willen planten.....
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Azië, het fabriek van de wereld gebruikt kolen. Poetin met gas(tot 2060).
De rest zal alles naar de kl man toeschuiven, de industrie is steeds bezig hé.
De rest zal alles naar de kl man toeschuiven, de industrie is steeds bezig hé.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Ge moet dat ook een beetje eerlijk bekijken. De Belg stoot per persoon ( per capita zoals dat heet ) meer CO2 uit dan de "communistische" Chinees. Weet je dat onze 6 miljoen Belgische personenwagens 40.000 ton CO2 per dag uitstoten als ze gemiddeld 50 km per dag afleggen ? 40.000 ton is 40 miljoen kilogram per dag in de vorm van droogijs als ge die zoudt vervriezen ( en waarmee men de Pfizer vaccins koel houdt. )
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Ach, het zal allemaal weeral een dooie mus worden . Daarbij als de lucht naar beneden valt zijn al de mussen dood .
De natuur zal zich altijd herstellen . Kijk maar naar de site van Chernobyl . Maar als het mens-dom daar deel uit van gaat maken is een ander verhaal, terwijl het zich gaat verschuilen onder de grond zoals muizen en ratten .
Op zijn Indiaans ( native ) : Mother Nature was screaming ; ENOUGH !! And the Great Father in the sky responded to Her call . Words to ponder ...
tav Fazal : Als kranige tachtiger laat ge de inkt hier nog rijkelijk vloeien .
werewoef
De natuur zal zich altijd herstellen . Kijk maar naar de site van Chernobyl . Maar als het mens-dom daar deel uit van gaat maken is een ander verhaal, terwijl het zich gaat verschuilen onder de grond zoals muizen en ratten .
Op zijn Indiaans ( native ) : Mother Nature was screaming ; ENOUGH !! And the Great Father in the sky responded to Her call . Words to ponder ...
tav Fazal : Als kranige tachtiger laat ge de inkt hier nog rijkelijk vloeien .
werewoef
AMEN en AUM