Coronavirus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ja, dat is wél een tegenargument. Alleen, de race is nog niet gelopen.
Noorwegen heeft momenteel 8 doden per dag (gemiddelde 1 week) en stijgend.
Denemarken heeft er 6 en stijgend.
Het gaat erom dat er duidelijk niet één zaligmakende oplossing is en dat het belgisch beleid, aangestuurd door de experten hier bij ons, een véél slechter resultaat laat zien dan wat Zweden heeft bereikt.
Dan spreken we nog alleen maar over de doden. Hoe zit het in Zweden met de mensen die een kankerbehandeling moesten ondergaan? Hoe zit het met de jeugd van Zweden die op bijna gewone manier is kunnen blijven doen wat ze voordien deden? En wat met het huiselijk geweld in een maatschappij in lockdown versus een open maatschappij? Hoe zit het met de bedrijven in Zweden? Hoeveel zijn er t.g.v. corona failliet gegaan? Wat met de impact op het bbp van het land? enz.
Noorwegen heeft momenteel 8 doden per dag (gemiddelde 1 week) en stijgend.
Denemarken heeft er 6 en stijgend.
Het gaat erom dat er duidelijk niet één zaligmakende oplossing is en dat het belgisch beleid, aangestuurd door de experten hier bij ons, een véél slechter resultaat laat zien dan wat Zweden heeft bereikt.
Dan spreken we nog alleen maar over de doden. Hoe zit het in Zweden met de mensen die een kankerbehandeling moesten ondergaan? Hoe zit het met de jeugd van Zweden die op bijna gewone manier is kunnen blijven doen wat ze voordien deden? En wat met het huiselijk geweld in een maatschappij in lockdown versus een open maatschappij? Hoe zit het met de bedrijven in Zweden? Hoeveel zijn er t.g.v. corona failliet gegaan? Wat met de impact op het bbp van het land? enz.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Niet alleen de Zweden zijn sterke mensen,, ook Brazilië die tot de zwaarst getroffen landen waren , zijn er nu zo goed als vanaf,...... carnaval roept al.........
https://www.hln.be/buitenland/van-een-v ... ~ac24bb28/
Ik zou eerder zeggen ,tegen slecht Belgisch beleid, te veel kiekens in het kot, die eens de cijfers dalen, allemaal tegelijk roepen dat het rijk der vrijheid er aankomt, en de grootste roeper wilt dan ook de pluim in zijn G** stekenIs dit een voldoende geachte reden om te betogen tegen de aanpak van de belgische overheid?
Maar besmettingen zijn geen (hospitaal) zieken;dus vraag ik mij af waar opeens al die besmettingen komen,van het lichtfestival, van de evenementen, de dancings, het café,de coiffeur,de school of thuis.
Ik weet nu van een besmette,die had een loopneus, hoofdpijn, en geen zin om te eten, smaakte niet, een sneltest, en dan nadien nog een PCR test, en het zou covid zijn,maar hij zelf zegt dat het minder erg voelt dan een griep.
Dus het is een heel nieuwe variant,die de Vlamingen viseert ,of er is iets mis met de cijfers.......
https://www.hln.be/binnenland/geert-mol ... ~ad1514e5/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Bij de ene draait het uit op een longontsteking, bij de andere op een loopneus. Daarom is het nog geen nieuwe variante. Ik heb ook flink gesnotterd en geniest, maar van covid was er geen sprake ( volgens mijn sneltest antigeen setje met neuszwabbertokkio schreef: ↑23 nov 2021, 17:13.....
Ik weet nu van een besmette,die had een loopneus, hoofdpijn, en geen zin om te eten, smaakte niet, een sneltest, en dan nadien nog een PCR test, en het zou covid zijn,maar hij zelf zegt dat het minder erg voelt dan een griep.
Dus het is een heel nieuwe variant,die de Vlamingen viseert ,of er is iets mis met de cijfers.......
...
Er is niets mis met de cijfers zelf, er is iets mis met de Vlamingen
-
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Ik hoor liever de dokters spreken: 6 ongevaccineerden, in die bedden hadden andere kunnen liggen met een dringende ingreep.
Dus die zijn stilletjes die anti-vaxxers aan het beu worden.
Dus die zijn stilletjes die anti-vaxxers aan het beu worden.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Er zijn er bij die men thuis laat genezen (geisoleerd en was gevaccineerd), ca 1 mnd en onder toezicht van een dokter.
Dan heb je er die 's morgens wat ziek zijn en 's namiddags in de intensieve liggen.
Het aantal besmettingen kan je splitsen:-geraak je daarbij ziek- geraak je in de IC- herstel je thuis ?
Dan heb je er die 's morgens wat ziek zijn en 's namiddags in de intensieve liggen.
Het aantal besmettingen kan je splitsen:-geraak je daarbij ziek- geraak je in de IC- herstel je thuis ?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Idefix - Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Boefer, hetgeen jij beweert, dat een niet gevaccineerde de anderen besmet kun je evengoed stellen dat de eigenaar van een woning schuldig is aan het inbreken....
Nogmaals en voor de laatste keer....Gevaccineeerden zijn practisch allemaal besmet maar weten het doorgaan niet of ze vegen er hun voeten aan want, vermits ze aan de wet voldaan hebben mogen ze iedereen in hun omtrek besmetten "en die persoon dan de schuld geven".. Snoopie????Of moet ik er een tekeningske bij maken. Wij zijn nog steeds, na meer dan een jaar, NIET BESMET,;;;Waarom???? Wij mijden gevaccineerden als de pest, DRAGEN ONS MONSMASKER EN BLIJVEN WEG WAAR WE NIET ABSOLUUT MOETEN ZIJN; dus gaan we zeker niet naar fuiven, voetbal ,koers, feesten gelijk in Gent, parenclubs, café"'s, restaurants enz. Dus in het kort , wij gaan nooit naar plaatsen waar we gedurig besmette gevaccineerden zouden tegen het lijf lopen.
De zon is gratis voor iedereen
-
Wie heeft u die anti-vax nonsens wijsgemaakt ? De gevaccineerden worden ook ziekjes, maar praktisch nooit zo ernstig als een niet-gevaccineerde. De gevaccineerden gaan het wellicht houden bij een "valling" met wat koorts die niet escalleert tot een longonsteking.
De regel die nu worden toegepast is :
- CST + mondmasker
of
- CST + antigeen sneltest met neuszwabber
Die regels worden echter niet toegepast op kantoren van bedrijven , in de scholen , en dat is de oorzaak van de huidige piek. Het hoogst aantal besmettingen in Gent zit onder de 20ers en 30ers , en dat zijn dus de "losbandige werkenden"
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Wanneer iedereen in een bepaalde (werk)kring weet dat ook alle anderen gevaxt zijn, dan passen ze hun gedrag aan. Ze worden nonchalanter 'want we zijn allemaal beschermd'. Dat is wat Idefix hierboven m.i. wil duidelijk maken en ik heb dat principe zelf al in actie gezien.
Bovendien lijkt de Delta zich gemakkelijker te verspreiden onder gevaccineerden, zoals ik vanmorgen al heb laten zien.
Bovendien lijkt de Delta zich gemakkelijker te verspreiden onder gevaccineerden, zoals ik vanmorgen al heb laten zien.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Larie ....
"als de drank is de man, dan is de wijs.... " dan springt het virus uit de kan van de niet-gevaccineerde ....
Ik schreef ook al dat een gevaccineerde voor een veel beperktere periode iemand anders kan besmetten dan een niet-gevaccineerde. De kans dat een gevaccineerde iemand anders besmet is veel kleiner , incubatie tijd gerelateerd, met een factor 7/2 = 3,5 maal kleiner.
---------------------------------
België gisteren ( woensdag ) : 38 covid overlijdens ; 23.350 nieuwe besmettingen ...