Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ook de regels van de Roomse Kerk zouden, mits enige aanpassing, kunnen zorgen voor meer "normaliteit", schaf bv. het celibaat af en laat ook vrouwelijke geroepenen toe tot het priesterschap en je krijgt weer meer recruten.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Nu staan vele prachtige gebouwen te verkommeren bij gebrek aan bedienaars,.
Vermoedelijk zouden nogal wat vrouwen bereid zijn de rol van herderin op zich te nemen. Het katholicisme bevat zijn eigen zelfopgelegde beperkingen. De Anglicaanse Kerk heeft daar geen last van, die heeft hoe dan ook proportioneel nog meer praktiserende aanhangers dan de Roomse Kerk in Vlaanderen waar de eens zo dwingende "catechismus" nu een boekje zonder inhoud is geworden. Misschien ondergaat de Koran ooit nog wel hetzelfde lot, wellicht als de andere god zijn zoon nog eens op missie stuurt ?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Het is geen drukke begankenis in die Engelse kerken:
Half of our churches, 8000 of them, have 26 adults or fewer on a Sunday. If you had 26 people to form a Christian presence in a community, you wouldn’t start from here.
Bron

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Ik ging blijkbaar ten onrechte uit van een indruk die ik had opgedaan in het BBC programma: "Songs of Praise". Zou de BBC zich lenen tot propagandistische boodschapper ?
-
De BBC maakt melding van een aanklacht tegen 42 personen (waaronder 3 vrouwen) voor seksuele uitbuiting van 6 kinderen over een periode van ruwweg 10 jaar.
Deze mensen staan met naam en voornaam vermeld op de website. Ik tel daar bij de mannen al direct 12 Mohammeds tussen
Er bevindt zich geen enkele John, Jim, Ken of Fred (etc) tussen. Geen enkele 'Britse naam' komt in die lijst voor.
Alle mannen zijn beschuldigd van verkrachting.
De drie (Britse) vrouwen hebben de kamers beschikbaar gesteld.
Wat deze mannen gemeenschappelijk hebben, mogen we zelf raden. Dat is niet de eerste keer dat de BBC stilzwijgen verkiest boven mogelijke motieven in het gepast kader naar voor te brengen.
Deze mensen staan met naam en voornaam vermeld op de website. Ik tel daar bij de mannen al direct 12 Mohammeds tussen
Alle mannen zijn beschuldigd van verkrachting.
De drie (Britse) vrouwen hebben de kamers beschikbaar gesteld.
Wat deze mannen gemeenschappelijk hebben, mogen we zelf raden. Dat is niet de eerste keer dat de BBC stilzwijgen verkiest boven mogelijke motieven in het gepast kader naar voor te brengen.

frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Er staat toch duidelijk wat ze gemeen hebben nl. " a grooming gang" en verder worden ze met naam en voornaam genoemd. Je moet al heel stom zijn om uit de namen niet te kunnen afleiden waar de roots van dat scum liggen.Ik zie totaal geen gebrek aan integriteit van de BBC. Integendeel- bij ons zouden er enkel initialen gegeven worden.
-
Gelukkig maar !frits1955 schreef: ↑01 dec 2021, 20:27Er staat toch duidelijk wat ze gemeen hebben nl. " a grooming gang" en verder worden ze met naam en voornaam genoemd. Je moet al heel stom zijn om uit de namen niet te kunnen afleiden waar de roots van dat scum liggen.Ik zie totaal geen gebrek aan integriteit van de BBC. Integendeel- bij ons zouden er enkel initialen gegeven worden.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Het is overigens niet de taak van een openbare omroep om opruiende en racistische praatjes te verkopen- het gaat om " alleged offences" van 25 jaar geleden... het is al erg straf dat ze die namen vrijgeven voordat er een proces geweest is.
Ik vraag me af welke mediastorm er zou opsteken wanneer de VRT op zijn site een ellenlange lijst van kerkelijk uitschot zou publiceren met naam en voornaam ivm met grooming- misbruik van minderjarigen dus.
Ik vraag me af welke mediastorm er zou opsteken wanneer de VRT op zijn site een ellenlange lijst van kerkelijk uitschot zou publiceren met naam en voornaam ivm met grooming- misbruik van minderjarigen dus.
-
Wat is er racistisch aan de vaststelling dat (wellicht??) alle beklaagden aanhangers zijn van de islamideologie? Iedereen kan van vandaag op morgen islamiet worden. Verander je dan van ras?
Zou het opruiende taal zijn indien men zou vaststellen dat de daders van één of ander misdrijf allemaal neonazi's zijn? Zou het dan mogen vermeld worden?

Onopvallend voor wie er niet verder over nadenkt, maar ABC - een groot Amerikaans nieuwsnetwerk - plaatst de schuld bij de verkeerde:

Het is niet de schuld van die vriend, maar van de ideologische overtuiging van de familie van het meisje: de islamideologie.
Er had kunnen staan: "Moslims proberen hun zus/dochter te vermoorden omdat hun ideologie dat oplegt"

Het is niet de schuld van die vriend, maar van de ideologische overtuiging van de familie van het meisje: de islamideologie.
Er had kunnen staan: "Moslims proberen hun zus/dochter te vermoorden omdat hun ideologie dat oplegt"

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.