waterstof motor

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

04 dec 2021, 15:10

Wil. schreef:
04 dec 2021, 10:17
Paul Siemons schreef:
04 dec 2021, 09:39
Siemens ziet treinen op waterstof voor transport over grote afstanden

https://businessam.be/siemens-ziet-trei ... afstanden/
Ze zitten op het juiste spoor ( :wink: ) . Ik stel al lang: zwaar vervoer + lange afstanden = waterstof

Pas wanneer de snelladende batterijen er komen, kan die regel veranderen.
Nikske snelladen, de niet-geëlektrificeerde lijnen kunnen nog steeds deels geëlektrificeerd worden, Daar waar het niet kan rijdt de trein op batterij, en daar waar de bovenleiding terug opduikt wordt de batterij van de trein terug bijgeladen, en dat zonder te stoppen. Veel bedrijfszekerder en zeker al veel goedkoper dan steeds maar dure waterstof te gebruiken en jaarlijks of vijfjaarlijks de brandsrtofcellen te vervangen. Stel dat maar eens aan de Siemens collega voor ... 8)

Fred1950

04 dec 2021, 15:12

Wil. schreef:
04 dec 2021, 10:14
Fred1950 schreef:
04 dec 2021, 09:36
Wil. schreef:
03 dec 2021, 23:24
...... even 45 GW aan hernieuwbare energie gegenereerd.
Het is 45 GW aan vermogen en 45 GWh aan energie , nitwit :P
Aha, je hebt het toch gevonden?
Waar was het ook weer dat jij beweerde een fout geschreven te hebben met de bedoeling de lezer aan te zetten om zelf na te denken? :wink:
Jaja, leg uw schoentje. En of ik dat zou moeten geloven. Excuses voor je ontwetendheid zouden meer geapprecieerd geweest zijn. Troost je, je bent niet de enige die de fout maakt. De Wever zou het verschil tussen vermogen en energie ook niet weten :lol:

Wil.

04 dec 2021, 15:35

Hoe zit het intussen met het rekenen, Freddy?

Een lampje van 30 watt gedurende één uur laten branden, verbruikt dezelfde energie die nodig is om een auto van bijna 2 ton 100 km te laten rijden. Hoog niveau, hoor!

Zou dat je enige kemel zijn? Ik heb er nog enkele van jouw hand klaarliggen, gabber.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

04 dec 2021, 17:24

Wil. schreef:

Een lampje van 30 watt gedurende één uur laten branden, verbruikt dezelfde energie die nodig is om een auto van bijna 2 ton 100 km te laten rijden. Hoog niveau, hoor!

Zou dat je enige kemel zijn? Ik heb er nog enkele van jouw hand klaarliggen, gabber.
Ik heb trouwens mijn foutje toegegeven ( drie nullen te weinig ).

De "Zweedse" , de islam fantasieën en andere die jij hier neerpent zijn ook niet meer te tellen, en die geef je nooit toe. Ik spaar mij alleszins de moeite om ze op te zoeken, "je bent het niet waard" ( op zijn l'Oréal's )
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 04 dec 2021, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.

tokkio

04 dec 2021, 17:28

@ Wil Pas wanneer de snelladende batterijen er komen, kan die regel veranderen.
@ Fred 1950
Nikske snelladen, de niet-geëlektrificeerde lijnen kunnen nog steeds deels geëlektrificeerd worden, Daar waar het niet kan rijdt de trein op batterij, en daar waar de bovenleiding terug opduikt wordt de batterij van de trein terug bijgeladen, en dat zonder te stoppen. Veel bedrijfszekerder en zeker al veel goedkoper dan steeds maar dure waterstof te gebruiken en jaarlijks of vijfjaarlijks de brandsrtofcellen te vervangen. Stel dat maar eens aan de Siemens collega voor ...
Lydia Peeters heeft wel de manier gevonden op Jan met de pet in het donker te zetten....
Ze komen langs bestaande tankstations en carpoolparkings. Ultrasnelladers leveren 150 kW of 350 KWmeer stroom, zodat - afhankelijk van de batterij van de wagen - met een laadbeurt van 10 minuten een bereik van 200 tot 450km mogelijk wordt.
Dat zal wel een kostenplaatje hebben.....voor 350 KW
Standaardtarieven snel laden (DC en AC beschikbaar vermogen >22 kW)
Allego Snellaadnetwerk* - Totaal: € 0,69 / kWh
https://www.allego.eu/nl-be/consumenten/wat-kost-laden
Maar dat die stroom van de zonnepanelen of de wind gaat komen ,met gekoelde kabels......
https://www.allego.eu/nl-be/zakelijk/ultra-snel-laden#
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

04 dec 2021, 17:33

tokkio schreef:
04 dec 2021, 17:28
.....
Lydia Peeters heeft wel de manier gevonden op Jan met de pet in het donker te zetten....
....
Ze komen langs bestaande tankstations en carpoolparkings. Ultrasnelladers leveren 150 kW of 350 KWmeer stroom, zodat - afhankelijk van de batterij van de wagen - met een laadbeurt van 10 minuten een bereik van 200 tot 450km mogelijk wordt.
.....
En van wie komt die "uitvinding" ( idee ) denk je ? 8) Ik ben ook op andere platformen actief .... Stroom ? Uit een windmolentje ter plaatse met een bufferbatterij erbij.

Wie gaat dat betalen ? Een "fonds" gespeisd door de NVA partijkas :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 04 dec 2021, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.

tokkio

04 dec 2021, 17:44

En van wie komt die "uitvinding" denk je ? 8) Ik ben ook op andere fora actief .... Sfroom ? Uit een windmolentje ter plaatse met een bufferbatterij erbij.
350 KW om te laden , uit een windmolentje, droom maar verder....
De E auto is goed voor rond de kerk en om naar de bakker te rijden,en zij die zonnepanelen hebben zullen die wel misschien kunnen opladen, maar waterstof is voor het ver, en zwaar vervoer,het is de toekomst, en daar de stroom steeds duurder gaat worden, zal waterstof goekoper worden, zeker met de vele spelers die zich inzeten op waterstof, omdat het de toekomst is....
https://www.chapeaumagazine.com/autos/i ... oplossing/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

04 dec 2021, 18:04

tokkio schreef:
En van wie komt die "uitvinding" denk je ? 8) Ik ben ook op andere fora actief .... Sfroom ? Uit een windmolentje ter plaatse met een bufferbatterij erbij.
...
Neen , bufferbatterij van het station langzaam laden en snel ontladen ... Snappie ? :D

Wil.

04 dec 2021, 20:03

Fred1950 schreef:
04 dec 2021, 17:24
Wil. schreef:

Ik heb trouwens mijn foutje toegegeven ( drie nullen te weinig ).
Ja, dat was opvallend. Gewoonlijk blijf je ook dan nog volhouden dat de anderen het niet begrepen hebben.

Jouw andere 'vergeten nullen' of 'vergissingen' ga ik niet herhalen. Het is al erg genoeg en ik laat je verdere zelfmutilatie aan jou over. Jij kunt dat het best.

Fred1950

04 dec 2021, 20:17

Wil. schreef:
04 dec 2021, 20:03
..... Gewoonlijk blijf je ook dan nog volhouden dat de anderen het niet begrepen hebben.

....
Ik schrijf zelden dat iemand iets niet begrijpt. In de psychologie noemen ze zoiets "projectie" :| ( eigen negatief gedrag op een ander projecteren )

tokkio

05 dec 2021, 17:49

Fred1950 schreef:
tokkio schreef:
...
Neen , bufferbatterij van het station langzaam laden en snel ontladen ... Snappie ? :D
En hoelang gaat het duren denkt u ,bij dat snel ontladen den boel in brand vliegt......het alternatief om "stroom" op te slaan is waterstof :mrgreen:
Een batterij snel opladen en laten ontladen zorgt al snel voor heel wat warmteontwikkeling – iets dat elektronicareus Samsung onlangs nog mocht ondervinden, toen hun nagelnieuwe Note 7’s spontaan in brand bleken te schieten.
https://www.izen.eu/nl/waar-blijven-de-batterijen

Fred1950

05 dec 2021, 18:45

tokkio schreef:
05 dec 2021, 17:49
Fred1950 schreef:
tokkio schreef:

...
En hoelang gaat het duren denkt u ,bij dat snel ontladen den boel in brand vliegt......het alternatief om "stroom" op te slaan is waterstof :mrgreen:
En hoelang gaat het duren vooraleer dat waterstof ontploft. ( een klein lekje in het pistool dat je in de wagen moet steken , en boem ! :mrgreen: )
Een batterij snel opladen en laten ontladen zorgt al snel voor heel wat warmteontwikkeling – iets dat elektronicareus Samsung onlangs nog mocht ondervinden, toen hun nagelnieuwe Note 7’s spontaan in brand bleken te schieten.
https://www.izen.eu/nl/waar-blijven-de-batterijen
Er staan echt veel "nitwit" leugens in dat artikel , maar .... Foert ! .... ik ben het zo moe geworden om tegen de bierkaai te vechten. :( ( ook in verband met die Note 7 dat niet te wijten is aan de batterij maar aan de slecht ontwikkelde elektronica die erin steekt )

Wil.

06 dec 2021, 09:59

Commerciële vluchten tussen het VK en Amsterdam:

Afbeelding

Fred1950

06 dec 2021, 10:35

"Lange afstand" flyer op waterstof , ze moeten hem met spankabels aan de grond vastbinden, zoniet gaat die vanzelf al beginnen te zweven zoals een Zeppelin. :lol: :lol:

Afbeelding

tokkio

06 dec 2021, 17:35

. Foert ! .... ik ben het zo moe geworden om tegen de bierkaai te vechten
Het is niet vechten tegen de bierkaai, maar een constante dat waterstof de toekomst is,en dat heeft Portugal goed gezien....
https://www.waterstofmagazine.nl/nieuws ... h2-per-dag
En ook Engie zet in op waterstof,gewoon omdat het de toekomst is,u moet niet vechten tegen de bierkaai, maar mee duwen aan de kar :mrgreen:
https://www.waterstofmagazine.nl/nieuws ... -waterstof
Wereldwijd zetten ze in met waterstof projecten,vervoer, batterijen, gasleidingen,staal productie,ezv,de waterstof wereld staat niet stil,er gebeurt zo veel.....
https://www.waterstofmagazine.nl/nieuws