Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Golf 5

24 dec 2021, 22:55

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211224_96859472

Computer met vaccinatiedata gestolen in Brussel: “Er wordt alles aan gedaan om te zorgen dat gegevens niet uitlekken”

In de vaccinatiehub Pacheco in Brussel zijn in de nacht van maandag 20 op dinsdag 21 december verschillende computers gestolen. Daar zou ook een computer met gegevens van gevaccineerden bij zijn. De politie zoekt de daders en er wordt alles aan gedaan om te zorgen dat de gegevens niet uitlekken.

Daar zijn ze toch wel in geslaagd om alles goed te bewaken hier in ons land .

Fred1950

25 dec 2021, 09:50

Wil. schreef:
24 dec 2021, 22:37
Fred1950 schreef:
24 dec 2021, 18:40
Wil. schreef:
24 dec 2021, 14:40
....
JIJ was degene die schreef dat de doden met 14 dagen vertraging te noteren zouden zijn. Dat is niet het geval. Wat is dan je conclusie?
....
Dat ge geen verbanden kunt leggen, niet in de diepte kunt redeneren, alleen binair kunt tellen van 0 tot 1 ( of van zwart tot wit ).

Ook een zalige kerst gewenst ... :P
Schaak en mat.
Nikske schaakmat :roll: Jij belazert jezelf. Kijk eens naar de pieken van België en Nederland op de CSSE site. Die 14 daagse "lagging" is er nog steeds. Dat kan misschien veranderen als de Omikron variant hier ook de bijna 100 % dominantie haalt. België of Nederland met Zuid-Afrika vergelijken is ook al idioot. Zuid-Afrika heeft een volledig andere bevolkingspiramide. Er steeds Zweden erbij sleuren is ook al idioot. Die hebben een totaal ander gedragspatroon dan de "zuiderlingen" .

Nogmaals , ge moet er meer randfenomenen en feiten bij halen, en dus verder kijken dan uw neus lang is.

"Analyseer" eens waarom er in Juli hier geen piek was terwijl de Delta variant hier toen al voor 97 % dominant was. Dan pas gaat ge bewijzen dat ge een slimme jongen zijt.

Wil.

25 dec 2021, 10:13

Je lijkt niet eens te begrijpen wat ik heb geschreven. Ik heb correctie gemaakt voor de jonge bevolkingspiramide en dit in het nadeel van Zuid-Afrika.

Ik heb nog geen uitspraak gedaan over hoe omikron zich in belgië of Nederland zal gedragen omdat we hier nog niet lang genoeg met het beestje opgezadeld zitten. In Zuid-Afrika wél: meer dan één maand, aub en nog geen merkbare stijging van het aantal doden. Nadenken, brave jongen.

Zweden dan, nog altijd de pijnlijke kiezel in de schoen van de möchtegern experten zoals jij. Mensen die er wonen en die op tal van plaatsen in de wereld hebben gewoond, ontkrachten dat stupiede riedeltje van de Zweden met hun 'andere' gedragspatronen :roll: Het Björn Borg syndroom, weet je wel? Ice-Borg :lol:

FACTS:

Een basishoeveelheid intelligentie om te kunnen deduceren volstaat:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

25 dec 2021, 11:04

Wil. schreef:
25 dec 2021, 10:13
Je lijkt niet eens te begrijpen wat ik heb geschreven. Ik heb correctie gemaakt voor de jonge bevolkingspiramide en dit in het nadeel van Zuid-Afrika.
....
Lul maar lustig verder. Ik wacht met spanning nog steeds op je "analyse" waarom er in Juli geen piek was ondanks dat de Delta variant toen al voor 97% dominant was.

Wil.

25 dec 2021, 13:47

Zo, nu dat varkentje weer proper gewassen is, wordt het tijd om eens een samenvatting te maken van wat we nu weten en een visie op de toekomst te geven.

- Corona heeft wereldwijd 5,4 miljoen doden gemaakt op 2 jaar tijd. Dat is 0,07% van de wereldbevolking. Elk jaar groeit de wereldbevolking aan met ongeveer 70 miljoen mensen. Op 2 jaar met 140 miljoen. Dat is het 26-voud van het aantal Coviddoden.

- het coronavirus vertoont de tendens om met toenemende mutaties ook minder dodelijk te worden; in dat opzicht gedraagt het zich zoals vroegere griepvirussen (Spaanse griep bv.). Omikron bevestigt die trend, hoewel het nog vroeg is om in dit verband iets te besluiten over de toestand in Europa en Amerika. In Zuid-Afrika is al duidelijk bewezen dat de recente besmettingspiek niet gevolgd wordt door een overeenkomstig dodenaantal.

- Wie maakt er het meest kans om te overlijden aan covid? Uit de statistieken weten we dat 3 factoren van doorslaggevend belang zijn:

1. leeftijd. Eens boven de 70 (of 75) komt men meer en meer in de groep die getroffen werd.

2. overgewicht. De gemiddelde bmi van mensen op IC was 30 las ik enige weken geleden. Een mens van 1,75 die 92 kg weegt heeft overgewicht en wordt vanaf dat gewicht obees genoemd (bmi=30).

3. onderliggende aandoeningen zoals hart- en vaatziekten, diabetes enz.

Naargelang men 1 of 2 of 3 van deze kenmerken combineert, stijgen de kansen op IC-verblijf en/of overlijden.
Omgekeerd geldt ook: wie geen van deze verzwarende omstandigheden in zich draagt, heeft heel weinig te vrezen van corona. Bijvoorbeeld schoolgaande kinderen; jonge mensen die geen overgewicht hebben en geen onderliggende aandoeningen hebben.

Covid-19 treft niet alle rassen even hard. Mensen uit Vietnam, Laos, Cambodja, Taiwan ontsnappen bijna helemaal aan de ziekte. In zwart Afrika heeft de ziekte nauwelijks slachtoffers gemaakt.
De zwaarst getroffen landen zijn de meest ontwikkelde landen waar blanken de meerderheid uitmaken: Europa, Noord-Amerika.

De verantwoorde en verstandige aanpak vanaf nu: zie mijn posting over de GBD waarvan ik hier de basispunten herneem:

Kerngedachten:

- we kunnen de zwaksten, de meest kwetsbaren beschermen want we hebben daartoe goede middelen: vaccins en boosters (voor de oudste mensen)

- we kunnen dit doen zonder de rest van de maatschappij schade te berokkenen; dus geen lockdowns invoeren want die schaden de maatschappij

- de grootste aantallen kwetsbare mensen wonen in arme landen. Daarom: gebruik de vaccins hier voor de risicogroepen en laat de anderen vrij. In arme landen zijn die vaccins meer nodig en nuttiger.

- maak de heel goedkope en snelle antigentests beschikbaar voor iedereen die zich onder de zwaksten en meest kwetsbare mensen begeeft.

- zorg voor goede (betere) ventilatiesystemen op plaatsen waar veel mensen indoor samenkomen

- De prof van Stanford University en medestichter van GBD, Bhattacharya, verwijst naar een aantal staten in de VS waar lockdowns niet of nauwelijks aan de orde zijn geweest. In die staten is de epidemie zo goed als voorbij. Hij vermeldt in datzelfde kader ook Zweden. (tussen haken: daggemiddelde van de overlijdens daar: 3! - in ons land: 37 ... )

Fred1950

25 dec 2021, 14:36

Wil. schreef:
25 dec 2021, 13:47
.....
- het coronavirus vertoont de tendens om met toenemende mutaties ook minder dodelijk te worden; in dat opzicht gedraagt het zich zoals vroegere griepvirussen (Spaanse griep bv.). ....
Ah ja ?
Covid-19 treft niet alle rassen even hard.
Rassen ? Bedoelt ge kattenrassen ?

De verantwoorde en verstandige aanpak vanaf nu: zie mijn posting over de GBD waarvan ik hier de basispunten herneem:

Kerngedachten:

- we kunnen de zwaksten, de meest kwetsbaren beschermen want we hebben daartoe goede middelen: vaccins en boosters (voor de oudste mensen)

- we kunnen dit doen zonder de rest van de maatschappij schade te berokkenen; dus geen lockdowns invoeren want die schaden de maatschappij

- de grootste aantallen kwetsbare mensen wonen in arme landen. Daarom: gebruik de vaccins hier voor de risicogroepen en laat de anderen vrij. In arme landen zijn die vaccins meer nodig en nuttiger.

- maak de heel goedkope en snelle antigentests beschikbaar voor iedereen die zich onder de zwaksten en meest kwetsbare mensen begeeft.

- zorg voor goede (betere) ventilatiesystemen op plaatsen waar veel mensen indoor samenkomen

- De prof van Stanford University en medestichter van GBD, Bhattacharya, verwijst naar een aantal staten in de VS waar lockdowns niet of nauwelijks aan de orde zijn geweest. In die staten is de epidemie zo goed als voorbij. Hij vermeldt in datzelfde kader ook Zweden. (tussen haken: daggemiddelde van de overlijdens daar: 3! - in ons land: 37 ... )
Geeuw ..... :| stond ook allemaal in de "boekskes" ... Oh ja, na een stevig lockdown-ske van 4 weken in China is de regio terug virusvrij. Geen probleem meer met kwestsbare mensen , CO2 meters en al dat soort dingen die niet echt 100 % waterdicht het virus kunnen tegenhouden. Ventilatie ? Van links naar rechts of van onder naar boven ? .....

tokkio

25 dec 2021, 16:31

Het ene doemscenario van delta is voorbij en de omikron variant is al dominant..... goe bezig.....
https://www.hln.be/binnenland/vanaf-nu- ... nts-anchor
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

26 dec 2021, 10:25

Paxlovid, de anti-coronapil van Pfizer, zou het risico op hospitalisatie of overlijden met 89% terugdringen, aldus de verkoper van Paxlovid :wink:

Golf 5

26 dec 2021, 11:00

Coronapil MSD
De VS heeft genoeg pillen ingekocht voor de behandeling van 10 miljoen mensen. Ze mogen van de FDA gebruikt worden door iedereen boven de 12 jaar.

In België zitten ze op droog zaad . Geen pillen :roll:

Fred1950

26 dec 2021, 12:45

De corona pil werkt maar "als ge er vroeg bij zijt", dus in het begin van de besmetting. Ze geneest niet, ze belemmert dat het virus zich verder verspreidt ( zich dus vermenigvuldigt ). Ze maakt dus het verschil in "lichtjes" ziek of "zwaar ziek". Eénmaal dat er ademnood en/of zuurstofgebrek optreedt helpt die pil niet meer.

Dicksy

26 dec 2021, 13:20

door Fred1950 » 28 minuten geleden
De corona pil werkt maar "als ge er vroeg bij zijt", dus in het begin van de besmetting.
Paniekeurs gaan de pil dus hamsteren en zullen dus elke dag een pil slikken of lopen constant de dokterspraktijken plat bij de minste nies, kuch, hoofdpijn.......Ze moesten maar eens te laat zijn, je weet maar nooit. :mrgreen:

Hoe groot is jouw bestelling die je (al) geplaatst hebt....365(366)? :lol:

Fred1950

26 dec 2021, 16:13

Dicksy schreef:
26 dec 2021, 13:20
door Fred1950 » 28 minuten geleden
De corona pil werkt maar "als ge er vroeg bij zijt", dus in het begin van de besmetting.
Paniekeurs gaan de pil dus hamsteren en zullen dus elke dag een pil slikken of lopen constant de dokterspraktijken plat bij de minste nies, kuch, hoofdpijn.......Ze moesten maar eens te laat zijn, je weet maar nooit. :mrgreen:

Hoe groot is jouw bestelling die je (al) geplaatst hebt....365(366)? :lol:
:lol: Ik heb die pil niet nodig, ik leef al twee jaar als een Chinees in quarantaine , en dat kan ik wellicht nog jááááren uithouden. :P

tokkio

26 dec 2021, 16:46

k heb die pil niet nodig, ik leef al twee jaar als een Chinees in quarantaine , en dat kan ik wellicht nog jááááren uithouden.
Hoe komt het dan , dat u al een paar keer besmet bent? :mrgreen:
Maar er is beterschap, het volgende rondje mensenpesten is , iedereen aan het schilderen.... :mrgreen:
Baat het niet schaad het niet, maar de woonkamer is terug als nieuw........
https://www.hln.be/medisch/likje-muurve ... ~a34a44e3/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

26 dec 2021, 17:48

tokkio schreef:
26 dec 2021, 16:46
k heb die pil niet nodig, ik leef al twee jaar als een Chinees in quarantaine , en dat kan ik wellicht nog jááááren uithouden.
Hoe komt het dan , dat u al een paar keer besmet bent? :mrgreen:
....
Ik had in de eerste helft van 2020 nog geen FFP2 maskers en gebruikte nog geen vinyl handschoenen. :P

Dicksy

26 dec 2021, 18:52

door Fred1950 » 56 minuten geleden
Ik had in de eerste helft van 2020 nog geen FFP2 maskers en gebruikte nog geen vinyl handschoenen. :P
Ik had die toen niet en nu nog niet en doe niks meer of minder als daarvoor. Aja, op 16 maart 2020 heb ik eens goed moeten niezen en op 23 mei 2020 heb ik eens hoofdpijn gehad. Misschien had ik toen wel van jan? :roll: :P