Coronavirus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
-
Is omikron niet zo sterk meer ? Wie beweert dat ? Wait and see. De ziekenhuizen bereiden zich op het ergste voor, en deze keer met een gans concrete "triage". Wie oud is en/of met onderliggende aandoeningen stapt zelfs geen ziekenwagen meer in naar het ziekenhuis. Dan is het "sterf thuis" met je hoestje en je snotneus.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Zie je wel dat het werkt! FredFifty heeft de schrik al goed te pakken en dat was ook de bedoeling.
Wat er nu in het nieuws wordt gezegd heeft enkel tot doel de bevolking de daver op het lijf te jagen, zodat iedereen in zijn/haar kot blijft.
Pavlov heeft zijn Pukkie goed getraind
Ik baseer me ivm omicron op feiten en niet op loze voorspellingen of verwachtingen.
Kijk naar de landen waar omicron al volop aan de gang is. Mijn norm zijn de overlijdens en de IC-bedden die volgeraken. Over dat laatste hebben we internationaal niet zo gemakkelijk de juiste info. Dus beschouw ik de overlijdens ook als een barometer voor de aantallen zwaar zieke mensen.
• Het VK heeft nu bijna een volle maand te maken met omikron en wat zien we dan in de grafiek van de overlijdens? Een lichte stijging, maar het huidige niveau in nauwelijks 1/5 (!) van wat het was op het hoogtepunt één jaar geleden.
• Kijk naar Zuid-Afrika: daar is omikron anderhalve maand geleden begonnen, heeft zijn piek gehaald en is nu op de terugweg. Het aantal doden is ook daar minder dan 1/5 van wat ze daar één jaar geleden hebben meegemaakt.
• In Denemarken: besmettingen 6 keer hoger dan de hoogste piek ooit. Overlijdens: minder dan de helft.
Van delibereren wie mag blijven leven en wie niet, is in die landen absoluut geen sprake. Waarom zou het hier anders zijn? En zijn in Vlaanderen de risicopersonen al niet 3 keer ingeënt?
Wanneer de feiten veranderen, stel ik mijn mening bij.
Wie zich wil laten manipuleren doet maar.
Wat er nu in het nieuws wordt gezegd heeft enkel tot doel de bevolking de daver op het lijf te jagen, zodat iedereen in zijn/haar kot blijft.
Pavlov heeft zijn Pukkie goed getraind
Ik baseer me ivm omicron op feiten en niet op loze voorspellingen of verwachtingen.
Kijk naar de landen waar omicron al volop aan de gang is. Mijn norm zijn de overlijdens en de IC-bedden die volgeraken. Over dat laatste hebben we internationaal niet zo gemakkelijk de juiste info. Dus beschouw ik de overlijdens ook als een barometer voor de aantallen zwaar zieke mensen.
• Het VK heeft nu bijna een volle maand te maken met omikron en wat zien we dan in de grafiek van de overlijdens? Een lichte stijging, maar het huidige niveau in nauwelijks 1/5 (!) van wat het was op het hoogtepunt één jaar geleden.
• Kijk naar Zuid-Afrika: daar is omikron anderhalve maand geleden begonnen, heeft zijn piek gehaald en is nu op de terugweg. Het aantal doden is ook daar minder dan 1/5 van wat ze daar één jaar geleden hebben meegemaakt.
• In Denemarken: besmettingen 6 keer hoger dan de hoogste piek ooit. Overlijdens: minder dan de helft.
Van delibereren wie mag blijven leven en wie niet, is in die landen absoluut geen sprake. Waarom zou het hier anders zijn? En zijn in Vlaanderen de risicopersonen al niet 3 keer ingeënt?
Wanneer de feiten veranderen, stel ik mijn mening bij.
Wie zich wil laten manipuleren doet maar.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
De verwachtingen zijn dat er naar verhouding 10.000 omikron besmettingen zouden komen in vergelijk met voorheen 1000 Delta besmettingen. Als de ziekenhuisopnames bij het Delta 5 % van de besmettingen waren, en dat bij omikron slechts 1 % zou bedragen, dan zitten we nog steeds met een factor 2 hoger dan bij de Delta. Dat maakt het verschil tussen 500 bedden en 1000 bedden. Die laatsten heeft men niet, en dat betekent ...."triage".
....
-
Check maar eens na op https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6 naar het aantal weeklijkse besmettingen en overlijdens voor de landen die je opnoemt. Behalve in Zuid-Afrika stijgen die nog overal. Bekijk vooral eens het aantal overlijdens in Australië.
-
Dwaze praat van iemand die niet goed nadenkt.Fred1950 schreef: ↑11 jan 2022, 15:40Check maar eens na op https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6 naar het aantal weeklijkse besmettingen en overlijdens voor de landen die je opnoemt. Behalve in Zuid-Afrika stijgen die nog overal. Bekijk vooral eens het aantal overlijdens in Australië.
Australië heeft 18 doden per dag (7-daags gemiddelde) op een populatie van 26 miljoen mensen.
belgië heeft 18 doden per dag op 11,6 miljoen inwoners.
In Australië overlijden elke dag bijna 700 mensen. 18 overlijdens aan covid
Wat kan de ziekenhuissector aan in Australië? Is daar enig probleem? Wat zanik je dan?

Wel, wel... De boostercijfers voor belgië:

Werd ons niet gezegd dat de booster de mensen uit de ziekenhuizen en zéker uit ICU zou houden?
Welke categorieën komen in aanmerking om als eersten het loodje te leggen t.g.v. corona?
Met de cijfers die je hierboven ziet, hoeveel mensen gaan dan op IC terechtkomen denk je? Als die gevreesde overstroming in de IC dan tóch zou komen, wat is dan de waarde van de booster geweest? Wat zijn de virologen dan waard?

Alweer laat je zien dat je van toeten noch blazen weet.
In die leeftijdscategorie vanaf 55 j. zijn 3.600.000 mensen geboosterd.
1% daarvan zijn 36.000 mensen die volgens jou op IC terecht komen. Ha, ha, ha!!!
In perspectief geplaatst: toen 827; nu volgens Fredje naar 36.000 - allez ... misschien, zegt hij.

(Dat is alweer van dezelfde orde als dat lampje van 30 Watt dat 1 uur kan branden met 1 kg waterstof. )
En bovendien is omikron véél minder ziekmakend.
Terug naar je telraam, FredFlifty

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Paniek alom er zijn wel veel besmettingen, maar minder ernstige zieken, al er iemand 2X hoest of eens moet niezen ,zijn ze besmet met corona,voor het corona tijdperk, zie naar 2018 waren er veel die een Griep hadden,ook al die een griepprik hadden gekregen,er waren er zelfs bij die na een zware nacht stappen, maandagmorgen niet kwamen, en tegen de baas zegde dat ze de griep hadden,en ja er waren er ook die met een hoestje of wat niezen gewoon gingen werken,maar er was geen paniek, en het werk werd wel gedaan.Fred1950 schreef: ↑11 jan 2022, 13:44Is omikron niet zo sterk meer ? Wie beweert dat ? Wait and see. De ziekenhuizen bereiden zich op het ergste voor, en deze keer met een gans concrete "triage". Wie oud is en/of met onderliggende aandoeningen stapt zelfs geen ziekenwagen meer in naar het ziekenhuis. Dan is het "sterf thuis" met je hoestje en je snotneus.
Nu manipuleren ze de cijfers , zou iedereen zich moeten testen, of meerdere keren per dag,ze weten zelfs niet of ze echt besmet zijn , als dat toestelletje positief aanwijst ,of niet besmet als het negatief is, ze weten ook al dat er pas in maart een vaccin speciaal voor omikron gaat zijn,alhoewel er al een andere variant kan zijn daartegen, en de van ranst zegt dat er nu de deltacron aankomt, dat is een broederlijk paar zeker.
En laat de kinderen gewoon naar school gaan ,zonder die testen want dat is fake,ze worden er niet zwaar ziek van.als ik naar school ging zaten we allemaal met een hoestje en een snotneus in de klas, ze worden er niet zwaar ziek van.
De regering wilt gewoon aan de macht blijven , dus zaaien ze paniek.......
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Golf 5 - Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17
https://www.hln.be/medisch/who-waarschu ... a55474342/
WHO waarschuwt: Pandemie met boosters bestrijden is geen levensvatbare strategie
De bevolking herhaaldelijk boostervaccins toedienen is in de strijd tegen het coronavirus geen levensvatbare strategie. Daarvoor hebben dinsdag experts van de Wereldgezondheidsorganisatie WHO gewaarschuwd. Er moeten ook vaccins komen die de verspreiding van het virus beter voorkomen.
Ben je nu beter met u boosterprikken zoals ik al dikwijls heb gezegd , je kan de mensen niet blijven plat spuiten .
Plaatjes neerzetten en cijfers daarom gaan wij er niet op vooruit gaan integendeel .
Dat ze ook eens checken dat er zoveel sterven zo uit het niks plotseling .
WHO waarschuwt: Pandemie met boosters bestrijden is geen levensvatbare strategie
De bevolking herhaaldelijk boostervaccins toedienen is in de strijd tegen het coronavirus geen levensvatbare strategie. Daarvoor hebben dinsdag experts van de Wereldgezondheidsorganisatie WHO gewaarschuwd. Er moeten ook vaccins komen die de verspreiding van het virus beter voorkomen.
Ben je nu beter met u boosterprikken zoals ik al dikwijls heb gezegd , je kan de mensen niet blijven plat spuiten .
Plaatjes neerzetten en cijfers daarom gaan wij er niet op vooruit gaan integendeel .
Dat ze ook eens checken dat er zoveel sterven zo uit het niks plotseling .
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Fred 1950,
Laat alles eens zijn beloop , eerst de mensen die WILLEN hun derde prik , draag een mondmasker waar je het zelf nodig acht , laat ze de jeugd de nodige prikken geven , en laat het virus zijn beloop , houd u aan de regels en daar door vermijd je een lockdown.
Tabellen en schrik aanjagen helpt niet we moeten het ondergaan , het virus zwakt wel af tot een griep waar we misschien telkenjare om een prik moeten.
Experten weten ook de waarheid niet en gaan voort op de informatie die ze krijgen , met een beetje wil en GEZOND verstand komen we er wel doemdenken helpt niet .
Vergeet niet dat vroeger ook jaarlijks 10.000 doden waren door het griepvirus en toen kraaide er geen haan naar.
Gebruik uw verstand , leef en laat u niet leven.
Laat alles eens zijn beloop , eerst de mensen die WILLEN hun derde prik , draag een mondmasker waar je het zelf nodig acht , laat ze de jeugd de nodige prikken geven , en laat het virus zijn beloop , houd u aan de regels en daar door vermijd je een lockdown.
Tabellen en schrik aanjagen helpt niet we moeten het ondergaan , het virus zwakt wel af tot een griep waar we misschien telkenjare om een prik moeten.
Experten weten ook de waarheid niet en gaan voort op de informatie die ze krijgen , met een beetje wil en GEZOND verstand komen we er wel doemdenken helpt niet .
Vergeet niet dat vroeger ook jaarlijks 10.000 doden waren door het griepvirus en toen kraaide er geen haan naar.
Gebruik uw verstand , leef en laat u niet leven.