Coronavirus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
We hebben geen weet van wat het vaccin op lange termijn doet met kinderen.
Het is nog altijd zo dat Pfizer geen verantwoordelijkheid wil nemen voor claims die later zouden kunnen op hun hoofd komen.
Nog eentje: een Indische topepidemioloog noemt de beslissing om kinderen te vaccineren onwetenschappelijk.
' Decision To Vaccinate Kids Against COVID Unscientific' Says Top Indian Epidemiologist
Het is nog altijd zo dat Pfizer geen verantwoordelijkheid wil nemen voor claims die later zouden kunnen op hun hoofd komen.
Nog eentje: een Indische topepidemioloog noemt de beslissing om kinderen te vaccineren onwetenschappelijk.
' Decision To Vaccinate Kids Against COVID Unscientific' Says Top Indian Epidemiologist

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Wetenschappelijk en biotechnisch/biochemisch kan een vaccin geen gevolgen op lange termijn hebben. Dat is ook nog nooit met andere vaccins , van welke aard dan ooit , vastgesteld. Een vaccin kan "misschien" een direct merkbare en blijvende schade aanrichten , maar dat zal niet door het vaccin op zich komen , maar door fouten in het productieproces. Daarom dat ik nooit en nimmer farmaceutische producten betrouw die in Indië worden geproduceerd omdat ze het daar niet nauw nemen met de zuiverheid ( en hygiëne ) van de gebruikte grondstoffen.
-
meredith - Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57
Hoog tijd dat jij op sennet stopt met alle anderen neer te sabelen als volslagen idioten. Al die statistiekjes, foto's enz.. zijn nutteloos als het gaat over de realiteit in onze eigen omgeving. Ik post hier mijn eigen verhaal .
Na 2 coronavaccins, 1 griepvaccin en een booster ben ik vorige week besmet met omnicron. 5 dagen ziek in bed, koorts, zeer zware hoofdpijn en nog andere symptomen en nog altijd doodvermoeid. Geen onderliggende symptomen.
Mijn schoonzoon, sportdocent, midden veertig, is vorige donderdag besmet. Hij heeft tot gisteren met 40 ° koorts doodziek in bed gelegen en is nog niet in staat om rechtop te staan. Een sportieve man, midden 40 en kerngezond.
Een goede kennis van ons, een jonge vrouw van 42 jaar is 2 weken gelden besmet door haar dochtertje van 6. 10 dagen lang heeft zij ernstig ziek geweest. Haar dochtertje van 6 is ei zo na opgenomen in het ziekenhuis omdat de hoge koorts niet wilde zakken.
Onze dierenarts, waarmee wij zeer goed bevriend zijn heeft vorige week noodgedwongen haar praktijk moeten sluiten, besmet en veel te ziek om te werken. Klein detail, haar man is leraar in de lagere school, zij is zelfstandig en werkt met 3 personeelsleden. Geen inkomsten , wel doorlopende kosten. Al die mensen hebben alle vaccins gehad, behalve die kleine van 6 jaar. Het is met een bang hart afwachten of mijn 2 volwassen kleinkinderen, volledig gevaccineerd en die momenteel hard aan het blokken zijn voor de examens aan de unief niet besmet geraken.
In West Vlaanderen kampen verschillende bedrijven met groot personeelstekort e, werd op meerdere plaatsten het noodplan inwerking gesteld. Het is duidelijk dat omicron niet zomaar een verkoudheid of een beetje keelpijn is. De besmettingen zijn er, vorige maandag 60.000 per dag , daar een beetje denigrerend over doen zegt veel over jezelf en je eigen betweterigheid, die ondertussen veel mensen op sennet tegen de borst stoten.
Eendracht maakt macht
-
Tja, meredith, het lijkt wel of de kwade hand op jou en je omgeving rust. Misschien je eens een keer laten "overlezen" ?
Wat je vergeet is dat de zwaarte van omikron pas kan gewogen worden wanneer je 1000den gevallen in ogenschouw neemt.
Ik ken ook wel een rokende grootvader van 94 die nooit longproblemen of kanker heeft gehad, maar wanneer je duizenden mensen die roken gaat nachecken, dan stel je vast dat daar de grootste aantallen longpatiënten te vinden zijn. De wet van de grote getallen.
Ik zie ook wel de reusachtige aantallen 'besmettingen' maar ik zie weinig effect op de ICU. Ik zie geen effect op het aantal overlijdens. Omikron kan een mens nog behoorlijk ziek maken, maar dat kan een serieuze griep ook.
Iets wat je wellicht anders interpreteert dan het bedoeld is:
Dat mensen soms een hekel hebben aan de bijdragen van iemand anders, dat is een feit dat ik kan bijtreden. Maar daarom is het ook een discussieforum, zodat we kunnen van gedachten wisselen en elkaar wijzen op inconsequenties of verkeerde inzichten.
Er zijn zelfs een paar posters wier bijdragen ik elke keer gewoonweg oversla omdat ik uit het verleden heb geleerd dat ze nog geen zinnig woord hebben geschreven. Dat is óók een optie, hé?
Wat je vergeet is dat de zwaarte van omikron pas kan gewogen worden wanneer je 1000den gevallen in ogenschouw neemt.
Ik ken ook wel een rokende grootvader van 94 die nooit longproblemen of kanker heeft gehad, maar wanneer je duizenden mensen die roken gaat nachecken, dan stel je vast dat daar de grootste aantallen longpatiënten te vinden zijn. De wet van de grote getallen.
Ik zie ook wel de reusachtige aantallen 'besmettingen' maar ik zie weinig effect op de ICU. Ik zie geen effect op het aantal overlijdens. Omikron kan een mens nog behoorlijk ziek maken, maar dat kan een serieuze griep ook.
Iets wat je wellicht anders interpreteert dan het bedoeld is:
Dat raad je me aan. Maar die verwoording - volslagen idioten - heb je van mij nooit gelezen; dat laat ik dus voor jouw rekening.Hoog tijd dat jij op sennet stopt met alle anderen neer te sabelen als volslagen idioten
Dat mensen soms een hekel hebben aan de bijdragen van iemand anders, dat is een feit dat ik kan bijtreden. Maar daarom is het ook een discussieforum, zodat we kunnen van gedachten wisselen en elkaar wijzen op inconsequenties of verkeerde inzichten.
Er zijn zelfs een paar posters wier bijdragen ik elke keer gewoonweg oversla omdat ik uit het verleden heb geleerd dat ze nog geen zinnig woord hebben geschreven. Dat is óók een optie, hé?

boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Mijn gebuur is gepensioneerde schooldirecteur. Die klapt mij steeds onder tafel. Al goed is zijn vrouw er nog om mij wat te verdedigen.
En toch zijn die zeer bezorgd om die Covid.
En toch zijn die zeer bezorgd om die Covid.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Ik begrijp uw reactie niet goed.door meredith » Gisteren, 23:43
Hoog tijd dat jij op sennet stopt met alle anderen neer te sabelen als volslagen idioten. Al die statistiekjes, foto's enz.. zijn nutteloos als het gaat over de realiteit in onze eigen omgeving. Ik post hier mijn eigen verhaal .
Na 2 coronavaccins, 1 griepvaccin en een booster ben ik vorige week besmet met omnicron. 5 dagen ziek in bed, koorts, zeer zware hoofdpijn en nog andere symptomen en nog altijd doodvermoeid. Geen onderliggende symptomen.
Mijn schoonzoon, sportdocent, midden veertig, is vorige donderdag besmet. Hij heeft tot gisteren met 40 ° koorts doodziek in bed gelegen en is nog niet in staat om rechtop te staan. Een sportieve man, midden 40 en kerngezond.
Een goede kennis van ons, een jonge vrouw van 42 jaar is 2 weken gelden besmet door haar dochtertje van 6. 10 dagen lang heeft zij ernstig ziek geweest. Haar dochtertje van 6 is ei zo na opgenomen in het ziekenhuis omdat de hoge koorts niet wilde zakken.
Onze dierenarts, waarmee wij zeer goed bevriend zijn heeft vorige week noodgedwongen haar praktijk moeten sluiten, besmet en veel te ziek om te werken. Klein detail, haar man is leraar in de lagere school, zij is zelfstandig en werkt met 3 personeelsleden. Geen inkomsten , wel doorlopende kosten. Al die mensen hebben alle vaccins gehad, behalve die kleine van 6 jaar. Het is met een bang hart afwachten of mijn 2 volwassen kleinkinderen, volledig gevaccineerd en die momenteel hard aan het blokken zijn voor de examens aan de unief niet besmet geraken.
In West Vlaanderen kampen verschillende bedrijven met groot personeelstekort e, werd op meerdere plaatsten het noodplan inwerking gesteld. Het is duidelijk dat omicron niet zomaar een verkoudheid of een beetje keelpijn is. De besmettingen zijn er, vorige maandag 60.000 per dag , daar een beetje denigrerend over doen zegt veel over jezelf en je eigen betweterigheid, die ondertussen veel mensen op sennet tegen de borst stoten.
Als zelfs de virologen benadrukken dat omikron dat kan teweegbrengen wat u hier allemaal schrijft en dat die inentingen zelfs geen bescherming bieden tegen omikron zie ik echt het probleem niet.
Dat zij zelfs aangeven dat de sterfgevallen dalen, ook de opnames op het IC verminderen maar dat de delta-variant nog rondwaart (15% volgens onze ‘superexpert’ MVR) moeten we ons dan echt zorgen maken over deze omikron. Mag die vraag dan niet gesteld worden?
Ieder menselijk reageert nu eenmaal anders op een besmetting. De ene ziet er van af, de andere heeft er geen weet van.
Nergens lees ik in uw reactie dat er iemand opgenomen werd in het ziekenhuis/overlijden, en gelukkig maar, ondanks die besmetting en symptomen in tegenstelling tot die delta-variant. Is uitzieken dan niet de enige oplossing?
Wat wil je nu eigenlijk aantonen. Zit uw frustratie eigenlijk niet in het feit dat men ondanks al die prikken toch nog besmet kan geraken?
-
Sciensano: ‘Helft van kinderen in lagere school had vóór vijfde golf al antistoffen tegen coronavirus’
Die kinderen waren niet ingeënt. Ze hadden 'de ziekte' dus al doorgemaakt, meestal zonder het goed te beseffen. Mijn voorstel om de kinderen gecontroleerd te besmetten, zou alle kinderen intussen al voorzien hebben van antistoffen. Dan was een vaccinatie voor kinderen zeker niet nodig.
Dat zou niet belet hebben dat een aantal toch nog opnieuw besmet zouden geraken. De impact op de ziekenhuizen zou dan echter quasi nul zijn.
Die kinderen waren niet ingeënt. Ze hadden 'de ziekte' dus al doorgemaakt, meestal zonder het goed te beseffen. Mijn voorstel om de kinderen gecontroleerd te besmetten, zou alle kinderen intussen al voorzien hebben van antistoffen. Dan was een vaccinatie voor kinderen zeker niet nodig.
Dat zou niet belet hebben dat een aantal toch nog opnieuw besmet zouden geraken. De impact op de ziekenhuizen zou dan echter quasi nul zijn.

Van Gught wist gisteren te vertellen dat we op maandag ll. meer dan 60.000 besmettingen hebben geteld, maar dat het werkelijke getal nog véél hoger ligt.
en dan kijken we naar de ziekenhuizen:

en dan kijken we naar de ziekenhuizen:

Aangezien men zelfs niet kan beginnen te dweilen met een kraan die openstaat aan 60.000 besmettingen per dag, dringt een andere aanpak zich op.
De Standaard durft het nu al aan om die mening (die ik deel) al eens schoorvoetend op papier te zetten.
Maar ... het is nog te vroeg voor zo'n driest experiment, vindt DS.

De Standaard durft het nu al aan om die mening (die ik deel) al eens schoorvoetend op papier te zetten.
Maar ... het is nog te vroeg voor zo'n driest experiment, vindt DS.

Gij vergeet nog steeds dat kinderen met antistoffen ( ziekte doorgemaakt of gevaccineerd ) die opnieuw besmet geraken het virus nog steeds kunnen doorgeven. Ge wilt je blijkbaar niet voorstellen wat de consequenties zouden zijn als men het virus onder kinderen hun beloop zou laten gaan. Op de korste keren ligt alle activiteit die door de 20ers en 30ers in gang wordt gehouden totaal lam.Wil. schreef: ↑20 jan 2022, 09:53Sciensano: ‘Helft van kinderen in lagere school had vóór vijfde golf al antistoffen tegen coronavirus’
Stel je maar eens voor wat er zou gebeuren met het treinverkeer als 50 % van de treinbestuurders zich ziek meldt.
-
Zever.
Van al de mensen die actief zijn in het dagelijks leven - en ik bedoel tot 50 jaar - wordt slechts een minderheid effectief ziek (o.a. de entourage van meredith) . De rest heeft 'een mindere dag' en gaat door.
Dat is trouwens wat er nu aan het gebeuren is. 60.000 gevallen per dag, maar Van Gught spreekt van het drievoud - 180.000 per dag
M.a.w. jouw doemscenario is zich in de realiteit aan het voltrekken. Gevolgen ? Ik zie er weinig van. Dat is ook logisch: wie nu in aanraking is geweest met omikron, kan het omikronvirus doorgeven. Maar aan wie? Aan iemand anders die ook al besmet is met omikron.
Verbind nu de puntjes eens, Sof, en dan zie je misschien het gehele plaatje.
Van al de mensen die actief zijn in het dagelijks leven - en ik bedoel tot 50 jaar - wordt slechts een minderheid effectief ziek (o.a. de entourage van meredith) . De rest heeft 'een mindere dag' en gaat door.
Dat is trouwens wat er nu aan het gebeuren is. 60.000 gevallen per dag, maar Van Gught spreekt van het drievoud - 180.000 per dag
M.a.w. jouw doemscenario is zich in de realiteit aan het voltrekken. Gevolgen ? Ik zie er weinig van. Dat is ook logisch: wie nu in aanraking is geweest met omikron, kan het omikronvirus doorgeven. Maar aan wie? Aan iemand anders die ook al besmet is met omikron.
Verbind nu de puntjes eens, Sof, en dan zie je misschien het gehele plaatje.

Die "mindere dag" duurt minstens 1 week , met een verlaagd prestatievermogen. Een treinbestuurder moet "fit" zijn , en dat geldt voor alle andere beroepen waarbij moeheid tot arbeidsongevallen kunnen leiden. Mensen zijn geen robotjes met een aan en uit knop.
-
De regelgevers van de Europese Unie waarschuwden dinsdag dat frequente COVID-boosters het immuunsysteem nadelig kunnen beïnvloeden en zeiden dat er momenteel geen gegevens zijn om herhaalde doses te ondersteunen.
Dit nieuws komt een maand nadat de EU-geneesmiddelenregelgevers zeiden dat het logisch was om “covid-19-vaccinboosters al drie maanden na het eerste twee-shot-regime toe te dienen”, en dit omwille van bezorgdheid over de Omicron-variant.
Men beseft nu dat de dijken aan alle kanten breken. Omikron verspreidt zich zó snel dat de aanpak die tot nu toe werd gevolgd, niet meer werkt. Bovendien is al dat gebooster niet zo gunstig voor ons immuunsysteem.
Dit nieuws komt een maand nadat de EU-geneesmiddelenregelgevers zeiden dat het logisch was om “covid-19-vaccinboosters al drie maanden na het eerste twee-shot-regime toe te dienen”, en dit omwille van bezorgdheid over de Omicron-variant.
Men beseft nu dat de dijken aan alle kanten breken. Omikron verspreidt zich zó snel dat de aanpak die tot nu toe werd gevolgd, niet meer werkt. Bovendien is al dat gebooster niet zo gunstig voor ons immuunsysteem.

meredith - Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57
Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog eens zeer diep zal nadenken voor ik nog een 4° booster laat zetten, maar dat neemt niet weg dat we met een overbesmetting zitten van het virus. Stel dat het idd. 60.000 besmettingen zijn en dat er 1/3 van die mensen meerdere dagen thuis zitten omdat ze te ziek zijn om te werken, wat doet dat met bepaalde sectoren denk je ? Vaccineren is nog altijd de beste oplossing, maar blijven vaccineren daar heb ik mijn twijfels bij. Anderzijds zien we weer hele klassen en scholen die sluiten omdat er onvoldoende leerkrachten zijn. Maar ik heb ook weet van mensen die positief testen, ziek zijn en toch gaan werken. Dat soort gedrag gaat de zaak niet verbeteren. En ondanks alle positieve vaccinatiecijfers die bekend gemaakt worden zijn er nog altijd enkele honderdduizenden vlamingen die weigeren zich te laten vaccineren. Ook dat is de realiteit,niet enkel in steden, ook in kleinere gemeenten of die wel 1 x gevaccineerd zijn maar geen tweede vaccin gehaald hebben. De cijfers over de booster prikken gaan enkel over de mensen die 2 x gevaccineerd zijn.
Eendracht maakt macht
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Zouden ze ministers en virologen al gevaccineerd zijn, ze zijn anders "media" geil, maar het enige dat men nu hoort, dat ze in quarantaine gaan omdat ze "een hoog risico" contact gehad hebbenDan hoor je geen enkele viroloog of ministers vaccineren is enige dat ze kunnen zeggen .
En corona pas .
En zoals vanaf het beging , blazen ze koud en warm, maar iedereen wilt zijn zegje doen, hoe spectaculeerder hoe beter,als ze maar in beeld komen......Men beseft nu dat de dijken aan alle kanten breken. Omikron verspreidt zich zó snel dat de aanpak die tot nu toe werd gevolgd, niet meer werkt. Bovendien is al dat gebooster niet zo gunstig voor ons immuunsysteem.
https://www.hln.be/wetenschap-en-planee ... ~a5967774/
Maar als men het aantal dagelijkse besmetting beziet,(het natuurlijke vaccin) en daar het aantal gevaccineerde bijtelt, dan moet heel België al vaccineert, plus al een booster prik gehad hebben.
https://www.demorgen.be/nieuws/coronavi ... gle.com%2F
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.