Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

20 jan 2022, 17:42

Wil. schreef:
20 jan 2022, 11:46
De regelgevers van de Europese Unie waarschuwden dinsdag dat frequente COVID-boosters het immuunsysteem nadelig kunnen beïnvloeden en zeiden dat er momenteel geen gegevens zijn om herhaalde doses te ondersteunen.

...
Ik lees .... and tie them to the onset of the cold season in each hemisphere, following the blueprint set out by influenza vaccination strategies, the agency said.

Lulkoek nietwaar ! In Australië is het nu volop zomer en de piek is er even groot, of nog groter , dan in de noordelijke hemisfeer. Ik heb zo de indruk dat corona ook de hersens aantast met een IQ daling tot gevolg.
Onze politiekers hebben blijkbaar daar ook mee te kampen.

meredith

20 jan 2022, 18:41

En denk maar niet dat de besmettingen niet stijgen. Ondertussen zijn mijn dochter en 1 van de kleinzonen ook besmet. Die jongen zit in zijn eerste jaar aan de univ, kan zijn examens niet maken en ligt met koorts, keelpijn en ziek in bed. Zijn broer zit nu opgesloten op zijn kamer te studeren voor zijn examens. En zij wonen op meer dan 100 km van bij ons. Om maar te zeggen dat het ongeveer overal zit. Mijn schoonzoon heeft het opgelopen op de school waar hij lesgeeft en dan volgt de rest. Gooi die cijfers over het groot aantal besmettingen maar niet zomaar weg. Ze zijn er jonge mensen volledig gevaccineerd, worden ernstig ziek. Neen, waarschijnlijk niet in het ziekenhuis, maar alles staat wel overhoop. Mijn dochter staat in de apotheek en die is dus dicht.
Eendracht maakt macht

wardje

20 jan 2022, 18:58

Misschien was een totale lockdown voor 6 weken de oplossing , het is koffiedik kijken , niemand weet het zelfs de experten zijn verre van zeker , het is een miserie voor jaren dat is een feit.

Wil.

20 jan 2022, 19:05

Hier een overzicht voor gans Londen (9 miljoen mensen)

Van al degenen die in het hospitaal terechtkwamen met Delta, moest een bepaald percentage ook aan de beademingsmachine.

Vanaf het ogenblik dat omikron de dominante variant wordt, daalt dat percentage plots heel sterk. D.w.z. dat veel minder mensen nog aan de ventilator moeten en dat er van die groep dus ook weinig gaan sterven.

Dat blijkt ook uit de sterftecijfers sinds omikron. Veel meer besmettingen maar amper iets meer sterfgevallen in Londen. Zoals ik al bijna 2 jaar zeg: besmettingen zijn een dwaze maatstaf voor de ernst van covid-19.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

20 jan 2022, 19:06

wardje schreef:
20 jan 2022, 18:58
Misschien was een totale lockdown voor 6 weken de oplossing , het is koffiedik kijken , niemand weet het zelfs de experten zijn verre van zeker , het is een miserie voor jaren dat is een feit.
Dat is de Chineese manier van handelen, maar omdat het een "dictatuur" is , is een dergelijke manier van optreden hier niet bespreekbaar. Na zes maanden waren zij er vanaf. Nu "importeren" ze nog regelmatig 200 nieuwe besmettingen per dag , en die kunnen ze onder controle houden zodat gans China er niet de dupe van wordt.

Wil.

20 jan 2022, 19:10

Professor Cyrille Cohen is hoofd Immunologie aan de Bar Ilan University en lid van de adviescommissie voor vaccins voor de Israëlische regering. In een uitgebreid en openhartig interview zegt de professor tegen Freddie Sayers:

• Het concept van de Green Pass / vaccinpaspoort is niet langer relevant in het Omicron-tijdperk en moet worden uitgefaseerd (hij verwacht dat het in Israël op korte termijn zal zijn)

• Hij en zijn collega's waren verrast en teleurgesteld dat de vaccins de overdracht niet verhinderden, zoals ze aanvankelijk hadden gehoopt

• De grootste fout van de pandemie in Israël was het sluiten van scholen en onderwijs

• Wijdverbreide infectie is nu een onvermijdelijk onderdeel van toekomstige immuniteit - ook wel bekend als groepsimmuniteit

• Omicron heeft de pandemie versneld naar de endemische fase, waarin Covid "zoals griep" zal zijn.

Laat ons dus hopen op een zo snel mogelijk verspreiding van omikron. Gelukkig gaat het vlotjes die kant op.

Dicksy

20 jan 2022, 19:17

door Fred1950 » 4 minuten geleden
Dat is de Chineese manier van handelen, maar omdat het een "dictatuur" is , is een dergelijke manier van optreden hier niet bespreekbaar. Na zes maanden waren zij er vanaf. Nu "importeren" ze nog regelmatig 200 nieuwe besmettingen per dag , en die kunnen ze onder controle houden zodat gans China er niet de dupe van wordt.
Ben echt eens benieuwd naar volgende maand als de Olympische Spelen gaan beginnen in uw gidsland. De Chinese bevolking zal het geweten hebben als er nog maar één besmetting gerapporteerd wordt tijdens deze spelen.....Ah nee, dat wordt dan doodgezwegen want het prestigeproject van Xi zal kost wat kost moeten doorgaan.

wardje

21 jan 2022, 07:52

Een nieuw speelinstrument" De CoronaBAROMETER"
Nog iemand mee in het verhaal?
Beste regering: hou je bezig met echt belangrijke zaken in plaats van de bevolking nog langer aan het lijntje te houden. De burgers worden momenteel op alle vlakken in het zak gezet. Genoeg is genoeg!
Met de woorden van wijlen Van den Boeynants "Trop est Trop".
Laat gewoon alles los, en bescherm de zwakken en ouderen. De ziekenhuizen kunnen exacte cijfers geven van welke doelgroep daar op intensieve ligt.
Veranderd helemaal niks met die barometer !
Omikron is de beste vriend om snel helemaal van Corona af te raken.
Doe is normaal. Een ARMOEDEbarometer zou beter zijn ! :evil:

Fred1950

21 jan 2022, 08:07

wardje schreef:
21 jan 2022, 07:52
Die BAROMETER werd reeds in 2020 voorgesteld , en dan afgeblazen omdat het niet ging werken.

Omikron is de beste vriend ? Omikron is de beste vriend om gans de maatschappij en economie op haar gat te krijgen als men het virus op zijn beloop laat. ( lege winkelrekken , geen vuilophaling , gesloten bankkantoren , .... en ga zo maar door ... )

Dicksy

21 jan 2022, 09:37

door Fred1950 » 58 minuten geleden
wardje schreef: ↑Vandaag, 07:52
Omikron is de beste vriend ? Omikron is de beste vriend om gans de maatschappij en economie op haar gat te krijgen als men het virus op zijn beloop laat. ( lege winkelrekken , geen vuilophaling , gesloten bankkantoren , .... en ga zo maar door ... )
Was de leuze niet ’Eerst de gezondheid en dan de economie.’ Hoor ik nu een andere wind waaien? 🤔

wardje

21 jan 2022, 11:05

Fred 1950,

Gedramatiseerd :wink:

Hoeveel mensen sterven er niet ieder jaar aan andere aandoeningen dan Covid??

Fred1950

21 jan 2022, 11:42

BESMETTINGEEUUHH!! :D

Gisteren een nieuw record van 67.448 nieuwe besmettingen per dag ( en vergeet niet dat vanaf nu alleen nog diegenen met klachten worden getest ). Volgens het Sciensano Wekelijks rapport is er op blz 19 een nieuwe "onbekende variante" te zien, maar die blijkt meteen door omikron de kop ingedrukt te worden.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 21 jan 2022, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

21 jan 2022, 11:44

Dicksy schreef:
21 jan 2022, 09:37
...
Was de leuze niet ’Eerst de gezondheid en dan de economie.’ Hoor ik nu een andere wind waaien? 🤔
Uiteraard eerst de gezondheid, en als men daar Foert ! tegen zegt gaat de maatschappij/economie mee de dieperik in.

Wil.

21 jan 2022, 11:51

Fred1950 schreef:

Gisteren een nieuw record van 67.448 nieuwe besmettingen per dag ( en vergeet niet dat vanaf nu alleen nog diegenen met klachten worden getest ). Volgens het Sciensano Wekelijks rapport is er op blz 9 een nieuwe "onbekende variante" te zien, maar die blijkt meteen door omikron de kop ingedrukt te worden.
Het doet me deugd te zien dat je eindelijk de zinloosheid van je eigen kreten uit het verleden snapt.
Er is nog hoop (al is het weinig). :lol:

Fred1950

21 jan 2022, 12:10

Wil. schreef:
21 jan 2022, 11:51
Fred1950 schreef:

Gisteren een nieuw record van 67.448 nieuwe besmettingen per dag ( en vergeet niet dat vanaf nu alleen nog diegenen met klachten worden getest ). Volgens het Sciensano Wekelijks rapport is er op blz 9 een nieuwe "onbekende variante" te zien, maar die blijkt meteen door omikron de kop ingedrukt te worden.
Het doet me deugd te zien dat je eindelijk de zinloosheid van je eigen kreten uit het verleden snapt.
Er is nog hoop (al is het weinig). :lol:
Zinloosheid ? Ik lag mee mee met het Wil-met-punteke publiek zoals men dat in een theator doet. Mijn eigen idee hierover doet er niet meer toe, het wordt ook zoals met de klimaatopwarming , een Foert !
reactie.

---------

zonet gebabbeld met een jong leraresje dat voor 32 kindjes moet instaan. Ik stelde haar voor om dagelijks alle kinderen met speekseltest eruit te filteren i.p.v. de ganse klas in quarantaine bij vier besmettingen naar huis te sturen ....

Antwoord : dat is te lastig / te veel werk ..... :roll: DAT is de maatschappij waarmee je niet meer naar de oorlog moet trekken. Foert ! Après moi le déluge .... :cry: