Coronavirus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Hoe zit het met de bescherming tegen corona na 2 vaccinaties?
De bescherming tegen een mild ziektepatroon blijft zo'n 20 weken bestaan. Daarna zakt die bescherming snel af.
En na een booster-prik? Dan heeft men opnieuw een hogere bescherming van 65% tot 70% maar die zakt weer terug naar ongeveer 45 tot 50% eens je voorbij 10 weken bent na de booster.
Deze gegevens hebben betrekking op het krijgen van symptomen van de ziekte. Anders gezegd: wie een paar weken na de booster besmet wordt met omikron kan wellicht de ziekte doormaken en overwonnen hebben zonder dat z/hij het gemerkt heeft. Eens je 3 maanden na je booster besmet geraakt, ga je het wel degelijk voelen dat je corona hebt.
Wat met de bescherming tegen hospitalisatie en zware ziekte?
Die bescherming blijft veel langer bestaan op een hoog niveau: in het begin is die 92% en 10 weken na de booster-prik zakt die af naar 83%, wat nog altijd heel hoog is.
De veel langer blijvende bescherming tegen zware ziekte heeft te maken met de memory-T-cellen.
De bescherming tegen een mild ziektepatroon blijft zo'n 20 weken bestaan. Daarna zakt die bescherming snel af.
En na een booster-prik? Dan heeft men opnieuw een hogere bescherming van 65% tot 70% maar die zakt weer terug naar ongeveer 45 tot 50% eens je voorbij 10 weken bent na de booster.
Deze gegevens hebben betrekking op het krijgen van symptomen van de ziekte. Anders gezegd: wie een paar weken na de booster besmet wordt met omikron kan wellicht de ziekte doormaken en overwonnen hebben zonder dat z/hij het gemerkt heeft. Eens je 3 maanden na je booster besmet geraakt, ga je het wel degelijk voelen dat je corona hebt.
Die bescherming blijft veel langer bestaan op een hoog niveau: in het begin is die 92% en 10 weken na de booster-prik zakt die af naar 83%, wat nog altijd heel hoog is.
De veel langer blijvende bescherming tegen zware ziekte heeft te maken met de memory-T-cellen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Van waar haal je die "fantastische" informatie ?Wil. schreef: ↑23 jan 2022, 16:53Hoe zit het met de bescherming tegen corona na 2 vaccinaties?
-
De posting hierboven heb ik meer dan 2 weken geleden geschreven.Wil. schreef: ↑08 jan 2022, 21:58De natuur, met name het omikronvirus, gaat nu met de botte bijl uitvoeren wat ik al maanden geleden heb voorgesteld.
De hele mensheid gaat op een mum van tijd besmet worden. Mijn voorstel was om 'gecontroleerd' de kinderen zichzelf te laten besmetten door in alle scholen gelijktijdig iedereen met elkaar in contact te laten komen in grote, niet goed verluchte ruimtes. Hun ouders zijn jonge mensen en zijn voor meer dan 90% ingeënt in Vlaanderen. De oudsten (de doelgroep van het virus) moeten afgezonderd worden gehouden en elke mogelijke bescherming krijgen.
De eerstvolgende 3 weken tot een maand gaat gans het land in contact komen met het virus. Daar valt amper aan te ontsnappen. Als wij hetzelfde pad volgen als Zuid-Afrika, dan kan het best meevallen voor de ICU's en de overlijdens.
Aangezien omikron zeer snel om zich heen zal grijpen en dit bijna gelijktijdig overal zal plaatsvinden, bestaat de kans dat het daarbij blijft.
Vandaag beaamt de topman van de WHO wat ik al schreef: iedereen gaat besmet worden, er zullen weinig doden vallen, we geraken er vanaf.

Ik zou ze niet te eten willen geven, degenen die volledig ingeënt zijn en die daar aanwezig waren.
Hier was het om te doen:
"Vrijheid was het codewoord bij de deelnemers. Sommigen zijn tegen alle coronamaatregelen gekant, anderen enkel tegen bepaalde maatregelen zoals de mondmaskerplicht vanaf 6 jaar. Ook het Covid Safe Ticket, de coronapas die bewijst dat je dubbel bent gevaccineerd en die je nodig hebt voor bepaalde dingen, vindt weinig genade bij de betogers."
En er waren ook vurige non-vaxers bij; mensen die zelf niet gevaccineerd willen worden maar die het niks uitmaakt of jij het wél wil.

Een allergaartje van zielepoten ....
Dat CST of een corona vaccinatiepas hoeft echt niet. Men kan met je identiteitskaart ook perfect te weten komen of je gevaccineerd bent en met hoeveel shots. Men moet er alleen maar een kaartlezer voor te installeren , zelfs RIFF contactloos scannen kan , en die een verbinding maakt met een welbepaalde server ( gelijkaardig met het betalen met je bankkaart ).
Voor het ogenblik haal ik mijn bankrekening uittreksels ook al uit het machien met .... mijn identiteitskaart en zonder de ingave van de code.
-