Strepy.....

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fazal

22 mar 2022, 21:50

Daarvoor hoef je zelfs niet een M3 8 traps automaat in sportstand te gebruiken boeffer.
Zie maar naar MichelN, die is al even gevaarlijk, zowel op Seniorennet als op de baan.

Tja, die jeugd weeral natuurlijk he. Of ..., het zou kunnen dat hij nooit volwassen is geworden.
Alleszins niet uitgesloten als je hem leest. :wink:

werewoef

22 mar 2022, 22:41

Behalve de tragedie over dit gebeuren is er iets anders dat me geschokt heeft na de allereerste berichtgeving : .Zelfs de presentator fronstte zijn wenkbrauwen en schudde licht het hoofd . Terwijl de lijken van de slachtoffers en zwaargewonden nog op straat lagen, was er in de groep carnavalvierders enige discussie over wat men verder ging doen . De stoet afblazen of verder doen ! 8O Nogmaals; zelfs de berichtgever was
er verbauwereerd van !
En waarom , in godsnaam moest persé de VRT het relaas uitbrengen van de advocate van de overtreder .??
Dit alles spreekt boekdelen over hoe het is gestemd met de morele vervaging in dit land . :roll:

werewoef
AMEN en AUM

berretz

23 mar 2022, 07:06

In de berichtgeving spreekt men van hij had gedronken, was geintoxiceerd, was onder invloed, terwijl hij getest heeft op 0,29 promille. Hoeveel glazen zijn dat, en is dat hier relevant? Ik wil het zeker niet goedpraten maar de waarheid heeft ook zijn recht.

voorn

23 mar 2022, 09:05

De advocaat van de snelheidsduivel preekt zoals ik.
Waar was de signalisatie en begeleiding.
Er moeten eerst doden vallen voordat men alles veilig laat verlopen.

Wil.

23 mar 2022, 10:51

OK, de overheid en de inrichters hebben wellicht onzorgvuldige voorbereidselen getroffen.
De bestuurder reed als een gek waar hij 50 mocht.

Er zijn 6 doden en veel zwaargewonden.

Wat stel jij voor als straf en wie moet die dan krijgen, Voorn? (als er al een straf moet gegeven worden).
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

23 mar 2022, 11:04

Volgens het gerecht kan hij maximum 5 jaar krijgen.
En de gemeente besturen kunnen nu een les in beveiging krijgen.
Een politiewagen met zwaailicht moet zeker vooraan en achteraan.

Fazal

23 mar 2022, 11:38

voorn schreef:
23 mar 2022, 09:05
De advocaat van de snelheidsduivel preekt zoals ik.
Waar was de signalisatie en begeleiding.
Er moeten eerst doden vallen voordat men alles veilig laat verlopen.
Akkoord, maar dat geeft die kerel nog niet het recht om als een gek, op een stoet in te rijden.

Fred1950

23 mar 2022, 12:06

50 km/uur = 50.000 meter / 3600 seconden = +- 14 meter/seconde. In ietwat benevelde toestand en als men geen obstakels '"verwacht" bedraagt de reactiesnelheid tussen het opmerken van een "object" en de druk op het rempedaal minstens 3 seconden. Als de wagen van 50 km/uur tot 0 km/uur zou kunnen blokkeren , wat niet kan , bedraagt de remafstand dus minstens 42 meter ! ( doe maar eens 42 flinke stappen om een idee te krijgen hoe "ver" 42 meter wel is )

E.T.

23 mar 2022, 12:20

We hebben het daar wel over 700 meter, toch?
En zo'n machine heeft toch ABS? Dus sturen blijft altijd mogelijk!
Neen, liever wat mensen overhoop rijden als je auto te beschadigen tegen een boompje of muurtje :mrgreen:

Fred1950

23 mar 2022, 12:49

E.T. schreef:
23 mar 2022, 12:20
We hebben het daar wel over 700 meter, toch?
En zo'n machine heeft toch ABS? Dus sturen blijft altijd mogelijk!
Neen, liever wat mensen overhoop rijden als je auto te beschadigen tegen een boompje of muurtje :mrgreen:
Wat was de afstand tussen de wagen en de groep op het moment dat hij die in het donker opmerkte , en nog eens beneveld ? Ik ben ervan overtuigd dat hij die aan 50 km/uur ook had aangereden ( uiteraard met minder zware gevolgen ).

En ik heb zo het gevoel dat je zonder ABS sneller tot stilstand komt ( zelfs als zou de wagen dan van zijn baan beginnen af te wijken , en dat is afhankelijk hoe goed en gelijkmatig de remmen zijn afgesteld ).
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 23 mar 2022, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.

voorn

23 mar 2022, 12:53

Als nu blijkt dat de wagen opgefokt was.
Op zijn minst in beslagname.

Fazal

23 mar 2022, 14:24

Dit is geen 'ongeluk' meer.
Die kerel heeft moedwillig die mensen aangereden.
In plaats van te remmen, heeft hij nog gas bijgegeven.
Hij heeft zelfs achteraf, na het indraaien van een zijstraat, nòg eens een koppel aangereden.
Hoe het met dat koppel gesteld is, is nog weinig over gezegd. Eerder niets.
Zijn zij ook gewond geraakt? Daar is niets over geweten.
En eigenlijk was de bestuurder niet zò héél erg beneveld.

Wat is "licht geïntoxiceerd"?
De wettelijke limiet ligt op 0,22 mg alcohol per liter uitgeademde lucht.
Dat komt ongeveer overeen met 0,5 gram alcohol per liter bloed.
De chauffeur had een waarde van 0,29 mg alcohol per liter uitgeademde lucht.

Passant

23 mar 2022, 15:48

werewoef schreef:
22 mar 2022, 22:41

En waarom , in godsnaam moest persé de VRT het relaas uitbrengen van de advocate van de overtreder .??
Dit alles spreekt boekdelen over hoe het is gestemd met de morele vervaging in dit land . :roll:

Sorry om me en passant te moeien, maar bedoelt u dat de vrt die advokaat niet had mogen tonen en zeggen ? In dat geval, ik vind het net een dikke plus dat vrt de advocaat van de overtreder aan het woord laat. Precies DAT allemaal laten zien en horen kan mensen laten (na) denken over de die morele vervaging zoals u dat noemt.

Charlie Maru

23 mar 2022, 16:56

voorn schreef:
23 mar 2022, 12:53
Als nu blijkt dat de wagen opgefokt was.
Op zijn minst in beslagname.
Zou opgedreven geweest zijn tot 340 pk.......

https://www.hln.be/binnenland/drama-in- ... ~ac54886e/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

tokkio

23 mar 2022, 17:03

Wat was de afstand tussen de wagen en de groep op het moment dat hij die in het donker opmerkte , en nog eens beneveld ? Ik ben ervan overtuigd dat hij die aan 50 km/uur ook had aangereden ( uiteraard met minder zware gevolgen ).
Die "macho" auto was uitgerust met een automatisch stopsysteem, dat als men minder dan 60KM P:H rijd het voertuig tot stilstand zet,ze hebben de test van zo een systeem laten zien op TV,dus al die zich aan de wettelijke snelheid had gehouden,stond die stil,maar ze zeggen ook dat, als hij sneller reed werkt dat ook niet,
normaal werkt de Actieve afstandsregeling DISTRONIC op alle snelheden, en vertraagt die zelfs als men onbewust in een bebouwde kom komt en nog te hard rijd,of hij heeft het uitgeschakeld.
https://media.mercedes-benz.be/rijassis ... ende-stap/
Ook op vrachtwagens werkt het.
https://www.man.eu/be/fl/vrachtwagen/hu ... ntrol.html
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.