Klimaat
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Meel van den Molen daar moet mijn vrouw niets meer van weten, een tijdje geleden juni 2020, hebben wij eens meel gaan halen (zie mijn topic eten en drinken spelt volkoren meel) en een paar weken later zat er een mot in, overschot bloem de vuilbak in.
Kan toeval zijn maar toch niet smakelijk dat je zo’n beestje in het meel ziet,
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Het aandeel dat voeding in onze maandelijkse kosten uitmaakt, hangt af van de grootte van het inkomen. In arme landen is dat aandeel héél hoog. Daar gaat men de stijging van die voedselprijzen dan ook eerst en het ergst voelen.
Daar moeten ze er wel degelijk een spreekwoordelijke boterham minder om eten. Hongerige mensen zijn moeilijk in toom te houden en ze vragen zich niet af of het klimaat de oorzaak is, dan wel de oorlog in een ander land.
'Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral'
Daar moeten ze er wel degelijk een spreekwoordelijke boterham minder om eten. Hongerige mensen zijn moeilijk in toom te houden en ze vragen zich niet af of het klimaat de oorzaak is, dan wel de oorlog in een ander land.
'Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral'

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Dat zijn meelwormen, en die zitten vol proteïne,zijn heel voedzaam en men wordt er sterk vanMeel van den Molen daar moet mijn vrouw niets meer van weten, een tijdje geleden juni 2020, hebben wij eens meel gaan halen (zie mijn topic eten en drinken spelt volkoren meel) en een paar weken later zat er een mot in, overschot bloem de vuilbak in.
Kan toeval zijn maar toch niet smakelijk dat je zo’n beestje in het meel ziet
https://www.manners.nl/spieren-kweken-m ... -eiwitten/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Ja maar toch......tokkio schreef: ↑15 mar 2022, 17:30Dat zijn meelwormen, en die zitten vol proteïne,zijn heel voedzaam en men wordt er sterk vanMeel van den Molen daar moet mijn vrouw niets meer van weten, een tijdje geleden juni 2020, hebben wij eens meel gaan halen (zie mijn topic eten en drinken spelt volkoren meel) en een paar weken later zat er een mot in, overschot bloem de vuilbak in.
Kan toeval zijn maar toch niet smakelijk dat je zo’n beestje in het meel ziet![]()
https://www.manners.nl/spieren-kweken-m ... -eiwitten/
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De klimaatactivisten die opstappen onder het logo 'Fridays for Future' hebben in Duitsland de blanke muzikante Ronja Maltzahn verboden om op te treden tijdens hun Fridays.
De reden? Ze draagt dreadlocks en dát is een cultureel kenmerk van de verdrukten der aarde, meer bepaald de black lives matter vriendjes die daardoor hun verzet tegen de blanke geprivilegieerde meerderheid wil uitdrukken.
Ronja doet daardoor aan 'culturele toe-eigening' van een symbool dat niet van haar is. Zij geniet immers sowieso van 'white privilege', wat vanzelfsprekend al een bewijs van schuld is.
Dat ze elders gaat vedelen met haar krasviool!
De reden? Ze draagt dreadlocks en dát is een cultureel kenmerk van de verdrukten der aarde, meer bepaald de black lives matter vriendjes die daardoor hun verzet tegen de blanke geprivilegieerde meerderheid wil uitdrukken.
Ronja doet daardoor aan 'culturele toe-eigening' van een symbool dat niet van haar is. Zij geniet immers sowieso van 'white privilege', wat vanzelfsprekend al een bewijs van schuld is.
Dat ze elders gaat vedelen met haar krasviool!

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Opa Brombeer
De Duitse zangeres, songwriter en multi-instrumentaliste Ronja Maltzahn speelt voor zover ik weet geen (kras)viool maar wel Cello, Gitaar, Ukelele en Piano.
Opa Brombeer
Opa Brombeer
-
Ach in 2100 is dat probleem opgelost,
Dan wonen de rijken op de Maan of Mars
En hier op de aarde werpen ze overal Atoombommen en alles is opgekuist.
En 2000 jaar later is de Maan en Mars zeer vervuild
En komen ze terug naar de aarde.
Het klimaat zal mij een worst wezen,
Het klimaat betaald mijn energie facturen niet.
Dan wonen de rijken op de Maan of Mars
En hier op de aarde werpen ze overal Atoombommen en alles is opgekuist.
En 2000 jaar later is de Maan en Mars zeer vervuild
En komen ze terug naar de aarde.
Het klimaat zal mij een worst wezen,
Het klimaat betaald mijn energie facturen niet.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Dat is de zoveelste drogreden om extra boeten te laten betalen,zo gaan ze stilaan naar een dictatuur, de snelheid in België is 120 P/H maar niemand is dat verplicht, wie aan 90 of 100 P/H wilt rijden is daar vrij van
groen wilt daarmee Oekraïne helpen,en goed voor het klimaat, omdat we minder gaan verbruiken, en dus ook minder brandstof van de rus nodig hebben,die heeft een natte droom gehad zeker,ook geen vrachtwagens meer, want die verbruiken +/- 35 liter diesel, ook de binnen scheepvaart stil leggen, en de verwarming uit???????
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Binnenkort rijdt er niemand meer als Poetin de gaskraan en petrolkraan dichtdraait. Dan gaan we lachen ...tokkio schreef: ↑31 mar 2022, 18:12Dat is de zoveelste drogreden om extra boeten te laten betalen,zo gaan ze stilaan naar een dictatuur, de snelheid in België is 120 P/H maar niemand is dat verplicht, wie aan 90 of 100 P/H wilt rijden is daar vrij van
groen wilt daarmee Oekraïne helpen,en goed voor het klimaat, omdat we minder gaan verbruiken, en dus ook minder brandstof van de rus nodig hebben,die heeft een natte droom gehad zeker,ook geen vrachtwagens meer, want die verbruiken +/- 35 liter diesel, ook de binnen scheepvaart stil leggen, en de verwarming uit???????
Begin maar de auto om te bouwen om op houtgas te rijden.

-
Das naar het voorbeeld van Nederland,
als je van Antwerpen richting Zeeland rijd alsook op het knooppunt naar Zeeland en Rotterdam,
daar mocht je verleden jaar nog 130km/uur rijden,
nu is dit ook ( tussen 6 en 10.00 uur geloof ik ) nog maar 100 km/uur.
als je van Antwerpen richting Zeeland rijd alsook op het knooppunt naar Zeeland en Rotterdam,
daar mocht je verleden jaar nog 130km/uur rijden,
nu is dit ook ( tussen 6 en 10.00 uur geloof ik ) nog maar 100 km/uur.