door Wil. » 30 minuten geleden
Ik weet niet goed hoe ik het één met het ander moet verbinden. Moet ik tussen de regels lezen dat de Oekraïners het bombardement op eigen mensen hebben uitgevoerd om de Navo een goede reden te geven om erin te vliegen?
Het is overduidelijk dat de Navo niet tussenbeide zal komen. Eerder heb ik al geschreven dat er een miljoen mensen mogen vermoord worden, ook dan zul je geen Navotroepen zien bovenkomen in Oekraïne.
Wat er wél zal gebeuren is heel degelijk oorlogsmateriaal leveren aan Oekraïne.
Die situatie in de golfoorlog tegen Sadam was er één waar een buitenlandse macht tegen een dictator optrad. Die had al het bewijs geleverd dat hij met het leven van zijn burgers niets inzat: hij vergaste een paar dorpen in Noord-Irak waar Koerden wonen.
In Oekraïne zitten we met een buitenlandse macht maar er is geen Oekraïense dictator waartegen gevochten wordt.
De onmenselijke misdaad tegen weerloze burgers in een treinstation past helemaal in de modus operandi van de Russen, of vind je van niet?
Ik houd in het achterhoofd wat Volodymyr Zelensky al allemaal gedaan heeft om het Westen (Navo) meer in dit conflict te betrekken. En gezien u schrijft dat de NAVO overduidelijk niet zal tussenkomen ook al zouden er een miljoen mensen vermoord worden stel ik mij gewoon de vraag of het voor Zelensky 'de moeite waard' zou zijn levens te offeren om de NAVO in het conflict te betrekken.
Ik weet niet goed hoe ik het één met het ander moet verbinden. Moet ik tussen de regels lezen dat de Oekraïners het bombardement op eigen mensen hebben uitgevoerd om de NAVO een goede reden te geven om erin te vliegen?
Ik zeg niet dat het zo is, ik maak mij gewoon de bedenking of hij er toe in staat zou zijn net zoals Madeleine Albright er geen moeite mee had sancties op te leggen om het Irakees regime op de knieën te krijgen ondanks dat er 500.000 kinderen omkwamen om dit 'doel' te bereiken.