Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

22 apr 2022, 14:35

Wil. schreef:
22 apr 2022, 13:50
.....
Waarom zou Oekraïne dat dan niet kunnen? Dat inzicht, Fred, kunnen de meeste lezers hier niet opbrengen.
Blijkbaar niet :lol: Als twee buren ruzie maken , moet ik dan partij kiezen ? Met al zijn grondstoffen en werkkracht kan Oekraïne even welvarend worden als Zwitserland -- puur door handelsakkoorden met zowel de EU als met Rusland. Daarvoor hoeft het niet tot de EU en de NAVO te behoren. Vraag je eens af waarom ze zo graag bij de EU willen horen en vooral , waarom Verhofstadt hiervoor in 2014 op de barricades stond te brullen. Er loopt in de EU graaigebroed rond ( '"graaigebroed" staat helaas nog steeds niet in de De Dikke Van Dale vermeld -- komt nog -- zoals ik hier in de jaren '80 ook het woord "sowieso" liet doorbreken :P )

voorn

22 apr 2022, 14:44

Intussen spreekt een Russische genaal al over de anexatie van Trasicië een deel van Moldavië.
En wat volgt als we niet verdomd ingrijpen met grove middelen?
Hier in de Pelikaanstraat spreken er ook veel Russisch.

Fred1950

22 apr 2022, 14:51

RRR7222 ( een Boeing RC-135 van de RAF ) vliegt kleine rondjes boven de Zwarte Zee ten oosten van Sebastopol. Wat heeft het daar te zoeken ? Een beetje provoceren en ambras zoeken ? :evil: Het Zweedse
SVF645 vliegt ook terug rondjes boven Polen. Wie zijn er uit op een confrontatie ? Kloterijen uithalen tot WOIII misschien ?

Fazal

22 apr 2022, 15:35

Je zal toch moeten toegeven dat de zoveelste dictator In Rusland, nóg maar eens, een smerige rotzak is.
Liegen en bedriegen, zijn woord niet houden, enz. enz ...! Kortom, op geen enkel gebied te vertrouwen is.
En kom nu niet af met voorbeelden uit het verleden van andere landen. Feit is, dat wat daar 'nu' gebeurt, onvergeeflijk is. De man is een massamoordenaar met propere handen, want hij laat zich aan het front niet zien. Men mag Zelensky verwijten wat men wil, maar hij blijft waar hij wordt belaagd, met volle steun aan zijn volk.

Charlie Maru

22 apr 2022, 16:12

Fred1950 schreef:
RRR7222 ( een Boeing RC-135 van de RAF ) vliegt kleine rondjes boven de Zwarte Zee ten oosten van Sebastopol. Wat heeft het daar te zoeken ? Een beetje provoceren en ambras zoeken ? :evil: Het Zweedse
SVF645 vliegt ook terug rondjes boven Polen. Wie zijn er uit op een confrontatie ? Kloterijen uithalen tot WOIII misschien ?
Oppassen wat je schrijft hé Fred, want Putin kijk mee hier op Seniorennet....
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

22 apr 2022, 16:25

Fred1950 schreef:
Fredje toch :lol:
Denk je nu werkelijk dat ze het aan de klok gaan hangen wanneer er écht een vliegtuig met een belangrijke missie de lucht in gaat? Te veel bij de zweefvliegers gezeten, denk ik.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio

22 apr 2022, 17:07

voorn schreef:
22 apr 2022, 07:39
Twee families van olicharchen dood teruggevonden.
Raar. Wat zit daar achter?????
het geld zeker,er zal in Rusland ook wel een soort erfbelasting bestaan, of anders is het een waarschuwing , naar die andere olecharchen, dat ze moet royal zijn met met hun president
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

22 apr 2022, 17:29

Wil. schreef:
22 apr 2022, 16:25
Fred1950 schreef:
Fredje toch :lol:
Denk je nu werkelijk dat ze het aan de klok gaan hangen wanneer er écht een vliegtuig met een belangrijke missie de lucht in gaat? Te veel bij de zweefvliegers gezeten, denk ik.
Dat zijn vliegtuigen die dataverkeer afluisteren. Daar is principeel niets mis mee , en zijn ook geen belangrijke operaties. Maar ze moeten zich wel aan het internationaal vliegverkeer kenbaar maken om niet in botsing te komen met lijnvluchten en particuliere vliegtuigen. Vandaar dat hun roepcodes kenbaar zijn. :wink:

Enne ... wist ge dat nog niet ? Willeke toch :lol:

Wil.

22 apr 2022, 18:54

Rond Odessa en dat stuk van de Zwarte Zee vliegt geen enkel burgervliegtuig.

Denk jij nu echt dat bommenwerpers zich even gaan kenbaar maken? Kleuterredenering.

Fred1950

22 apr 2022, 20:01

Wil. schreef:
22 apr 2022, 18:54
Rond Odessa en dat stuk van de Zwarte Zee vliegt geen enkel burgervliegtuig.

Denk jij nu echt dat bommenwerpers zich even gaan kenbaar maken? Kleuterredenering.
Ik schreef "ten oosten van Sebastopol" . Slecht in aardrijkskunde ? En vertel me een keer , wat zou een bommenwerper doen boven zee. Op haring jagen ? Het zijn geen bommenwerpers die daar rondjes vliegen.

Wil.

22 apr 2022, 20:50

Je weerlegt niks van mijn redenering.

1. Er is nu geen burgerluchtvaart boven dat gebied
2. Elk oorlogsvliegtuig dat daar ingezet wordt, komt zonder enige aankondiging boven dat gebied of wat had je gedacht?

Zo leeg is het daar:

Afbeelding

Wil.

22 apr 2022, 21:04

De Russen maken hun ware bedoelingen meer en meer duidelijk wat betreft gebiedsimpalming.

Een topman van het leger heeft vandaag gezegd dat de hele zuidkant (lees inclusief Odessa) ook onder de controle van Poetin moet komen. Dit is honderden kms. voorbij de Donbas die ze nu al wederrechtelijk aanslaan.

En in Transnistrië (Moldavië) wonen blijkbaar een paar Russen. Die moeten ook 'bevrijd' worden.

Afbeelding)

Fred1950

22 apr 2022, 21:05

Wil. schreef:

2. Elk oorlogsvliegtuig dat daar ingezet wordt, komt zonder enige aankondiging boven dat gebied of wat had je gedacht?

Zo leeg is het daar:

....
Boven de Zwarte Zee is er wel burgerluchtvaart te zien , en dus gaan de Hawk's die daar rondvliegen zich ook aan de internationale luchtverkeersleiding moeten onderwerpen - en dus niet incognito kunnen vliegen. Ze vliegen wel ver van de Oekraïnse grens voor de veiligheid , behalve de Russen zelf.

Untitled50.png
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 22 apr 2022, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

22 apr 2022, 21:09

Wil. schreef:
22 apr 2022, 21:04
....

En in Transnistrië (Moldavië) wonen blijkbaar een paar Russen. Die moeten ook 'bevrijd' worden.

....
Er is meer dan dat , de Russen hebben daar blijkbaar al basissen met militairen. Die generaal zou wel eens op het matje bij Poetin kunnen geroepen worden wegens "voorbarige uitspraken zonder goedkeuring van DEN BAAS " :lol:

Wil.

22 apr 2022, 21:22

Fred1950 schreef:
22 apr 2022, 21:05
Wil. schreef:

Zo leeg is het daar.
Boven de Zwarte Zee is er wel burgerluchtvaart te zien , en dus gaan de Hawk's die daar rondvliegen zich ook aan de internationale luchtverkeersleiding moeten onderwerpen - en dus niet incognito kunnen vliegen. Ze vliegen wel ver van de Oekraïnse grens voor de veiligheid , behalve de Russen zelf.
Natuurlijk is er boven de Zwarte Zee luchtvaart. Ik schreef "boven dat gebied" en ik heb dat gebied aangeduid. Vanzelfsprekend wordt er nog van Roemenië naar bv. Ankara gevlogen over de zee :roll: