Bluft Poetin?
-
Golf 5 - Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202204 ... 3727102648
Rusland waarschuwt voor derde wereldoorlog, minister Lavrov: “Het gevaar is ernstig, het is reëel”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220425_93838099
‘Zenuwachtig’ gedrag van Poetin tijdens paasmis doet opnieuw vragen rijzen over zijn gezondheid
Tis nog niet gedaan , maar titel past toch niet bij dit onderwerp .
Ze zijn hem zodanig in nauwe aan drijven , die man gaat voor niks achteruit integendeel .
En televisie zenders en kranten die mensen lopen ook gevaar .
Rusland waarschuwt voor derde wereldoorlog, minister Lavrov: “Het gevaar is ernstig, het is reëel”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220425_93838099
‘Zenuwachtig’ gedrag van Poetin tijdens paasmis doet opnieuw vragen rijzen over zijn gezondheid
Tis nog niet gedaan , maar titel past toch niet bij dit onderwerp .
Ze zijn hem zodanig in nauwe aan drijven , die man gaat voor niks achteruit integendeel .
En televisie zenders en kranten die mensen lopen ook gevaar .
Laatst gewijzigd door Golf 5 op 26 apr 2022, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Een goede zaak, volgens mij. Hoe meer Poetin ondervindt dat zijn doelstellingen niet bereikbaar zijn, hoe vlugger hij een uitweg uit zijn agressieve situatie zal zoeken.Charlie Maru schreef: ↑25 apr 2022, 23:14Om Putin nog wat hoger den boom in te jagen.....
HLN:
Lokale media: Finland en Zweden vragen in mei lidmaatschap NAVO aan
https://www.hln.be/buitenland/lokale-me ... ~ae61bcdc/
Nog een stukje uit die gazet:
Midden april dreigde Rusland expliciet met kernwapens als Finland en Zweden lid zouden worden van de NAVO. De Litouwse minister van Defensie Arvydas Anusauskas reageerde laconiek op de dreiging: “Er zijn altijd al kernwapens geweest in Kaliningrad.” De Belgische politiek, op het radicaal-linkse PVDA, zou beide landen met open armen ontvangen in het bondgenootschap, schreef onze krant enkele weken terug.
Wat zouden de bezwaren van de PVDA eigenlijk zijn?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
UIteraard , zelfvernietiging met eerst de rest van de wereld erbij .... doomsday is approaching ....Wil. schreef: ↑26 apr 2022, 09:21Een goede zaak, volgens mij. Hoe meer Poetin ondervindt dat zijn doelstellingen niet bereikbaar zijn, hoe vlugger hij een uitweg uit zijn agressieve situatie zal zoeken.Charlie Maru schreef: ↑25 apr 2022, 23:14Om Putin nog wat hoger den boom in te jagen.....
HLN:
Lokale media: Finland en Zweden vragen in mei lidmaatschap NAVO aan
https://www.hln.be/buitenland/lokale-me ... ~ae61bcdc/
.....
-
Gisteren hebben soldaten van het Oekraïense leger een Russische straaljager neergehaald.
Hier gaat hij in een mooie spin naar beneden.
Het ging om een SU34. Die was toch wel vergeten om zijn transponderke uit te zetten, zeker? Tja, ik had hem opgemerkt en heb direct met de Volodymyr gebeld. Ze hebben die Rus te grazen genomen. Duur prijskaartje, denk ik.
Hier gaat hij in een mooie spin naar beneden.
Het ging om een SU34. Die was toch wel vergeten om zijn transponderke uit te zetten, zeker? Tja, ik had hem opgemerkt en heb direct met de Volodymyr gebeld. Ze hebben die Rus te grazen genomen. Duur prijskaartje, denk ik.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Duitsland gaat nu ook zware wapens en luchtafweer leveren die al lang in stock staan bij een privé bedrijf. Het zou best kunnen dat het over Gepard's uit de jaren '90 gaat. Gepard"s zijn luchtafweer kanonnen op een Leopard chassis gemonteerd.
Als Poetin het in zijn kop krijgt om de gastoevoer en olie naar Europa te stoppen is het meteen afgelopen met wapenleveringen .... en komen er hier volksopstanden. .
---------------------------------------------------------
Schoon machientje
Vraag me gewoon of die rondjes , behalve de kerosene voor de olieboeren , "iets" bijbrengen aan de verdediging van "het luchtruim"
Ten zuiden van Moldavië vliegt er nog zo'n Awacs ( NATO11 ) rond.
Als Poetin het in zijn kop krijgt om de gastoevoer en olie naar Europa te stoppen is het meteen afgelopen met wapenleveringen .... en komen er hier volksopstanden. .
---------------------------------------------------------
Schoon machientje
Ten zuiden van Moldavië vliegt er nog zo'n Awacs ( NATO11 ) rond.
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
-
In Moldavië zitten een paar verloren gelopen Russen. Die moeten beschermd worden. Poetin is al een paar tanks aan het oppoetsen. Nochtans is Moldavië een neutraal land en vraagt het geen toetreding tot de Navo.
Evenmin zitten er 'nazi's'.
Maar molotovcocktails, ja, die hebben ze daar ook. Dus is een inval binnenkort tóch verantwoord?
Evenmin zitten er 'nazi's'.
Maar molotovcocktails, ja, die hebben ze daar ook. Dus is een inval binnenkort tóch verantwoord?

frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Het Russische leger is al decennia lang aanwezig in Transnistrië - de door nauwelijks iemand erkende zelfstandige staat in Moldavië. En uiteraard worden de daar wonende Russen "onderdrukt". Dat deuntje kennen we ondertussen wel.
Moldavië - een armoestaatje met 2,5 miljoen inwoners of zoiets - heeft wel degelijk schriftelijk aangevraagd om EU- en NATO lid te worden.
Moldavië - een armoestaatje met 2,5 miljoen inwoners of zoiets - heeft wel degelijk schriftelijk aangevraagd om EU- en NATO lid te worden.
-
Volgens Wiki:
Neutrality
Article 11 of the Constitution of Moldova states: "The Republic of Moldova proclaims its permanent neutrality. The Republic of Moldova does not allow the deployment of armed forces of other states on its territory."
Thus, since Moldova's neutrality is enshrined in its constitution, the country has no plans to join either NATO or CSTO.
Neutrality
Article 11 of the Constitution of Moldova states: "The Republic of Moldova proclaims its permanent neutrality. The Republic of Moldova does not allow the deployment of armed forces of other states on its territory."
Thus, since Moldova's neutrality is enshrined in its constitution, the country has no plans to join either NATO or CSTO.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.