Bluft Poetin?
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Maar de rus heeft ons altijd al zand in de ogen gestrooid en ons in slaap willen wiegen, ook bij de ontploffing van de kernreactor in Tjernobil hebben ze het geminimaliseerd,alles onder controle ,niets aan de hand, ook de legeroefeningen aan de grens van Oekraïne,was er geen dreiging, gewoon oefeningen,ook na de dreiging van Poetin zegt de Russische minister van buitenlandse zaken Lavrov dat ze niet dreigen met kernwapens......Als je vrede wil, bereid dan de oorlog voor.
Dat hadden we al véél langer moeten doen. Nu hebben we ons - zowel economisch als militair - in slaap laten wiegen of ons laten drogeren, als je wil, door de jarenlange uiterlijke schijn van 'aanvaardbare jongen, die Poetin'. De schuld ligt bij de leiders die dit laten gebeuren hebben.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220430_92279098
maar op de Russische staatszenders verheerlijken ze een kernoorlog......
https://nos.nl/artikel/2427052-kernoorl ... -boodschap
Maar de Poetin denkt aan algemene mobilisatie......
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220430_93631977
Als die zot niet genoeg overwinningen behaald,of als er nog veel straaljagers, zeeschepen, en tanks en soldaten omkomen ,is dat voor hem een reden om op de knop te drukken,als zeggen ze 100X nee wij willen geen kernoorlog,ze doen niets anders dan liegen en om heel die toestand schoon te praten, voor hun is het een hulp onderneming om de bevolking van Oekraïne te bevrijden van het juk van de nazie's die er zitten.....
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... rkije-navo
En die Zelensky die blijft maar janken, en olie op het vuur gooien, die vraagt wapens, en geld , ook hier gaan ze met de pet rond, maar er in nog geen € van de rijkdom van zelensky naar "zijn" bevolking gegaan,de mensen verhongeren er,maar voor eten en drinken zorgt hij niet....
https://www.wanttoknow.nl/nieuws/de-mil ... -zelensky/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Je bent toch een genie, hoor, Fred.
Amerika bewapent zich, dus moeten die spullen wel gebruikt worden, schreef je.
China is aan een enorme bewapening bezig. Trek je logica eens door.
Rusland heeft zich de voorbije 20 jaar meer en meer bewapend. Trek je logica eens door.
Zelensky heeft een oorlogje uitgelokt? Echt? Ik heb iets gemist, vrees ik: wanneer zijn de tanks van Z. in het soevereine Rusland binnengereden? Breng me eens op de hoogte aub, want ik kan dat nergens meer terugvinden. Jij vast wel, kameraadski Fred.
Jongens, jongens toch. Zielig
Maar anderzijds geloof ik écht dat jij ongelooflijk veel weet over batterijen.
Herlees, excuseer, léés dat antwoord in mijn vorige posting. Je bent overduidelijk nog niet tot het einde van dat stukje geraakt. Die buur van Oekraïne, is die betrouwbaar, Fred?Hoh , zich voorbereiden betekent zich bewapenen , en dan rijst de vraag , waarom ?
Amerika bewapent zich, dus moeten die spullen wel gebruikt worden, schreef je.
China is aan een enorme bewapening bezig. Trek je logica eens door.
Rusland heeft zich de voorbije 20 jaar meer en meer bewapend. Trek je logica eens door.
Zelensky heeft een oorlogje uitgelokt? Echt? Ik heb iets gemist, vrees ik: wanneer zijn de tanks van Z. in het soevereine Rusland binnengereden? Breng me eens op de hoogte aub, want ik kan dat nergens meer terugvinden. Jij vast wel, kameraadski Fred.
Jongens, jongens toch. Zielig
Maar anderzijds geloof ik écht dat jij ongelooflijk veel weet over batterijen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Even betroubaar als die Amerikanen van over de plas. Jij kunt als extreem rechtse havik mijn inzichten en ingesteldheid zelfs niet eens begrijpen. Hou uw genen dus ook maar bedaard , die gaan ook niet kunnen muteren naar een hogere levensvorm.Wil. schreef: ↑30 apr 2022, 17:23Je bent toch een genie, hoor, Fred.
Herlees, excuseer, léés dat antwoord in mijn vorige posting. Je bent overduidelijk nog niet tot het einde van dat stukje geraakt. Die buur van Oekraïne, is die betrouwbaar, Fred?Hoh , zich voorbereiden betekent zich bewapenen , en dan rijst de vraag , waarom ?
.....
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 30 apr 2022, 20:37, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Die minister van buitenlandse zaken is diplomatisch..... Net voor ze er binnenvielen beweerde die ook dat ze Oekraïne niet gingen binnenvallen , nu beweert hij dat hij niet in oorlog is met de NAVO en geen kernwapens zal inzetten.
...
Wait and see .... Een kat of hond die zich in het nauw gedreven voelt , die valt aan , zelfs al verliest die hierdoor zelf het leven. Eigenlijk is het maniakaal ( manisch ) grootheidsgevoel ( superioriteitgevoel ) van de Amerikanen dat iedereen de dood injaagt.
-
miel - Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Europa zal de pineut zijn. De VS willen de grote nonkel zijn voor Ukraine door hun wapenleveringen maar weten zich veilig achter hun grenzen. Er zijn immers nog nooit bommen gegooid in hun gebied - buiten Paerl Harbour-. Hun strategie is een Russische interventie toelaten in Europa en dan afwachten . Uiteindelijk verwachten ze als overwinnaar uit de impasse te komen. Waar zijn nu de Europese leiders om de Europese bevolking te leiden?
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.
-
Een intercontinentale raket vanuit Siberië over de Noordpool en over Canada laten vliegen is geen probleem - en het is een kortere baan dan over Europa. ( Noordpool --> ten noorden van Groenland --> Hudsonbaai --> New York : boem ! )miel schreef: ↑30 apr 2022, 20:22Europa zal de pineut zijn. De VS willen de grote nonkel zijn voor Ukraine door hun wapenleveringen maar weten zich veilig achter hun grenzen. Er zijn immers nog nooit bommen gegooid in hun gebied - buiten Paerl Harbour-. Hun strategie is een Russische interventie toelaten in Europa en dan afwachten . Uiteindelijk verwachten ze als overwinnaar uit de impasse te komen. Waar zijn nu de Europese leiders om de Europese bevolking te leiden?
-
miel - Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Dat er raketten op de VS KUNNEN vallen is mogelijk, maar of dat zal gebeuren is zeer onwaarschijnlijk. Daarom : “ er is nog nooit een bom gevallen op de VS”.
Fred reageert niet op de reacties maar reageert op wat hij denkt dat er staat.
Fred reageert niet op de reacties maar reageert op wat hij denkt dat er staat.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Van het front zie je weinig hoe men daar bezig is. Er zijn phone's genoeg overal.
Lavrov beweert dat de US rondstrooit dat Rusland het gemunt heeft op de VS. Leugentjes gaan dan een eigen leven leiden.
Lavrov beweert dat de US rondstrooit dat Rusland het gemunt heeft op de VS. Leugentjes gaan dan een eigen leven leiden.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Ik maak gewoon een gedachtensprongetje op "er is nog nooit een bom gevallen" . Ik kan toch moeilijk reageren met "ja , dat weet ik"
Lavrov beweerde onlangs dat "de toestand zeer ernstig is , ernstiger dan tijdens de koude oorlog" en die is oud genoeg om dat te weten. Bij mijn weten is er nog nooit een Russische oorlogsbodem na WOII tot zinken gebracht geweest, en de Russen weten ook dat dit alleen maar kon gebeuren met informatie die de VS "sniffer" vliegtuigen hadden doorgegeven.
Gans de historiek van de oorlog is reeds "Wikipedia" nieuws
-
Uiteraard , maar dat is niet waar ik wil op wijzen. Ge gaat over het feit dat de Amerikanen , een derde partij , de Oekraïners hierbij hebben geholpen , en dat kan bij de Russen zwaar op de maag liggen.
Gans het gedoe in Oekraïne is best te vergelijken met de Koreaanse oorlog van in de jaren '50 . Toen vochten de Russen en Chinezen ook tegen de Amerikanen , maar dat zonder hun eigen territorium erbij te betrekken. Ze "gebruikten" een ander land voor hun krachtmeting zonder directe confrontatie..
Zelensky ziet dat blijkbaar niet in , maar goed , voor hem is die oorlog ook maar cinema waar hij een rolletje in speelt. Een verstandige president had reeds jaren geleden een onderhandelde oplossing zonder oorlog en Donbas opstandelingen kunnen vinden. Van een cinema acteur mag je helaas niet veel verwachten , en per slot van rekening zit die veilig in zijn bunker , mag handjes schudden met de andere groten der aarde , en dat past allemaal netjes in zijn filmscenario.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 01 mei 2022, 08:39, 2 keer totaal gewijzigd.