Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

04 mei 2022, 10:34

Geef eens wat voorbeelden waarin jij inzicht hebt , en ik niet. Je moet al eerst weten wat "inzicht" precies inhoudt. ( eens zondigen tegen de spellingregels , is een "fout" tegen afspraken , en heeft niets met inzicht te maken -- "inzicht" is een puur abstract denkvermogen , en dat kent geen "taal" )
Inzicht betekent o.a. dat je herkent dat je te maken hebt met een situatie waar een werkwoordsvorm een t vereist aan het einde van dat woord. Dat is logisch denken. Wie dat niet consequent kan toepassen, heeft maar een beperkt inzicht in de regels van de taal. Je denkt niet na, want in de meeste gevallen doe je het wél juist.

De reden voor je falen? Je was behoorlijk geagiteerd door de bolwassing die ik je had gegeven. Dan raakt het logisch denken in de war omwille van de 'drang om te scoren'. Maar dan krijg je vaak 'een tegendoelpunt' te slikken. Dat was hier het geval, gabber.

En qua voorbeelden kan iedereen hier wel zien welke 'logica' jij zoal aan de dag legt. Alleen als het over batterijen gaat, moet iedereen zwijgen. Ik luister dan met open mond en grote ogen. 24 V of 12 V, voor jou is dat allemaal 'speelgoed' terwijl wij, gewone stervelingen, dan allerlei draaiende sterren voor onze ogen zien.

"inzicht" is een puur abstract denkvermogen , en dat kent geen "taal"
Weer mis. Een mens kan niet denken zonder taal. Ook de wiskunde die enkel werkt met symbolen gaat ultimo terug op taal. Je moet afspreken met alle andere gebruikers dat een + teken betekenis heeft en die betekenis moet je eerst onder woorden gebracht hebben. Daarna kun je ermee aan de slag in het denken.

Een symbool, zoals een verkeersbord - bv. verboden links af te slaan - hangt vast aan taal. Zonder taal, geen menselijk denken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

04 mei 2022, 10:38

twistenopdemaan schreef:
04 mei 2022, 10:27
.....Voor hij de tijd heeft om op het rode knopje te drukken zal hij uitgeschakeld worden door iemand close rond hem. Dat wordt dan de nieuwe president en held van Rusland. Let maar op mijn woorden. Niemand wil die oorlog in Rusland maar hebben bang van putin om geëlimineerd te worden. Maar wanneer angst survivalinstinct wordt moet putin oppassen!
Het probleem is dat als Poetin en zijn entourage verdwijnt , Rusland een wingewest van de VS zal worden. De bevolking zal nadien wel ondervinden wat uitbuiting betekent .... net zoals wij ondervinden wat de uitbuiting door multinationals en inflatie met stijgende prijzen voor alles en nog wat teweeg brengt.

Fred1950

04 mei 2022, 10:45

Wil. schreef:
04 mei 2022, 10:34
....
"inzicht" is een puur abstract denkvermogen , en dat kent geen "taal"
Weer mis. Een mens kan niet denken zonder taal. Ook de wiskunde die enkel werkt met symbolen gaat ultimo terug op taal. .....
Jij hebt inderdaad blijkbaar geen hersenkronkels die tot "uitvinden" in staat zijn , en dat is net wat "abstract" denken per definitie is. Op welke manier zou Newton puur door waarneming met zijn appel ( en door allerlei experimenten ) tot de wiskundige formules gekomen zijn die perfect kloppen en nodig zijn om bijvoorbeeld een satelliet in een baan om de aarde te brengen ? Had hij daar een "taal" voor nodig ? Was het Chinees of Hindoe ?

En wat nog erger te begrijpen is voor u , dat "abstract" denken heeft zelfs amper iets met jouw definitie voor "logisch denken" te maken. Een "logische" gedachtengang is niet per definitie abstract , in de meeste gevallen zelfs helemaal niet.

En nu denkt ge dat gij mij bolwassingen kunt geven of overtroeven. Doe maar , I like it :lol: , ge slaat gaten in de lucht. :D
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 04 mei 2022, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

04 mei 2022, 10:52

De bevolking zal nadien wel ondervinden wat uitbuiting betekent .... net zoals wij ondervinden wat de uitbuiting door multinationals en inflatie met stijgende prijzen voor alles en nog wat teweeg brengt.
Je weet dat je snel moet zijn om nog toegelaten te worden in Rusland, hé Fred? Grijp die kans.

Een verslag uit 2018:

Afbeelding

Googlevertaling:

Er zijn veel stappen gezet om de armoede in de Russische Federatie te verbeteren, maar het blijft een van de grootste verarmde landen met een ontwikkelde economie.

Vanaf 2017 wordt 89 procent van de totale rijkdom van het land beheerd door 10 procent van de huishoudens - dit is hoger dan in de VS en China.

In 2016 leefde 13,4 procent van de Russische bevolking onder het bestaansminimum, en hoewel dit aantal is verbeterd, is het armoedeniveau in Rusland nog steeds erg hoog. De Boekhoudkamer voorspelt zelfs dat er in 2019 ongeveer 20,4 miljoen mensen in Rusland onder de armoedegrens zullen leven.

De kloof tussen arm en rijk wordt groter en belemmert de mogelijkheden om de levensomstandigheden in de Russische Federatie te verbeteren.

Bron

Fred1950

04 mei 2022, 11:38

Waarom moest ge dat vertalen ? Iedereen hier kan Google translate gebruiken als men het engels niet machtig genoeg is. En hoe zit dat nu eigenlijk bij ons met die toenemende kloof tussen arm en rijk ? En wat bezit het hoogste deciel in België tegenover het totaal ?

Afbeelding

( p.s. het wordt misschien tijd dat ik wat ga "investeren" in schilderijen zoals Fernand Huts .... of in een aantal zeldzame old-timers :mrgreen: -- een Porsche Taycan Turbo S is misschien ook geen slecht idee :lol: )

Wil.

04 mei 2022, 13:07

Fred1950 schreef:
Waarom moest ge dat vertalen ? Iedereen hier kan Google translate gebruiken als men het engels niet machtig genoeg is. En hoe zit dat nu eigenlijk bij ons met die toenemende kloof tussen arm en rijk ? En wat bezit het hoogste deciel in België tegenover het totaal ?
Veel vragen, Fred.
In de tekst die ik gepost heb, staan antwoorden.

Verbetert de situatie in Rusland indien het bij ons nog erger zou zijn? Hoe heet zo'n redenering?

Fred1950

04 mei 2022, 13:33

Wil. schreef:
04 mei 2022, 13:07
Fred1950 schreef:
Veel vragen, Fred.
In de tekst die ik gepost heb, staan antwoorden.

Verbetert de situatie in Rusland indien het bij ons nog erger zou zijn?
Als Ursula von der Leyen haar goesting krijgt wordt het voor iedereen erger. Van een "von der" met kleine "v" en afkomstig uit de upperclass kan je nu eenmaal geen menselijk gedrag verlangen ( zelfs al is dit de naam die ze van haar man erfde ). :mrgreen: Poetin zou nu beter eens alle kranen dichtdraaien ( al was het maar tijdelijk ) terwijl de rest van de wereld nog niet voorbereid is op een gewijzigde distributie van gas en olie. Ze zal dan nog razender worden :lol:

Wil.

04 mei 2022, 15:28

Op de Russische StaatsTV: "Wij gaan naar de hemel als we sneuvelen"

Dit komt heel dicht bij ISIS-ideologie.

De kannibaal

04 mei 2022, 15:59

Wil. schreef:
04 mei 2022, 10:52
De bevolking zal nadien wel ondervinden wat uitbuiting betekent .... net zoals wij ondervinden wat de uitbuiting door multinationals en inflatie met stijgende prijzen voor alles en nog wat teweeg brengt.
De kloof tussen arm en rijk wordt groter en belemmert de mogelijkheden om de levensomstandigheden in de Russische Federatie te verbeteren.[/i]
Denkt hier maar eens goed over na met Uw uitzonderlijk verstand. Gij gaat tot de vaststelling komen dat de verarming van de doorsnee Vlaming de komende jaren sneller gaat verlopen dan de ondergang van de doorsnee Rus. Volgende winter lopen de koopcentra vol met een massa volk en lege zakken op zoek naar gratis warmte.

Wil.

04 mei 2022, 16:05

Afbeelding
gratis warmte
Verdorie. Een goede besparingstip! Had ik nog niet aan gedacht.

URSULAMI

04 mei 2022, 16:22

:D

[attachment=0]12363228_original_optimized.jpg[/attachment]

Fred1950

04 mei 2022, 17:50

Nederland levert ook een vliegtuig aan Oekraïne ( maar vliegt een beetje zat rond , waarschijnlijk zit iemand van Dad's Army aan de knuppel ). :lol:

Untitled62.png
Untitled62.png (364.67 KiB) 405 keer bekeken

( 't lijkt precies boven Gelderland-Overrijsel al door de "Flak" naar beneden gehaald te zijn :oops: 8O )

tokkio

04 mei 2022, 18:28

Tja Wil,u moogt dan uw heilige Zelensky nog afschilderen als een arme luis,maar de Guardian gaat dit niet uit zijn duim zuigen....
Op diverse bankrekeningen buiten Oekraïne, die op naam staan van de Oekraïense president, voormalig stand-up-komiek, Volodymyr Zelensky staat meer dan één miljard US-dollar. Dit heeft parlementslid Ilya Kiva bekend gemaakt in het Oekraiense parlement, de ‘Verkhovna Rada’. Kiva is lid van het pro-Russische oppositieplatform ‘Partij voor het Leven’. Volgens Kiva heeft Zelenski in de twee en een half jaar van zijn presidentschap maar liefst US$ 1,2 miljard gestort op de ‘Dresdner Bank Latinamerika’ in Costa Rica.
En ook deze zin geld voor alle presidenten...
Elke president en zijn team, lopen na de ambtstermijn, weg als dollar-miljardairs, en Zelensky, is daarin geen uitzondering.
Natuurlijk gaat niet een president, dus ook Zelensky niet zeggen dat ze het land bestelen.....
En sdit staat in Amsterdam updates...
Hoe rijk is zelensky; De oligarchen van Oekraïne zijn een kleine groep zeer rijke zakenlieden die de afgelopen jaren steeds meer controle hebben gekregen over het economische en politieke leven van het land. De meeste mensen werden in de jaren negentig rijk door openbare activa te kopen tegen een lage prijs toen ze werden verkocht. De mannen werden op een ochtend wakker en ontdekten dat ze veel geld bezaten. Als het om geld in de Verenigde Staten gaat, heeft Zelensky een waarde van $ 596 miljoen.
https://quey.org/2022/03/08/hoe-rijk-is-zelensky/
Hier staat maar 596 miljoen dollar, maar als president verdient hij in dat arm land +/- 11000 euro per jaar, en ik denk niet dat hij als komediant, vroeger meer verdiende,maar hij gaat het ook niet aan de grote klok hangen waar hij het geld en de mogelijkheid om het te versluizen naar belastingparadijzen gehaald heeft,.....
en dan zijn er nog de panama papers.....
https://eucalyptischgenootschap.nl/pana ... -zelensky/
Het is allemaal een vermoeden schrijft u, die mevrouw is in de parachute moord op een vermoeden levenslang in het gevang.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

04 mei 2022, 21:39

tokkio schreef:
04 mei 2022, 18:28
Tja Wil,u moogt dan uw heilige Zelensky nog afschilderen als een arme luis,maar de Guardian gaat dit niet uit zijn duim zuigen....
Op diverse bankrekeningen buiten Oekraïne, die op naam staan van de Oekraïense president, voormalig stand-up-komiek, Volodymyr Zelensky staat meer dan één miljard US-dollar. Dit heeft parlementslid Ilya Kiva bekend gemaakt in het Oekraiense parlement, de ‘Verkhovna Rada’. Kiva is lid van het pro-Russische oppositieplatform ‘Partij voor het Leven’. Volgens Kiva heeft Zelenski in de twee en een half jaar van zijn presidentschap maar liefst US$ 1,2 miljard gestort op de ‘Dresdner Bank Latinamerika’ in Costa Rica.
1. Ik heb nergens gesuggereerd dat Zelenski een arme luis is. Waarschijnlijk is hij één van de rijkste Oekraïners, zoals Geert Hoste ook een heel rijke belg is.
2. Kiva is een handpopje van Moskou. Heeft Moskou er belang bij om Z. zo negatief af te schilderen? 't Zal wel zijn, hé?
The Guardian haalt enkel de betichtingen aan van Kiva. Nergens wordt het bewijs geleverd.
En ook deze zin geld voor alle presidenten...
Elke president en zijn team, lopen na de ambtstermijn, weg als dollar-miljardairs, en Zelensky, is daarin geen uitzondering.
Lekker veralgemenen. En jij slikt dat zomaar? Bovendien verwacht je dat anderen die wél nadenken ook blind doorslikken wat ze gevoederd krijgen? Niet met mij.

Natuurlijk gaat niet een president, dus ook Zelensky niet zeggen dat ze het land bestelen.....
En sdit staat in Amsterdam updates...
Hoe rijk is zelensky; De oligarchen van Oekraïne zijn een kleine groep zeer rijke zakenlieden die de afgelopen jaren steeds meer controle hebben gekregen over het economische en politieke leven van het land. De meeste mensen werden in de jaren negentig rijk door openbare activa te kopen tegen een lage prijs toen ze werden verkocht. De mannen werden op een ochtend wakker en ontdekten dat ze veel geld bezaten. Als het om geld in de Verenigde Staten gaat, heeft Zelensky een waarde van $ 596 miljoen.
Wel, dat kan ik best geloven, zie: $596 miljoen. Dat is allemaal geld dat hij had vóór hij President werd.

Je maakt geen onderscheid tussen geruchten, verdachtmakingen en feiten. Wat zegt dat over jou?

en dan zijn er nog de panama papers.....
https://eucalyptischgenootschap.nl/pana ... -zelensky/
In de Panama papers wordt zijn naam genoemd. Ik wil best aannemen dat hij probeerde zijn fortuin uit de handen van de fiscus te houden. Maar jij kwam hier suggereren dat Z. geld van de Oekraïense staat zou hebben afgeleid naar zijn privé-vermogen. Daarvan moet ik nog het eerste minieme sprankeltje van bewijs zien.
Het is allemaal een vermoeden schrijft u, die mevrouw is in de parachute moord op een vermoeden levenslang in het gevang.
Dat is gedeeltelijk waar: ze heeft geen levenslange straf gekregen. Wel 30 jaar en ze mag vandaag al een VDAB-opleiding gaan volgen buiten de gevangenis.
Maar dat is naast de kwestie. Er zijn nog gevallen geweest van journalisten die iemand aan de schandpaal wilden nagelen en waar achteraf niets van waar bleek te zijn. Ga jij ook meehuilen met die wolven, gewoon omdat je er niet tegen kunt dat iemand veel geld heeft?