Bluft Poetin?
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Ja, maar Napoleon was maar klein bier vergelijken met de moderne oorlogen van de 20ste eeuw. Bonaparte heeft nooit oorlog zitten voeren met tientallen divisies aan een oostelijk front dat 4000 km lang was nietwaar. Een een dodentol van bijna 4 miljoen aan Duitse kant en nog een meer dan 5 miljoen aan Duitse krijgsgevangenen. Aan Russische kant zowat 9 miljoen militaire slachtoffers en dik 5 miljoen krijgsgevangenen. Tel daar nog eens 20 miljoen Russische burgerslachtoffers bij en je hebt een idee van wat zich aan het oostfront heeft afgespeeld.
Voor wie het niet moest weten: gedurende al die slachtpartijen gebeurde er aan het westelijk front qua oorlogshandelingen gedurende 3 jaar zo goed als niets ( behalve de luchtoorlog boven Engeland) , te tellen van de Duitse bezetting van onze streken tot aan de landing in Normandië en de bevrijding.
Wat wij allicht onderschatten is dat zulk een verleden oo k vandaag meespeelt in zowel Rusland als Oekraïne.
Voor wie het niet moest weten: gedurende al die slachtpartijen gebeurde er aan het westelijk front qua oorlogshandelingen gedurende 3 jaar zo goed als niets ( behalve de luchtoorlog boven Engeland) , te tellen van de Duitse bezetting van onze streken tot aan de landing in Normandië en de bevrijding.
Wat wij allicht onderschatten is dat zulk een verleden oo k vandaag meespeelt in zowel Rusland als Oekraïne.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Eigenlijk zou West Europa best zijn handen afhouden van al die landen. De Balkan landen zijn al altijd een probleem geweest , denk maar aan Yoegoslavië van destijds. Servië is zich blijkbaar ook extra aan het bewapenen met Chinees oorlogstuig. En als de Oekraïners zelf eens goed nadenken zullen ze wel inzien dat die staatgreep van 2014 voor hen geen goede zaak was. Als ge Wikipedia moogt geloven ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Oekra%C3%AFne ) steeg er vanaf 2014 de werkloosheid , de staatschuld en de inflatie. De Russische corruptie werd er vervangen door de Westerse , m.a.w. op dat punt heeft het sinds 2014 ook geen vooruitgang gemaakt.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Toe maar, griezelige overeenkomsten qua het presenteren van een 'verwrongen werkelijkheid'
- Poetin verbiedt om het even welk TV-kanaal of krant om een andere klok te laten luiden.
- Tijdens Trumps beleid bleven alle tegenstemmen voor iedereen beschikbaar en niet van de minste: CNN, de Washington Post enz.
- Poetin laat zijn tegenstanders vermoorden, vergiftigen en/of opsluiten
- Trump heeft Biden of Harris nooit belet om hun visie aan de mensen duidelijk te maken.
- Poetin scheldt de Oekraïners uit voor nazi's maar geen enkele tegenstem heeft daarover iets mogen zeggen op de Russische tv
- Trump schold de Mexicanen uit voor dieven, verkrachters enz maar een aantal democratische senatoren zijn tussen de opgesloten jongeren gaan zien hoe de toestand er was en brachten live verslag uit op tv
- Poetin verbiedt het gebruik van bepaalde woorden over zijn politiek, zoals 'oorlog'
- Trump heeft de journalisten nooit verboden om over zijn beleid te berichten
- Poetin blokkeert het internet voor elke tegenstem
- Trump werd zelf geblokkeerd door de techbazen van het internet
- Geen enkele journalist durft het aan om negatief te berichten over de oorlog
- Tijdens de persbriefings durfden journalisten het aan om de president te betichten van onwaarheden te verspreiden.
Je moet in de VS al veel moeite doen om niet met luide tegenstemmen te maken te krijgen. Dat 'zich nestelen in hun nieuwsfuik' is een moeilijke opgave. Zelfs zo'n Carlson Tucker laat horen wat de tegenstemmen zeggen en reageert daar dan op. Ondenkbaar bij Poetin.
Heel griezelig, al die overeenkomsten, ja, ja
Laatst gewijzigd door Wil. op 05 mei 2022, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Welke landen buiten Europa hebben allemaal sancties ingesteld?
De VS - Japan - Australië - Canada bv.
Allemaal landen die er zelf geen last van hebben.
Wie heeft de VS die kans geboden? Toch wel Rusland zelf, zou ik denken? Waarom zouden andere landen de kans niet grijpen om een dictatuur te verzwakken? Welke morele regel kan daartegen ingebracht worden?Kortom voor wie dat nog niet door had: dit conflict wordt door de VS met 2 handen aangegrepen om Rusland te isoleren en te verzwakken.

Uit die Wikibladzijde:
" Door de annexatie van de Krim en de veiligheidssituatie in het oosten van het land kreeg de economie in 2014 en 2015 zware klappen en liep de inflatie sterk op. In 2016 was het bbp gedaald naar $ 93 miljard of $ 2200 per hoofd. Daarna trad tot 2020 een sterk herstel op."
Waardoor kreeg de economie zware klappen? Aha, door de annexatie van de Krim en de situatie in het oosten. Wie was verantwoordelijk? De dictator uit Rusland.
2020 herstel, zegt Wiki. Wie was toen een aantal maanden president?

Klopt dat echt met Uw logica van "gestegen werkloosheid" en "gestegen staatschuld" en "gestegen inflatie" ? Als gij het verband ( de annexatie en de Donbas verzetstrijders ) met die stijgingen met Uw logica op een intelligente manier kunt verklaren , dan mag je van mij een bank vooruit.
-
De morele regel van : "ge hebt daar geen zakens mee" . Waarom moet de VS zich moeien met wat in een ander land als gezagstructuur bestaat ? Dat ze eerst eens zelf in eigen boezem kijken en de armoede en het racisme in eigen land bestrijden.
-
Dan hadden wij er ook 'geen zakens mee' toen Hitler Polen binnenviel. De Britten hadden er evenmin zakens mee toen H. heel Europa onder de voet aan het lopen was. Maar toch hebben ze zich gemoeid met die dictator. En terecht.
Als je de kant van Poetin kiest, dan is dat inderdaad je beste verweer maar het toont je morele failliet. Het antwoord is nl. de absolute tegenhanger van wat moraliteit inhoudt:
het mede-lijden met mensen in nood versus 'ge hebt daar geen zakens mee' .
Als je de kant van Poetin kiest, dan is dat inderdaad je beste verweer maar het toont je morele failliet. Het antwoord is nl. de absolute tegenhanger van wat moraliteit inhoudt:
het mede-lijden met mensen in nood versus 'ge hebt daar geen zakens mee' .

Zeg, Fredje, JIJ kwam hier aandragen met 'een bewijs' uit Wiki. Ik lees dat 'bewijs' en stel daar vast dat het net het omgekeerde is van wat jij kwam te vertellen.Fred1950 schreef: ↑05 mei 2022, 22:21Klopt dat echt met Uw logica van "gestegen werkloosheid" en "gestegen staatschuld" en "gestegen inflatie" ? Als gij het verband ( de annexatie en de Donbas verzetstrijders ) met die stijgingen met Uw logica op een intelligente manier kunt verklaren , dan mag je van mij een bank vooruit.![]()
Je ster straalt vandaag weer, gabber.

Er is een essentieel verschil tussen wat Hitler deed en wat Poetin wil bereiken. Poetin wil dat de Russen in Oekraïne zich van de rest van het land kunnen afscheuren. Eenmaal dat dit overeengekomen is en de Donbas een eigen land vormt , trekt hij zich gewoon terug. De Krim is een ander probleem en de reden is dat de Zwarte Zee vloot zich daar bevindt. Als ooit die vloot daar zou verdwijnen kan De Krim evengoed een zelfstandig land worden met een Russische bevolking want dan heeft Rusland zelf daar geen belangen meer te verdedigen. Die vloot zal daar zelfs ooit verdwijnen als de infrastuctuur ervoor ergens in Siberië ervoor klaar staat.
Ik kwam helemaal met geen bewijs aandraven. Ik citeerde alleen maar wat ik uit die tabel onderaan die pagina kan aflezen en daar viel op dat die stijgingen er sinds 2014 waren. Al de rest heb ik zelfs niet gelezen, en of de schrijver zelf daar iets uit besluit laat ik in het midden.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 05 mei 2022, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Er gebeuren rare dingen.....daar in Rusland....
HLN:
Opnieuw mysterieuze brandstichting op strategische plekken in Rusland, maar door wie?
https://www.hln.be/buitenland/opnieuw-m ... ~ae2ceaeb/
HLN:
Opnieuw mysterieuze brandstichting op strategische plekken in Rusland, maar door wie?
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Meer hoeven we niet te weten. Leegte.Fred1950 schreef: ↑05 mei 2022, 22:43Ik kwam helemaal met geen bewijs aandraven. Ik citeerde alleen maar wat ik uit die tabel onderaan die pagina kan aflezen en daar viel op dat die stijgingen er sinds 2014 waren. Al de rest heb ik zelfs niet gelezen, en of de schrijver zelf daar iets uit besluit laat ik in het midden.
Laatst gewijzigd door Wil. op 05 mei 2022, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Intercontinentale raketten die baantjes om de aarde draaien en dan plotseling uit de hemel vallen ? Laagvliegende lange afstands "stealth" kruisraketten ?Charlie Maru schreef: ↑05 mei 2022, 22:44Er gebeuren rare dingen.....daar in Rusland....![]()
HLN:
Als het dat zou zijn , dan hoef je maar één keer te raden wie daar verantwoordelijk voor is.