Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
'al wat ge zegt, zijt ge zelf!' - je bent heel scherp vandaag, Fred
Wat in 2014 in Oekraïne gebeurd is, was een intern Oekraïens probleem. Om het met de woorden van het zelfverklaard 'groot licht' te zeggen: de Russen hadden daar geen zakens mee (btw, is zakens eigenlijk het meervoud van zaken, Fred?)
Wat in 2014 in Oekraïne gebeurd is, was een intern Oekraïens probleem. Om het met de woorden van het zelfverklaard 'groot licht' te zeggen: de Russen hadden daar geen zakens mee (btw, is zakens eigenlijk het meervoud van zaken, Fred?)

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Geen zakens ( is Oost-VloamsWil. schreef: ↑06 mei 2022, 15:48'al wat ge zegt, zijt ge zelf!' - je bent heel scherp vandaag, Fred![]()
-
België is inderdaad gevormd als een "staatsgreep" of opstand tegen de Nederlanders. Daarna kwamen de flamiganten tegen die staatsgreep in opstand , net zoals de Russische separatisten in de Donbas dat ook deden/doen tegen het nieuwe bewind in Oekraïne. .
-
Even de zaken op een rijtje:
1. Er waren geen Russen in de Donbas. Wel Russisch sprekenden. Dat zijn allemaal Oekraïners, net zoals de Walen wel Frans spreken maar geen Fransen zijn; het zijn belgen.
2. Zelenski vecht tegen een buitenlandse mogendheid die zich is komen mengen in een binnenlands conflict.
Zie je het verschil? Waarschijnlijk niet. Zet dat groot licht dan nog maar eens aan, dat zal helpen.
Intern conflict? Begrijp jij eigenlijk wel de betekenis van het Nederlandstalige woord 'intern'??? Was de 2e wereldoorlog voor de Amerikanen dan een intern conflict in Duitsland of ook in Frankrijk? Jongens tochHebben de Europeanen en/of de Amerikanen zakens in het Oekraïns intern conflict ?
Alweer: zet dat groot licht maar eens aan.
Geef me nu eens echt de ware reden waarom Verhofstadt in 2014 op de barricades stond te brullen ?
Was dat geen inmenging in de de binnenlandse politiek van Oekraïne ?
Telkens een buitenlandse politicus zijn mening (met woorden, Sof!) te kennen geeft, dan is dat een vorm van inmenging. Wanneer belgië protesteert tegen een nieuwe kerncentrale in Nederland vlak over de grens, dan is dat inmenging.
Maar niet elke vorm van inmenging is per definitie verkeerd. Verhofstadt had beter zijn mond gehouden en in de praktijk nauwere handelsrelaties aangeknoopt met Oekraïne.
Wat Poetin doet valt niet meer onder de gewone term 'inmenging'. Het is een inval en het is een militaire inval met de bedoeling de vernielen, te doden, zoveel mogelijk leed en schade te berokkenen, grote stukken land af te pakken en uiteindelijk een handpopje op de presidentiële stoel te zetten.
Indien je het verschil met de woordelijke bemoeienissen van Verhofstadt en de barbaarse militaire inval van Poetin niet begrijpt, steek dan dat groot licht nog maar eens aan.

Ik vrees dat ge "straffere" kost ( grondiger replieken ) zult moeten aanvoeren om bij mij nog punten te scoren.
De opstandelingen wilden niet onder het juk van "plotseling" anti Rusland gezinde Oekraïners te lijden krijgen , en Rusland is hen pas na 8 jaar effectief komen helpen omdat het blijkbaar niet meer mogelijk was om dat probleem op een "rustige" manier op te lossen. De Oekraïners wilden per slot van rekening die "etnische" russisch sprekenden weg uit Oekraïne. Zo verloopt dat ginder bij die Balkan "volkeren" . Oekraïne en al wat er in de omgeving leeft heeft immers een totaal andere cultuur dan de onze en conflicten zullen er steeds maar blijven bestaan. Oekraïne is geen West Europees land , en al wie het tegendeel beweert moet dan ook aanvaarden dat Rusland ook een West-Europees land is.
Uiteindelijk hebben de uitspraken van Zelensky over de NAVO de emmer bij de Russen doen overlopen , en ook omdat er maar geen einde kwam aan de vijandelijkheden in de Donbas.
Ik heb hier al geschreven dat ik het ganse vanuit vogelperspectief bekijk. Je moet ook over een portie inlevingsvermogen beschikken om te begrijpen wat "Het Westen" voelt/wil en wat Poetin voelt/wil. Al wat voor het ogenblik vanuit het Westen/Oekraïne en vanuit Rusland ons ingelepeld wordt is oorlogspropaganda. Als er geen bewijzen en historiek wordt aangeleverd door 100 % neutrale instanties heb ik twijfels en dan beschouw ik uitspraken zoals "inval in een souverein land" ook al als een vorm van manipulatie.
( p.s. Verhofstadt is wel ter plaatse geweest met opruiende taal in naam van de EU, dat is verre van een "mening" hebben over een ander land maar pure inmenging - of zoals jij aanhaalt - een protest uiten over de kerncentrale in Nederland )
De opstandelingen wilden niet onder het juk van "plotseling" anti Rusland gezinde Oekraïners te lijden krijgen , en Rusland is hen pas na 8 jaar effectief komen helpen omdat het blijkbaar niet meer mogelijk was om dat probleem op een "rustige" manier op te lossen. De Oekraïners wilden per slot van rekening die "etnische" russisch sprekenden weg uit Oekraïne. Zo verloopt dat ginder bij die Balkan "volkeren" . Oekraïne en al wat er in de omgeving leeft heeft immers een totaal andere cultuur dan de onze en conflicten zullen er steeds maar blijven bestaan. Oekraïne is geen West Europees land , en al wie het tegendeel beweert moet dan ook aanvaarden dat Rusland ook een West-Europees land is.
Uiteindelijk hebben de uitspraken van Zelensky over de NAVO de emmer bij de Russen doen overlopen , en ook omdat er maar geen einde kwam aan de vijandelijkheden in de Donbas.
Ik heb hier al geschreven dat ik het ganse vanuit vogelperspectief bekijk. Je moet ook over een portie inlevingsvermogen beschikken om te begrijpen wat "Het Westen" voelt/wil en wat Poetin voelt/wil. Al wat voor het ogenblik vanuit het Westen/Oekraïne en vanuit Rusland ons ingelepeld wordt is oorlogspropaganda. Als er geen bewijzen en historiek wordt aangeleverd door 100 % neutrale instanties heb ik twijfels en dan beschouw ik uitspraken zoals "inval in een souverein land" ook al als een vorm van manipulatie.
( p.s. Verhofstadt is wel ter plaatse geweest met opruiende taal in naam van de EU, dat is verre van een "mening" hebben over een ander land maar pure inmenging - of zoals jij aanhaalt - een protest uiten over de kerncentrale in Nederland )
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
Hoe Stalin de Oekraïners dwong tot kannibalisme en Poetin dat nu weer dreigt te doen
https://www.hln.be/buitenland/hoe-stali ... ~ab888475/
Hoe Stalin de Oekraïners dwong tot kannibalisme en Poetin dat nu weer dreigt te doen
https://www.hln.be/buitenland/hoe-stali ... ~ab888475/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Alsof dát mijn hoogste betrachting is
De Oekraïners wilden per slot van rekening die "etnische" russisch sprekenden weg uit Oekraïne. Zo verloopt dat ginder bij die Balkan "volkeren" .
Ga maar eens eerst terug naar school, jongen. Oekraïne behoort helemaal niet tot de Balkan.
Het is niet omdat je aan bladvulling doet, dat het ook maar een snipper zinvolle inhoud bevat.
Je snapt er niet veel van. Die emmer is overgelopen omwille van de 'Boekarest verklaring' van de Navo. Zoek maar eens op in welk jaar dat was.Uiteindelijk hebben de uitspraken van Zelensky over de NAVO de emmer bij de Russen doen overlopen
Citaat van het groot licht: "Die hebben daar geen zakens mee"., en ook omdat er maar geen einde kwam aan de vijandelijkheden in de Donbas.
Comical Freddy is back!en dan beschouw ik uitspraken zoals "inval in een souverein land" ook al als een vorm van manipulatie.
- Er zijn geen Russische tanks in Oekraïne.
- Er zijn geen steden platgebombardeerd in Oekraïne.
- Er zijn geen miljoenen vluchtelingen uit Oekraïne.
Er is hoogstwaarschijnlijk zelfs geen land dat zich Oekraïne noemt. Dat is enkel manipulatie!

boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Voor 't maandag 9 mei is verwacht ik nog extra meer kwaad van die russen. Of die gast nog ergens welkom is, mss ergens in een bandieten-hol. En enkel voor zijn geld tot het op is.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Zelensky is toch ook geen heilige.
De commandant van de Azov milities in de fabriek beweerde zelf in zijn filmke dat hij van Zelensky niet mag capituleren. Dat betekent dus vechten tot der dood. Achteraf worden dat allemaal "martelaren" voor de "Westerse Democratie" , nietwaar ?
Mijn oor !
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 08 mei 2022, 00:07, 2 keer totaal gewijzigd.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Het gaat veel verder dan men het kan vermoeden waar het echt over gaat, en misschien stond verhofstadt op de barikaden, omdat die misschien een graantje wilde meepikken, maar in dat corrupt land zijn er vele rijk geworden, en de bevolking verarmt, ook van het IMF die die bepaalde wetten stelde ten nadele van de bevolking, maar niet voor de olie en gaswinning....Hebben de Europeanen en/of de Amerikanen zakens in het Oekraïns intern conflict ? Geef me nu eens echt de ware reden waarom Verhofstadt in 2014 op de barricades stond te brullen ? Was dat geen inmenging in de de binnenlandse politiek van Oekraïne ? Neen , het Europees graaigebroed ziet brood ( graan en grondstoffen ) in Oekraïne.
De Russen hadden er misschien geen zaken mee, maar Europa en Amerika hebben flink in de pot geroerd tot ze er wel belang zaken mee hadden.....Wat in 2014 in Oekraïne gebeurd is, was een intern Oekraïens probleem. Om het met de woorden van het zelfverklaard 'groot licht' te zeggen: de Russen hadden daar geen zaken mee
Deel 1 vond ik niet, maar deel 2,3 en 4 zijn wel interessant om lezen.....over het hoe en waarom.....
https://indepen.nl/oekraine-burisma-en-biden-deel-2/
https://indepen.nl/oekraine-de-vijf-lag ... ct-deel-3/
https://indepen.nl/oekraine-corruptie-i ... er-deel-4/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Oekraïne was nog ver verwijderd van een normaal, democratisch land. Net zoals Rusland dat ook vandaag is.
Het is een heel groot land met veel troeven op het vlak van landbouw en bodemrijkdom. Daar komen gieren op af. Het vraagt gewoonlijk meerdere tientallen jaren voordat die gieren op afstand kunnen gehouden worden en een normaal economisch leven zich kan ontwikkelen.
Er wordt langs twee kanten gehengeld naar wat Oekraïne te bieden heeft. Poetin heeft daarbij een dubbele agenda: enerzijds wil hij de Navo op afstand houden door Oekraïne te paaien met geld en hulp; anderzijds wil hij een stuk van de bodemrijkdom inpikken door te pretenderen dat er 'Russen' moeten beschermd worden. Dat zijn Oekraïners die Russisch spreken en familie in Rusland hebben wonen. Het zijn geen Russen. Poetin wil een stuk grondgebied afpakken van het onafhankelijke Oekraïne en wel manu militari.
De VS heeft ook twee zaken op het oog: 1. Amerika wil vooral veel geld scheppen door gunstige deals te sluiten. En passant is het mooi meegenomen dat Oekraïne - tenslotte een vrij en soeverein land - zich naar het Westen en de VS richt. Op termijn kon dat wel eens gunstig zijn om het land bij de Navo te laten aansluiten.
Poetin voelt dat de buit hem aan het ontglippen is en dus grijpt hij naar de brutale militaire middelen. We hebben allemaal (neen, bijna allemaal) de beelden gezien). Dit soort agressie hoeft geen enkel land te pikken. Daarom verdient Oekraïne alle steun om die militaire inval, die strafexpeditie tegen te gaan.
Slava Ukraini!
Het is een heel groot land met veel troeven op het vlak van landbouw en bodemrijkdom. Daar komen gieren op af. Het vraagt gewoonlijk meerdere tientallen jaren voordat die gieren op afstand kunnen gehouden worden en een normaal economisch leven zich kan ontwikkelen.
Er wordt langs twee kanten gehengeld naar wat Oekraïne te bieden heeft. Poetin heeft daarbij een dubbele agenda: enerzijds wil hij de Navo op afstand houden door Oekraïne te paaien met geld en hulp; anderzijds wil hij een stuk van de bodemrijkdom inpikken door te pretenderen dat er 'Russen' moeten beschermd worden. Dat zijn Oekraïners die Russisch spreken en familie in Rusland hebben wonen. Het zijn geen Russen. Poetin wil een stuk grondgebied afpakken van het onafhankelijke Oekraïne en wel manu militari.
De VS heeft ook twee zaken op het oog: 1. Amerika wil vooral veel geld scheppen door gunstige deals te sluiten. En passant is het mooi meegenomen dat Oekraïne - tenslotte een vrij en soeverein land - zich naar het Westen en de VS richt. Op termijn kon dat wel eens gunstig zijn om het land bij de Navo te laten aansluiten.
Poetin voelt dat de buit hem aan het ontglippen is en dus grijpt hij naar de brutale militaire middelen. We hebben allemaal (neen, bijna allemaal) de beelden gezien). Dit soort agressie hoeft geen enkel land te pikken. Daarom verdient Oekraïne alle steun om die militaire inval, die strafexpeditie tegen te gaan.
Slava Ukraini!

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.