Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Velen dachten in het begin in dezelfde simplistische trant als jij: een mannetje dat het goed doet op de scène; iemand die even vlug weer vergeten zal zijn.
Maar deze man heeft wel wat meer in zijn mars. De job maakt de man, zegt men wel eens. Dat is hier zeker van toepassing. Hij is President geworden en wanneer het echt moeilijk werd, is zijn ster beginnen schitteren. Die man zijn naam wordt een begrip voor vele generaties Oekraïners na hem.
Polen heeft een Wojtyla als belangrijke figuur aan de recente geschiedenis geleverd. Oekraïne heeft Zelenski voortgebracht. Wojtyla heeft het communisme mee ten grave gedragen. Zelenski ligt mee aan de basis van de ondergang van Poetin. Die komt er tenzij hij binnen heel korte tijd een klinkende overwinning haalt op Oekraïne, maar dat wordt van langsom meer onwaarschijnlijk.
Voor Poetin wordt in geen enkel soeverein Europees land nog ooit de rode loper uitgerold. Zelenski mag gaan waar hij wil, hij wordt met alle egards ontvangen.
Maar deze man heeft wel wat meer in zijn mars. De job maakt de man, zegt men wel eens. Dat is hier zeker van toepassing. Hij is President geworden en wanneer het echt moeilijk werd, is zijn ster beginnen schitteren. Die man zijn naam wordt een begrip voor vele generaties Oekraïners na hem.
Polen heeft een Wojtyla als belangrijke figuur aan de recente geschiedenis geleverd. Oekraïne heeft Zelenski voortgebracht. Wojtyla heeft het communisme mee ten grave gedragen. Zelenski ligt mee aan de basis van de ondergang van Poetin. Die komt er tenzij hij binnen heel korte tijd een klinkende overwinning haalt op Oekraïne, maar dat wordt van langsom meer onwaarschijnlijk.
Voor Poetin wordt in geen enkel soeverein Europees land nog ooit de rode loper uitgerold. Zelenski mag gaan waar hij wil, hij wordt met alle egards ontvangen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Zelensky is populair geworden met de rol als president in de alom bekende TV serie in Oekraïne , vergelijkbaar met Dallas en dergelijke. Het "gewone" volk hapt dan toe als hij zich dan ook als "echte" president voorstelt , en blijkbaar speelt hij dat rolletje nog verder. Die man leeft naast zijn schoenen in zijn eigen fantasie wereld.
-
Je herinnert je toch de staande ovatie zowel in het Europees parlement als in het Amerikaanse Congress?Het "gewone" volk hapt dan toe
Volgens mij was dat niet het 'gewone volk', maar wel degelijk de toplaag van de maatschappij.

Door de Amerikaanse sancties die verbieden dat semiconductors worden uitgevoerd naar Rusland, vallen nu twee fabrieken stil die tanks maken. Dat zijn Uralvagonzavod en Chelyabinsk tractoren.
Dit gaat deze week niet zichtbaar worden in de oorlog, maar over een half jaar wél. De Russen zullen hun onderdelen moeten halen uit andere tanks die om één of andere reden toch al niet bruikbaar waren.
Naast elektronica zijn ook een aantal andere industriële producten op de verbodslijst terecht gekomen. Daardoor komen ook 'gewone' bedrijven in moeilijkheden in Rusland.
Dit gaat deze week niet zichtbaar worden in de oorlog, maar over een half jaar wél. De Russen zullen hun onderdelen moeten halen uit andere tanks die om één of andere reden toch al niet bruikbaar waren.
Naast elektronica zijn ook een aantal andere industriële producten op de verbodslijst terecht gekomen. Daardoor komen ook 'gewone' bedrijven in moeilijkheden in Rusland.

Poetin heeft al aangekondigd dat hij zijn halfgeleiders uit China gaat halen. Ik kan hem ook nog een aantal bezorgen.Wil. schreef: ↑10 mei 2022, 09:23Door de Amerikaanse sancties die verbieden dat semiconductors worden uitgevoerd naar Rusland, vallen nu twee fabrieken stil die tanks maken. Dat zijn Uralvagonzavod en Chelyabinsk tractoren.
-
Het publiek applaudiseert ook doorgaans na een theater of opera voorstelling.
-
Maar een staande ovatie krijgt men enkel indien iedereen laaiend enthousiast is. Het gaat hier wel om mensen die al iets gewoon zijn.
Zelenski is een topper die het verzet tegen de bezetter/invallende macht symboliseert.
Slava Ukraini!
Zelenski is een topper die het verzet tegen de bezetter/invallende macht symboliseert.
Slava Ukraini!

Hij is dan ook een top acteur , nietwaar , en dan krijg je een ovatie voor de performance , niet voor wat hij vertelde.
( en gij laat u blijkbaar al tot personencultus verleiden )
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 10 mei 2022, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hogerop was het volgens jouw inzicht (
) 'het gewone volk' dat toehapte.
Nu zijn het echter de mensen die de beslissingen op het hoogste niveau nemen in de maatschappij die inzien dat we te maken hebben met een leider zoals er niet elke dag één passeert in het parlement.
Nu zijn het echter de mensen die de beslissingen op het hoogste niveau nemen in de maatschappij die inzien dat we te maken hebben met een leider zoals er niet elke dag één passeert in het parlement.

Het "gewone" volk hapte toe tot het verkiezen van Z. als president. Achteraf is er geen andere mogelijkheid om hem in het internationaal wereldje op te nemen van jouw "mensen die beslissingen op het hoogste niveau nemen". Bestaat er een vice president of een minister van buitenlandse zaken in Oekraïne ? Hij treedt in de wereld op als een autocraat , juist ? En hij is blijkbaar ook nog eens een flinke narcist die alle aandacht naar zich toetrekt.Wil. schreef: ↑10 mei 2022, 11:32Hogerop was het volgens jouw inzicht () 'het gewone volk' dat toehapte.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 10 mei 2022, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Alsof ik dat niet al lang door had. Het verandert echter niets aan de zaak.
Ik herhaal: Velen dachten in het begin in dezelfde simplistische trant als jij: een mannetje dat het goed doet op de scène; iemand die even vlug weer vergeten zal zijn.
Deze man heeft zijn plaats in de geschiedenis van Oekraïne al verdiend. Nieuwgeborenen zullen naar hem genoemd worden.
Ik herhaal: Velen dachten in het begin in dezelfde simplistische trant als jij: een mannetje dat het goed doet op de scène; iemand die even vlug weer vergeten zal zijn.
Deze man heeft zijn plaats in de geschiedenis van Oekraïne al verdiend. Nieuwgeborenen zullen naar hem genoemd worden.

En wat heeft hij al buiten die "scène" gepresteerd ? Hij is er niet in geslaagd om de gevechten in de Donbas sinds 2014 te doen beëindigen , en hij is er niet in geslaagd om de corruptie in Oekraïne in te dijken.
Integendeel , sinds 2014 :
- hogere werkloosheid
- hogere inflatie
- grotere staatschuld ( geld aan bewapening uitgegeven ? Jawel .... )
-
Zelenski kan die zaken niet op 1-2-3 oplossen en uit de wereld helpen.
Hij is een groot staatsman geworden sinds de Russen zijn land zijn binnengevallen. Zonder hem was Oekraïne mogelijks al onder de voet gelopen. Hij verzinnebeeldt de fighting spirit van de bevolking.

Hij is een groot staatsman geworden sinds de Russen zijn land zijn binnengevallen. Zonder hem was Oekraïne mogelijks al onder de voet gelopen. Hij verzinnebeeldt de fighting spirit van de bevolking.
Ben je daar weer met je plakwerk? Lees dan eerst eens wat er in Wiki over geschreven staat. Ik heb het eerder al gepost maar blijkbaar blijft het niet lang hangen. Er moet wel iets zijn waar het in of aan kan hangen, natuurlijkIntegendeel , sinds 2014 :
- hogere werkloosheid
- hogere inflatie
- grotere staatschuld ( geld aan bewapening uitgegeven ? Jawel .... )

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.