Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Charlie Maru

11 mei 2022, 17:36

Wil. schreef:
11 mei 2022, 17:24
In andere sectoren zal het effect ook al voelbaar zijn. Bedrijven gaan in de problemen komen en zelfs moeten sluiten. Jobverlies. Ontevreden burgers.
Tja.....sancties nemen nog geen effect op de 1ste dag dat ze genomen worden.
Dit zal pas goed zichtbaar worden na 6-12 maanden om een goed verschil ervan te kunnen zien.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

11 mei 2022, 19:20

Inderdaad, nog niet direct voelbaar, maar Poetin weet nu al wel dat die aanpak hem problemen zal opleveren. Gelukkig heeft hij voldoende Kalasjnikovs om de eigen bevolking neer te schieten als het moet.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Charlie Maru

11 mei 2022, 19:53

Zijn "blitzkrieg" van een week gaat stilletjesaan naar de 3 maanden.
Daarmee zit Putin nog niet aan de nief patatten, het kan nog jaren duren vooraleer de situatie zich kan beginnen normaliseren.
Temeer dat het nog een vraagteken is indien Zweden en Noorwegen zouden worden aangesloten bij de NAVO.

Fazal

11 mei 2022, 19:58

Poetin is gewoon een zoveelste rotzak, die door gans de wereld op stelten te zetten, eens te tonen wie hij is.
Maatregelen om het Westen te beletten Rusland binnen te vallen!??? Kom nou, om u dood te lachen. :roll:

Fred1950

11 mei 2022, 20:51

Fazal schreef:
Poetin is gewoon een zoveelste rotzak, die door gans de wereld op stelten te zetten, eens te tonen wie hij is.
Maatregelen om het Westen te beletten Rusland binnen te vallen!??? Kom nou, om u dood te lachen. :roll:
.... om via Oekraïne binnen te vallen , zo had ik het toch begrepen. Uiteraard gingen Oekraïnse troepen dat "officieel" doen en niet de NAVO legers. Onder de pieten die op het schavotej binnen de Europese legers staan is al heel goed bekend dat de Amerikanen een eigen agenda hebben die afwijkt van de Europese. De OVSE is vleugellam gemaakt geweest , en dat is een probleem.

Laat jullie vooral niet te veel opzwepen door anti-Poetin propaganda en verheerlijking van Zelensky. "Het Westen" wil niets liever dat alle Europeanen gedwee en zonder protest de economische gevolgen van de oorlog accepteren , en dat zonder enig protest , en dat zogenaamd voor "de goede zaak" .

Dicksy

11 mei 2022, 21:58

Fazal schreef: ↑Vandaag, 19:58
Zo is het, een zoveelste rotzak. En laten we daarbij vooral het Midden-Oosten niet vergeten door een andere zoveelste rotzak op stelten gezet. De gevolgen ondervinden wij daar nu nog van.

Wil.

11 mei 2022, 22:52

De VS hebben voor $ 40 miljard wapens en hulp voor Oekraïne klaarstaan. Dat is geen klein bier meer. Ze gaan er volgens mij volledig achter staan. Het doel van de VS: Rusland danig militair verzwakken en hen door de sancties (samen met de EU) economisch op het tandvlees doen geraken. Vroeg of laat komt daar intern in het Kremlin ambras van.

Natuurlijk laten ze de Oekraïners zelf het eigenlijke oorlogsvoeren doen. War by proxy. Maar wees er maar van overtuigd dat de Oekraïners - indien ze zelf al die middelen hadden - gretig zouden zijn om de Russen van antwoord te dienen.

Door de verbeterde technologische middelen is het nu ook voor een minder groot land mogelijk om het een militaire supermacht moeilijk te maken.

De vraag is maar hoe lang Europa het kan of wil volhouden om Rusland te blijven isoleren. We hebben het einde nog niet gezien.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

boeffer

12 mei 2022, 00:09

Er is al een keer hard gedreigd met A-bommen. Nu komt de VS met nog een pak wapens af. Het lijkt me een uitputtingsslag te worden.
Weten wij alles wel?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Charlie Maru

12 mei 2022, 08:06

boeffer schreef:
12 mei 2022, 00:09
Weten wij alles wel?
Nog niet een kwart.....
Wat er achter de schermen gebeurt komt men zeker niet aan onze neus hangen.

E.T.

12 mei 2022, 08:34

Kirill (de "paus" van Rusland) keek ernaar en zag dat het goed was ...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

miel

12 mei 2022, 08:48

Op 30 april schreef ik dat er nog nooit bommen op Amerikaans grondgebied zijn gevallen.
Hierin zie ik de strategie van Biden. Door 40 miljard dollar voor oorlogsmaterieel te lenen aan Ukraine zet hij de machtsverhouding op scherp en voelt hij zich ongenaakbaar.
Wanneer Poetin te veel averij oploopt, en atoomwapens inzet , zal het op Europa gericht zijn.
Zie het als waarschuwing van Poetin aan Amerika.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

twistenopdemaan

12 mei 2022, 10:50

Bijna precies 45 jaar geleden onthulde Richard Pipes, in een artikel in het tijdschrift Commentary: “Why the Soviet Union Thinks It Could Fight & Win a Nuclear War.”

“De strategische doctrine die de USSR de afgelopen twee decennia heeft aangenomen, roept op tot een beleid dat lijnrecht tegenovergesteld is aan dat van de Verenigde Staten. Het idee van een uitgebreide nucleaire oorlog is diep verankerd in het Sovjet-denken, ondanks dat het wordt afgedaan door westerse strategen die oorlog beschouwen als een een-twee-uitwisseling. . . . Terwijl wij kernwapens als een afschrikmiddel beschouwen, zien de Russen ze als een ‘inzetbaar’.”

Hij concludeerde: “Er is iets van nature destabiliserend in het feit dat we een nucleaire oorlog onhaalbaar en suïcidaal vinden voor beiden, en onze belangrijkste tegenstander het beschouwt als haalbaar en winbaar voor hemzelf.”

Kortom: als Poetin dreigt met kernwapens, kunnen we hem beter ernstig nemen.
Spinnst du oder was

Fazal

12 mei 2022, 12:22

miel schreef:
Wanneer Poetin te veel averij oploopt, en atoomwapens inzet , zal het op Europa gericht zijn.
Dat is ook mijn mening. Dat heb ik hier een tijdje geleden ook al geschreven.

Fred1950

12 mei 2022, 13:13

Fazal schreef:
12 mei 2022, 12:22
miel schreef:
Dat is ook mijn mening. Dat heb ik hier een tijdje geleden ook al geschreven.
Gelukkig ben ik Poetin niet :twisted: :mrgreen: Ik had nu al kernkoppen op New York , Washington , Hoeston , Miami , Los Angeles neergedropt. 8) :lol: Er is maar één middel om hun maniakaal imperialisme een halt toe te roepen , en dat is hen eens goed door mekaar rammelen. Misschien komen de hersenen ginder dan op hun juiste plaats te zitten ! ( in de kop en niet in de piet ).

tokkio

12 mei 2022, 16:46

Fred1950 schreef:
11 mei 2022, 20:51
Fazal schreef:
.... om via Oekraïne binnen te vallen , zo had ik het toch begrepen. Uiteraard gingen Oekraïnse troepen dat "officieel" doen en niet de NAVO legers. Onder de pieten die op het schavotej binnen de Europese legers staan is al heel goed bekend dat de Amerikanen een eigen agenda hebben die afwijkt van de Europese. De OVSE is vleugellam gemaakt geweest , en dat is een probleem.

Laat jullie vooral niet te veel opzwepen door anti-Poetin propaganda en verheerlijking van Zelensky. "Het Westen" wil niets liever dat alle Europeanen gedwee en zonder protest de economische gevolgen van de oorlog accepteren , en dat zonder enig protest , en dat zogenaamd voor "de goede zaak" .
Ze zijn poeting al vanaf 2014 aan het tintelen,door steeds meer raketten aan de uiterste Europese grens te zetten, namelijk Polen, de krim heeft hij dan maar geannaxeert
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.