Wil. schreef: ↑16 mei 2022, 14:00
Enkele leden van Voorpost werden het voorbije jaar in eerste instantie veroordeeld tot 6 m cel omdat ze een spandoek droegen met daarop de woorden 'Stop Islamisering'.
De eerste rechter zag in dat spandoek een "aanzetten tot haat", een begrip dat nog altijd om een nauwkeurige definitie vraagt.
Dit incident is precies waar ik naar verwees Wil. .
Verwijzend naar de titel van dit item zou ik het niet meer hebben over “fricties” tussen democratie en islam, maar eerder over “botsingen”.
Door sommigen hier wordt er verwezen naar gelijkenissen tussen christendom en islam. Alleen dienen ze daarvoor terug te grijpen naar toestanden eeuwen geleden. Het is inderdaad juist dat christenen dikwijls niet moesten onderdoen voor gruwelijke praktijken zoals met de Katharen, de Inquisitie of de heksenverbrandingen. (Hoewel dat laatste door de Kerk zelf werd veroordeeld en afgeschaft).
Vandaag liggen de zaken helemaal anders. Waar de Kerk vroeger een kwaadaardige tijger was, is het nu een zachtaardig lammetje geworden dat zich ontvankelijk opstelt tegenover de slachters van de islam. Met haar paus voorop. De islam echter evolueerde niet en bleef de kwaadaardige tijger.
Iedereen met een greintje logica in de hersens ziet dit in ; en dit geldt ook voor onze politici. Alleen, en daar verwees je reeds naar in een voorgaande bijdrage, zijn wij en zij (politici) zodanig beïnvloed door de westerse christelijke beschaving, dat we ook menen begrip te moeten opbrengen voor die rare en tegen de borst stuitende ideeën. Wij helpen hen zelfs met financiële steun.
En dan is er ook nog die wet die zich schuilhoudt achter ondefinieerbare begrippen zoals haatspraak, discriminatie of racisme. Op basis daarvan is de interpretatie door een rechter blijkbaar doorslaggevend. Milde en gerechtvaardigde kritiek kan geïnterpreteerd worden als een van deze zonden. Meer en meer mensen worden wakker uit deze nare droom en men vindt ze terug in partijen die dan door de pers en gelijkgestemden als “extreem” worden bestempeld.
Het aantal extremisten schijnt met de dag te groeien. Zelf voel ik me er nog niet toe bij te horen maar ik zit op het randje. En volgens de media ben ik er het randje al over heen. Shit !!!