Bluft Poetin?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
De doodstraf met de guillotine (in vredestijd, voor de burgers dus) werd niet meer toegepast sinds 1863 maar systematisch omgezet in levenslange dwangarbeid. Toch werd de doodstraf niet afgeschaft in het nieuwe Belgische strafwetboek van 1867. De doodstraf werd wel nog toegepast in oorlogstijd (de Eerste en de Tweede Wereldoorlog) maar deze straf wordt uitgesproken tegen militairen door de krijgsraad (militaire rechtbank) en wordt uitgevoerd met de kogel, door een vuurpeloton. De laatste executie in België dateert van 1950. Na herhaalde interpellaties in Kamer en Senaat gedurende bijna 130 jaar werd in 1996 eindelijk de doodstraf uit het Belgische strafrecht verwijderd, zowel voor vredestijd (de burgers) als voor oorlogstijd (de militairen).Fred, je kent niks van de regels die binnen een leger gelden in geval het oorlog is.
Op je eentje, of in groep terugtrekken wanneer dat bevel niet gegeven is = dood met de kogel.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
In Poetinië is die regel nog niet veranderd
De leidinggevende staat achter de manschappen en houdt met het geweer in de hand niet alleen de vijand in het oog, maar ook degenen die 'terugdraaien'.
De leidinggevende staat achter de manschappen en houdt met het geweer in de hand niet alleen de vijand in het oog, maar ook degenen die 'terugdraaien'.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ach man , het terug trekken van troepen gebeurt steeds op het commando van een hogere in rang. Militairen die zich zomaar terug trekken wordt als het weigeren van orders of desertie beschouwd. Blijkbaar heb je geen legerdienst doorgemaakt , dat is iets wat je daar leert.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
-
Oei ! Zesentwintig besmettingen in Peking ?Fazal schreef: ↑21 mei 2022, 09:10Alhoewel ...![]()
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... 73899df930
Dat is niet te vergelijken met ons huidig gemiddelde van 3.500 nieuwe besmettingen en 10 covid overlijdens per dag. Die Chinezen toch , bij ons komt het virus al geen mondmasker meer tegen.
-
Inderdaad, dwaze Chinezen.
Daarvoor kraken ze dan hun eigen economie en dat heeft weer repercussies voor de rest van de wereldhandel. En het ergst van al: het helpt hen geen stap vooruit. De 'besmettingen' - hoe erg is dat! - gaan blijven komen want omikron is niet in te dijken. Dan kunnen ze weer van voor af aan herbeginnen. Dom, dom, dom.
Hoeveel doden ondertussen door luchtvervuiling? Door griep? Door onveilige straten?
Ze doen maar. Wij mogen ook eens lachen.
Daarvoor kraken ze dan hun eigen economie en dat heeft weer repercussies voor de rest van de wereldhandel. En het ergst van al: het helpt hen geen stap vooruit. De 'besmettingen' - hoe erg is dat! - gaan blijven komen want omikron is niet in te dijken. Dan kunnen ze weer van voor af aan herbeginnen. Dom, dom, dom.
Hoeveel doden ondertussen door luchtvervuiling? Door griep? Door onveilige straten?
Ze doen maar. Wij mogen ook eens lachen.

Dan moet er nieuw materiaal aangevoerd worden, hé.
De aandelen van Northrop Grumman kosten vandaag $ 443. Op 1 februari was dat nog 20% minder. Het dividend gaat bovendien verhoogd worden.
Ik denk dat er nog wat meer prijsstijging zit aan te komen, als ik Fred mag geloven.
De aandelen van Northrop Grumman kosten vandaag $ 443. Op 1 februari was dat nog 20% minder. Het dividend gaat bovendien verhoogd worden.
Ik denk dat er nog wat meer prijsstijging zit aan te komen, als ik Fred mag geloven.

En meteen denkt Wil-met-punt aan .... geld !Wil. schreef: ↑21 mei 2022, 13:56Dan moet er nieuw materiaal aangevoerd worden, hé.
Ge zijt dus niet alleen een extreem-rechtse havik ; maar ge behoort dus ook tot het graaigebroed.
-
Als belastingbetaler kun je misschien een stukje van je 'vrijwillige bijdrage' recupereren via deze weg?

Investeren in de wapenindustrie strookt niet met mijn deontologie. Het enige doel van wapens is ze herleiden tot schroot , zowel in vredestijd als in een oorlog , en dat is zonde voor de energie en de grondstoffen die hierbij verloren gaan.