Bluft Poetin?
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
De wapenindustrie heeft altijd een een berg geld verdiend aan oorlogen, en als er ergens een oorlog gedaan is , lobieën ze voor een nieuwe oorlog,eens Amerika , uit Afghanistan is vertrokken ,vroeg ik mij af wat de volgende oorlog zou zijn,nu is het Oekraïne,maar het kon evengoed Iran of Israël geweest zijn,maar dat ze miljarden verdienen aan een waanzinnige oorlog is een feit....Investeren in de wapenindustrie strookt niet met mijn deontologie. Het enige doel van wapens is ze herleiden tot schroot , zowel in vredestijd als in een oorlog , en dat is zonde voor de energie en de grondstoffen die hierbij verloren gaan.
https://newsmonkey.be/wapenfabrikanten- ... -oekraine/
De waanzin ,gruwel en zinloosheid kan men zien in de film "we were soldiers"dit ging over Vietnam, maar de gruwel en de moorden zijn overal het zelfde, door het bevel van 1 (machts) persoon.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Als economen pleiten voor een invoerbelasting op olie uit die landen waarvan men invoert is het dan niet intellectueel eerlijker om die andere landen ook te vermelden zonder expliciet Rusland nog eens te vermelden?Degene die de olie uit de grond haalt, heeft het grootste voordeel bij hoge prijzen. Vandaar het voorstel van enkele economen om die landen (in casu Rusland) een invoerbelasting op te leggen. Daardoor komt er meer geld in de overheidskassa en minder in de zakken van Poetin. We weten wat die met het geld koopt.
We weten toch ook (ik houd het bij een veronderstelling) wat die olie-exporterende landen met de opbrengst van hun olie-inkomsten doen, niet?Ons land heeft immers geen aardoliebronnen. Volgens de laatste beschikbare cijfers, uit 2017, voert België voornamelijk ruwe aardolie uit Rusland (48 %) in. Het Midden-Oosten volgt op de tweede plaats, met 24 % van de geïmporteerde aardolie. Uit die regio is Saoedi-Arabië onze belangrijkste leverancier (19 %).
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Wat is de titel van dit draadje?Dicksy schreef: ↑23 mei 2022, 08:53Als economen pleiten voor een invoerbelasting op olie uit die landen waarvan men invoert is het dan niet intellectueel eerlijker om die andere landen ook te vermelden zonder expliciet Rusland nog eens te vermelden?Degene die de olie uit de grond haalt, heeft het grootste voordeel bij hoge prijzen. Vandaar het voorstel van enkele economen om die landen (in casu Rusland) een invoerbelasting op te leggen. Daardoor komt er meer geld in de overheidskassa en minder in de zakken van Poetin. We weten wat die met het geld koopt.
Op dit ogenblik is er één land aan wie we die extra winst het minst van al gunnen. We doen op verschillende andere vlakken moeite om de inkomsten van dat land zo miniem mogelijk te maken zodat het geld voor de oorlogsmachine op geraakt.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Massagraven rond Marioepol in dit filmpje met satellietbeelden.

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
De titel van het draadje is inderdaad ‘bluft Poetin.’Wat is de titel van dit draadje?
Op dit ogenblik is er één land aan wie we die extra winst het minst van al gunnen. We doen op verschillende andere vlakken moeite om de inkomsten van dat land zo miniem mogelijk te maken zodat het geld voor de oorlogsmachine op geraakt.
Maar als die economen pleiten om die landen een invoerbelasting op olie op te leggen, wegens hun grote voordeel bij hoge prijzen, is Rusland daar automatisch bij inbegrepen, eigenlijk elk land waar wij/EU olie van invoeren in de veronderstelling dat die economen het niet alleen over België hebben.
-
De quote komt uit een ander draadje. Daar heb ik geantwoord op de vraagstelling van _Jos_ . In zijn algemeenheid profiteren de olieproducenten van de hogere prijzen.
Daarbij heb ik onmiddellijk vermeld dat één bepaalde producent, nl. de Rus, óók mooi geniet van die hoge prijzen. De EU - inclusief belgenland - vindt dat we de Rus zo snel mogelijk op droog zaad moeten zetten. Vandaar het voorstel om die invoertaks te installeren. Die belasting zou zelfs exclusief op Russische olie moeten van toepassing zijn, zodat Poetin en zijn onderhorigen zich eens te meer geviseerd voelen én Poetin ook minder inkomsten krijgt.
Wij hoeven zelf de kraan niet dicht te draaien. Als je in een halfopen bebouwing woont, moet je je eigen huis niet in brand steken in de hoop dat dat van de aangrenzende buurman mee zal platbranden.
Daarbij heb ik onmiddellijk vermeld dat één bepaalde producent, nl. de Rus, óók mooi geniet van die hoge prijzen. De EU - inclusief belgenland - vindt dat we de Rus zo snel mogelijk op droog zaad moeten zetten. Vandaar het voorstel om die invoertaks te installeren. Die belasting zou zelfs exclusief op Russische olie moeten van toepassing zijn, zodat Poetin en zijn onderhorigen zich eens te meer geviseerd voelen én Poetin ook minder inkomsten krijgt.
Wij hoeven zelf de kraan niet dicht te draaien. Als je in een halfopen bebouwing woont, moet je je eigen huis niet in brand steken in de hoop dat dat van de aangrenzende buurman mee zal platbranden.

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Poetin verdiend maandelijks nog 20 miljard aan zijn olie, Rusland en Saoedi-Arabië spannen samen,ze willen wel meer olie oppompen.....als er vraag naar is.......Degene die de olie uit de grond haalt, heeft het grootste voordeel bij hoge prijzen. Vandaar het voorstel van enkele economen om die landen (in casu Rusland) een invoerbelasting op te leggen. Daardoor komt er meer geld in de overheidskassa en minder in de zakken van Poetin. We weten wat die met het geld koopt.
https://www.businessinsider.nl/saoedi-a ... -sancties/
Maar duurder gaat het waarschijnlijk wel worden,olieboycot of niet.......
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... eproductie
In 2020 was er nog ruzie tussen Saoudi.Arabië en Rusland,omdat Rusland zijn oppompen niet wilde beperken.....
https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... ie-rusland
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De Russen beweren dat ze Odessa NIET blokkeren en dat het Oekraïns graan er wel degelijk verscheept kan worden. Ze reageerden hiermee op de vraag van iemand in de VN veiligheidsraad die Rusland smeekte om de haven te deblokkeren en transport van graan naar Afrika mogelijk te maken.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Uiteraard is het niet de bedoeling om Oekraïne te "invaseren" . Ze willen dat de regio's die niet goed overeen komen met Oekraïners zelfstandig worden , en als het niet met akkoorden kan , dan maar met wapens.