Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Trek de redenering dan recht. Nogmaals , wat is het verschil tussen de "dictatuur van de representatieve democratie" en een autocratie voor de man van de straat.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Je snapt de basis van je eigen foute redenering niet.
'voor de man in de straat' ? Vraag het Nemtsov.
'voor de man in de straat' ? Vraag het Nemtsov.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Het type stroman is Biden, die dans zoals de wapenlobby speelt,en daar die al heel ver over pensioen datum is,maakt het hem niet veel meer uit hoe het verder met de wereld vergaat,hij is echt ge wilt hij de geschiedenis ingaan als de president die toch op de knop laat drukken, is het niet tegen de rus, dan provoceert hij Noord Korea, maar Bidden vind dat Amerika baas moet zijn over de wereld......hij is echt niet beter dan Poetin.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Er zijn veel Amerikanen die je gelijk geven. Poetin heeft de verkiezingen in eigen land compleet naar zijn hand gezet door de tegenkandidaten te vermoorden of te intimideren. Biden heeft volgens nogal wat Amerikanen de verkiezingen in de VS helemaal vervalst.
Ik snap de gelijkenis die je ziet.

Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Ik reageerde op wardje Fred.
We zullen ons 'altijd' blauw 'blijven' betalen, derde wereldoorlog of niet.
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Kan tenslotte moeilijk anders t'is een blauwe die eerste minister is en wie is de grote man in Europa juist ook een blauwe en tenslotte in het Europees halfrond zitten ook veel blauw geschelpte, o.a. ene blauwe die ons kroonjuwelen verkocht om de begroting op orde te krijgen gevolg we zijn er nog altijd mee bezig ze op orde te krijgen.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Leidt de lijst met onuitgenodigde gasten tot een compleet fiasco?Wil. Gisteren, 11:04De ene is een dictator die er zijn hand niet voor omdraait om duizenden van zijn landgenoten zonder rechtsgeding levenslang in een 'goelag' te gooien.Dicksy schreef: ↑Gisteren, 10:46
De ene provoceert en dat mag, moet zelfs getolereerd worden.
De andere provoceert en dat mag niet. Waar zit het verschil?
De andere is een leider van een land waar een acceptabele vorm van democratie bestaat. Die leider kan zelfs worden afgezet indien de vertegenwoordigers van het volk dat beslissen.
De ene hond moet je een muilkorf aandoen. De andere mag onder toezicht vrij rondlopen.
De VSA willen van 6 tot 10 juni een samenkomst organiseren van heel Noord-, Midden- en Zuid-Amerika – kortom: the America’s – in Los Angeles. Er is echter een grote “maar”… sommige landen worden niet uitgenodigd. Bidens Democraten verkiezen een top zonder dissonanten. Alléén hun eigen vriendjes mogen erbij zijn – de andere mogen niet meespelen. De VSA bepalen immers welke regeringen volgens de hoge waarden en normen der VSA hun resp. volkeren vertegenwoordigen, ongeacht het feit dat deze wettelijk verkozen werden.
Ziet ge Wil. uw Amerikaantjes zijn toch niet zo geliefd als ge uw zelf wilt doen uitschijnen. En daarom dat ik ook schreef:
Voor de VS zijn er maar 2 opties. Kan het niet goedschiks, dan maar kwaadschiks maar naar hun pijpen zul je dansen en dat is zo hatelijk aan die VS ondanks dat ze zo’n prachtig land hebben.Dicksy 02 jun 2022, 07:14
Ik denk dat er nog genoeg landen zijn (met een nucleair arsenaal) die maar al te graag een “eitje” willen pellen met die arrogante Amerikanen.
Het zou mij niet verwonderen, of het zou wel eens kunnen, dat er dan van het ‘Grote VS’ niets meer over blijft.
Rien ne va plus, fait le jeu.
https://www.golfbrekers.be/leidt-de-lij ... et-fiasco/
-
"uw" Amerikaantjes??
Er is een groot verschil tussen het Amerikaanse volk en de Amerikaanse regering. De leiding wisselt geregeld en de enen kan ik al beter smaken dan de anderen.
Maar terug naar het beginpunt: waarom mag Kim van Noord-Korea niet provoceren en Joe wel?
Die paal blijft staan: een dictator tegenover een verkozen maar ook afzetbare leider die gecontroleerd wordt door de vertegenwoordigers van het volk.
Dát is de reden waarom die eerstgenoemde een muilkorf aan moet en de tweede aan de leiband moet worden gehouden.
Het probleem met grote landen met veel economische, politieke en militaire macht is dat ze die ook gebruiken om hun wil op te dringen. China doet dat, de VS doet dat, Rusland doet dat maar de manieren van deze laatste zijn voor bijna niemand nog aanvaardbaar. Zelfs de eigen bevolking mag niet weten wat er aan de hand is en diegenen die zich tóch verzetten worden op reis gestuurd naar Siberië of zo.
Wanneer grote mogendheden die druk (zichtbaar of onzichtbaar) uitoefenen, dan heb ik liever dat die door een democratie wordt toegepast dan door een dictatuur zoals die van Poetin, Xi of Kim. In een democratie is er altijd hoop en kans op een omkeer. In een dictatuur is het wachten op een moordaanslag of een machtsgreep.

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Weet ik wel frits1955door frits1955 » 14 minuten geledenBush en Obama werden natuurlijk niet "afgezet" - ze hebben beiden de maximaal toegelaten termijn van 8 jaar presidentschap volbracht.ja, Bush Jr was zo’n leider net zoals Obama. Gelukkig hebben ze hen ‘afgezet na 8 jaar’.
- Als men weet dat Irak werd binnengevallen onder een vals voorwendsel gelanceerd door de VS(BUSH jr als president) in 2003 had men hem bij de verkiezingen in 2004 gemakkelijk aan de kant kunnen schuiven. Alsof heel de VS achter die oorlog stond maar daar heeft de propaganda (en lobby) heel goed haar werk gedaan, zoals altijd en overal als men iets wil bereiken en het niet op vreedzame wijze kan.door Wil. » Gisteren, 11:04
De andere is een leider van een land waar een acceptabele vorm van democratie bestaat. Die leider kan zelfs worden afgezet indien de vertegenwoordigers van het volk dat beslissen.
- En over Obama ga ik het nog niet hebben.
Maar ik weet wel dat Trump de wereld 4 jaar een 'rustperiode' gegeven heeft en met H(K)illary Clinton de wereld al 4 jaar eerder om zeep zou geweest zijn en dat is mijn persoonlijke mening.
-
URSULAMI - Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33
-
Dat was al eens voorgedaan.

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
En de boer... die ploegt verder.....
https://www.hln.be/buitenland/oekraiens ... ~a4552569/
https://www.hln.be/buitenland/oekraiens ... ~a4552569/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
Poetin wil net als tsaar Peter de Grote "terugpakken wat van Rusland is”
https://www.hln.be/buitenland/poetin-wi ... ~a5413499/
Poetin wil net als tsaar Peter de Grote "terugpakken wat van Rusland is”
https://www.hln.be/buitenland/poetin-wi ... ~a5413499/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier