Klimaat
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Nog altijd aan het kommaneuken, Fred?Fred1950 schreef: ↑31 mei 2022, 18:51Dan hadden die eerst maar eens komen ruiken. En denk dat de meesten er geen probleem van maken.
En voor wie er nog aan twijfelt : een koe stoot geen stikstof N2 uit ( ook niet via de uitwerpselen ). En moest dat toch het geval zijn , wat is dan de impact op onze atmosfeer die reeds voor 78 % uit stikstof bestaat.![]()
Het gaat over stikstofgassen en men maakt in het gewone taalgebruik geen onderscheid tussen NH3 en NOx verbindingen. In het labo wel. In de dorpsstraat niet. Dan valt het allemaal onder de term 'stikstofuitstoot' of kortweg stikstof.
Denk je nu dat zo'n Philippe De Backer, die een doctoraat in de moleculaire biologie heeft behaald, niet weet wat het verschil is tussen ammoniak en stikstof? Toch spreekt hij in de context van boeren en vee over 'stikstofuitstoot'.
Laatst gewijzigd door Wil. op 09 jun 2022, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Mijn overgrootvader was bouwvakker , en die wist al perfect wat ammoniak was. Een boer kent perfect de geur van ammoniak. Alleen omhooggevallen idioten denken dat de dorpstraat nog idioter is.Wil. schreef: ↑08 jun 2022, 23:19....
Nog altijd aan het kommaneuken, Fred?
Het gaat over stikstofgassen en men maakt in het gewone taalgebruik geen onderscheid tussen NH3 en NOx verbindingen. In het labo wel. In de dorpsstraat niet. Dan valt het allemaal onder de term 'stikstofuitstoot' of kortweg stikstof.
....
Je volgt blijkbaar de tendens om iedereen naar een lager niveau te drijven zodat de domme kloten toch nog iets te zeggen zouden krijgen. Is het al niet erg genoeg dat het niveau van leraren en scholieren naar beneden duikt ? Hoe wil je correcte maatregelen treffen als je zelf niet eens weet waarover je het hebt
Dat men gewoon eens het voorbeeld van Nederland volgt ( in naäpen zijn we sowieso al sterk ) en een snelheidsbeperking tot 100 km/u invoert. En misschien moet men eens de koeien leren naar een "toilet" te gaan in plaats van hun drollen lukraak in de wei te deponeren
-
Herhaling want het dringt niet door:
Denk je nu dat zo'n Philippe De Backer, die een doctoraat in de moleculaire biologie heeft behaald, niet weet wat het verschil is tussen ammoniak en stikstof? Toch spreekt ook hij in de context van boeren en vee over 'stikstofuitstoot'.

Dan moet De Backer eens een cursus "hoe communiceer ik op een correcte manier" volgen. Hoe jij als "superintelligente ambtenaar" hem kunt verdedigen snap ik langs geen kanten.Wil. schreef: ↑09 jun 2022, 00:25Herhaling want het dringt niet door:
Denk je nu dat zo'n Philippe De Backer, die een doctoraat in de moleculaire biologie heeft behaald, niet weet wat het verschil is tussen ammoniak en stikstof? Toch spreekt ook hij in de context van boeren en vee over 'stikstofuitstoot'.
-
Er is héél veel tussen hemel en aarde dat jij niet snapt, Fredje.
Wanneer de burger - van groot tot klein, van snugger tot dom - moet op de hoogte gebracht worden van het probleem dat ammoniak kan worden voor de natuur, of het probleem dat de uitstoot van het hele gamma van NOx betekent, dan is het voor die burger duidelijk en helder wanneer hij de term 'stikstofgassen' of 'stikstofuitstoot' hoort. De Backer doet dat perfect.
Ik denk dat jij geen voorbeeld van juiste communicatie bent. Waar situeer jij de Balkan ook weer?
Wanneer de burger - van groot tot klein, van snugger tot dom - moet op de hoogte gebracht worden van het probleem dat ammoniak kan worden voor de natuur, of het probleem dat de uitstoot van het hele gamma van NOx betekent, dan is het voor die burger duidelijk en helder wanneer hij de term 'stikstofgassen' of 'stikstofuitstoot' hoort. De Backer doet dat perfect.
Ik denk dat jij geen voorbeeld van juiste communicatie bent. Waar situeer jij de Balkan ook weer?

E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Duidelijk? Echt?
Als ons Zuhal het heeft over het stikstofbad dat dreigt over te lopen om daarna een vergunning weigert omwille van den ammoniak krabben veel Belgen zich in het haar en terecht.
Ik verdenk de politici ervan om alles bewust op een hoopje te gooien ...
Als ons Zuhal het heeft over het stikstofbad dat dreigt over te lopen om daarna een vergunning weigert omwille van den ammoniak krabben veel Belgen zich in het haar en terecht.
Ik verdenk de politici ervan om alles bewust op een hoopje te gooien ...
-
Jij schijnt nog altijd niet te begrijpen dat de uitstoot van "stikstofverbindingen" vooral een probleem is dat door fossiel auto's wordt veroorzaakt , niet door koeien. Stop eens met de klassieke slippendrager te zijn en mee te heulen met volksmanipulatoren die slim en dom om de tuin leiden.Wil. schreef: ↑09 jun 2022, 10:43Er is héél veel tussen hemel en aarde dat jij niet snapt, Fredje.
Ik denk dat jij geen voorbeeld van juiste communicatie bent. Waar situeer jij de Balkan ook weer?![]()
-
Jij beweert hier dat auto's (verbrandingsmotoren op fossiele brandstoffen) de grootste oorzaak zijn ongewenste 'stikstofverbindingen' ??
Ik zou dat wel eens wetenschappelijk willen aangetoond zien.
Wat lees ik zoal?
De Vlaamse Milieu Maatschappij:
Hoogste stikstofdepositie in gebieden met intensieve veeteelt:
• vooral in het centrum van West-Vlaanderen, N-Antwerpen en NO-Limburg
• stikstofdepositie bestaat gemiddeld voor 63 % uit NHx (afkomstig van ammoniak), 28 % uit NOy (afkomstig van stikstofoxiden) en 9 % uit opgeloste organische stikstof (DON)
• zo’n twee derde van de NHx-depositie in Vlaanderen komt door Vlaamse emissies, vooral van de landbouw
Toestand in Nederland:

Sinds wanneer "deposeert" stikstof en doen ammoniak en stikstofoxides dat ook ?
( van "stikstof" stikt ge , en "warterstof" , dat is stof van water
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 09 jun 2022, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik had het over Vlaamsche ambtenaren in het algemeen bvb. die van VMM , niet over u specifiek.
Btw , hebt ge die "sloor" in "VRT Laat" van gisteren met haar krans van zwarte bollekes en haar glazen potten bezig gezien en gehoord over waterstof ? Zielig , weer zielig.
-
Die 'sloor' is natuurkundig ingenieur en researcher aan de UGent, batterijman. Ik weet dat je opkijkt naar de ir's.
Krijg ik nu de indruk dat je haar beoordeelt op haar uiterlijk? Wat die dame zegt, hebben tokkio en ik al allemaal uitgelegd in het draadje dat daarover gaat.
Krijg ik nu de indruk dat je haar beoordeelt op haar uiterlijk? Wat die dame zegt, hebben tokkio en ik al allemaal uitgelegd in het draadje dat daarover gaat.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.