Klimaat
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Goed geprobeerd. Ik rangschik deze repliek als kwaadsprekerij van ouwe wijven
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Dit staat in het stikstofakkoord van de Vlaamse regering
23 FEBRUARI 2022
De Vlaamse regering mobiliseert 3,6 miljard voor het stikstofdossier, al zal het leeuwendeel van dat bedrag op de begroting van de volgende regering wegen. 40 rode bedrijven worden versneld gesloten, 114 donkeroranje bedrijven en de meest stikstofgevoelige varkenshouders kunnen in een vrijwillige uitkoopregeling stappen. De hernieuwing van vergunningen van bestaande bedrijven is gevrijwaard, maar voor de rest komt er tot 2025 een stolp over de landbouwsector.
Na het stikstof akkoord heeft Europa een nieuw plan, vermindering van de Co²
Het slimme Europese parlement heeft dan maar beslist dat de Co² uitstoot met 55% moet verminderen, de schuldigen zijn jan met de pet en hun benzine en diesel autootjes......voor de vliegtuigen, de vrachtwagens en de de grote schepen moeten ze nog nadenken.....
Maar volgens ene Jan Huitema(NL)gaat een emissie vrij voertuig "goedkoper worden......
Ze moeten ook beter gebruik maken van bossen voor de opslag van Co²,wat ze daar mee bedoelen weet ik niet, wat ik wel weet is dat een veld bieten meer Co² uit de lucht haalt dan een pas geplant bos
https://www.hln.be/nieuws/europa-wil-va ... ~acb53204/
Ik raad aan om ook de reacties onderaan te lezen,zeker het 2de,van Peter T,want dat is straf, maar Fred 1950 zal het wel uitleggen, want dat begrijp ik niet
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Bedoelt ge Peter Tackaert ?
-
Zo te zien : industrie en transport. Van de industrie moet ge niets verwachten , die zitten onder het ETS systeem. En wat particulier transport betref zitten we op de goede spoor met onze EV's.
Maar wat de "stikstof" van de koeien en varkens betreft , hoe zit dat nu eigenlijk met de "stikstof" van de mensen ? Hoe zit het met de open riolen en beken van bewoners die nog niet op het afval waternet aangesloten zijn. Wat gebeurt er met wat men uit de beerputten haalt. Wat gebeurt er met het afvalwater ( waartoe dus ook de overlopen van beerputten behoren ) ? Wat is dit "stikstof" aandeel van de miljoenen Belgen en Nederlandse "kakkers" ten opzichte van al de koeien en varkens in Belgïe en Nederland ? Wie heeft daar al eens zijn kop over gebroken en cijfers ervan berekend ? Iemand ?
Allé vooruit Wil-met-punt , begin maar al het ganse internet af te schuimen , of nog beter , bereken dat zelf eens.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Wat de invloed van de mens is, werd nog niet berekend. We kunnen wel beslissen om de varkens en runderen af te slachten, maar met mensen ligt dat moeilijker, hé Fred? Behalve in jouw voorbeeldlanden bij Kim en Xi, daar kan dat wél.
Nog altijd niet verteerd dat we over het stikstofprobleem praten, Fred? De aanhalingstekens die je gebruikt zijn volkomen zinloos omdat iedereen die het moet weten ook wel weet wat ermee bedoeld wordt.
Heb je er ook problemen mee wanneer er door het museum "een Rubens" werd aangekocht? Dat is de persoon Rubens niet, hé? Het is een schilderij.
Bestel jij in het café nog 25 cl bier of "nog een glas"? Je wil toch dat glas niet mee naar huis nemen of opeten, neem ik aan?
Je meent hier weer de slimme te kunnen uithangen, maar je hebt geen benul van communicatie, van correct taalgebruik en van taalkundige afspraken. We zeggen het stikstofprobleem en we bedoelen de gevolgen van NOx en NH3 op de natuur. Te moeilijk voor jou zeker?
Nog een uitsmijter:
In Nederland hebben ze een Minister van Natuur en Stikstof. Dat doen ze om jou te jennen, Fredje
Nog altijd niet verteerd dat we over het stikstofprobleem praten, Fred? De aanhalingstekens die je gebruikt zijn volkomen zinloos omdat iedereen die het moet weten ook wel weet wat ermee bedoeld wordt.
Heb je er ook problemen mee wanneer er door het museum "een Rubens" werd aangekocht? Dat is de persoon Rubens niet, hé? Het is een schilderij.
Bestel jij in het café nog 25 cl bier of "nog een glas"? Je wil toch dat glas niet mee naar huis nemen of opeten, neem ik aan?
Je meent hier weer de slimme te kunnen uithangen, maar je hebt geen benul van communicatie, van correct taalgebruik en van taalkundige afspraken. We zeggen het stikstofprobleem en we bedoelen de gevolgen van NOx en NH3 op de natuur. Te moeilijk voor jou zeker?
Nog een uitsmijter:
In Nederland hebben ze een Minister van Natuur en Stikstof. Dat doen ze om jou te jennen, Fredje

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Vraag eens aan De Croo of Bart De Wever wat het verschil is tussen NO3 en NH3
En als ge de jan en alleman basiskennis wilt opdoen , dan ......
https://www.aquariumwarenhuis.nl/nh4-am ... -ammoniak/
en
https://aquainfo.nl/van-nitriet-naar-nitraat/
Dus .... iedere politieker haalt een aquarium in huis , en dan weet hij alles over "stikstof"
-
We worden dommer: de meeste politici weten heel goed waarover het gaat. Jij beseft echter niet wat het woord 'stikstof' betekent in de titel 'Minister van Natuur en Stikstof'.
A propos, bestel je nu in het café 'nog een glas' of bestel je '25 cl bier'? Graag een antwoord, Fred.
We worden dommer. Dat is al duidelijk gebleken:
- Oekraïne ligt in de Balkan
- Een 30-Watt lampje brandt een half uur op 1 kg waterstof
- Ons stikstofprobleem is méér te wijten aan de wagens met verbrandingsmotor dan aan de landbouw
enz.

voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Iedereen weet wat amoniak, en kunstmest is wat een koeienvlaai en urine is
Maar heel die reactie's aan een leek voorschotelen is onnodig ; en is enkel voor ingeweiden.
Hou het daarom simpel en spreekt men van stikstofuitstoot en basta.
Maar heel die reactie's aan een leek voorschotelen is onnodig ; en is enkel voor ingeweiden.
Hou het daarom simpel en spreekt men van stikstofuitstoot en basta.
-
Als men consequent wil blijven moet men alle kunstmest ook verbieden , zelfs de meststof die je nu en dan in je bloempot strooit. Alle winkels en supermarkten die iets met tuinieren en bloemen te maken hebben , gaan die dan vrijuit ? En a propos , hoe zit dat in Wallonïe ? Blijkbaar apen we de Nederlanders na , er is meer dan een stikstof vuiltje aan de lucht. Over methaan uitstoot , dat al een veel groter probleem is in de landbouw , wordt geen woord gerept. Dus nogmaals , domheid troef. Enne methaan ... dat bevat geen "stikstof" 
@voorn
Ge gaat me toch niet wijsmaken dat de twee links over aquariums die ik hiervoor heb geplaatst voor u en jan met de pet te hoog gegrepen zijn ....
@voorn
Ge gaat me toch niet wijsmaken dat de twee links over aquariums die ik hiervoor heb geplaatst voor u en jan met de pet te hoog gegrepen zijn ....
-
Het gaat niet over verbieden maar wel over verminderen. De veeteelt moet minder stikstof produceren ('stikstof' tussen aanhalingstekens voor Fred
Men gaat evenmin auto's verbieden. Er moet minder CO2 in de lucht gebracht worden door ons autopark.
Als je die nuance niet doorhebt dan ...

Waar ligt de grens tussen "minder" en "teveel". Welke "stikstofverbinding uitstoters" moeten zich meer aanpassen en andere weer niet , en waarom. Uw "nuancering" gaat voor mij helemaal niet ver genoeg ( was te verwachten , nietwaar mijnheer de ambtenaarWil. schreef: ↑11 jun 2022, 12:49Het gaat niet over verbieden maar wel over verminderen. De veeteelt moet minder stikstof produceren ('stikstof' tussen aanhalingstekens voor Fred).
Men gaat evenmin auto's verbieden. Er moet minder CO2 in de lucht gebracht worden door ons autopark.
Als je die nuance niet doorhebt dan ...
-
't Is daarom dat men jongens zoals jij daarover niet laat beslissen. De politiek volgt (al dan niet) de raad die door de beste ambtenaren wordt voorgeschoteld.
Het is wel degelijk een kwestie van nuance. Er zijn termijnen opgesteld en doelen die men tegen die data wil bereiken. Eerst de weg bepalen, dan de uitvoering.

Laatst gewijzigd door Fred1950 op 11 jun 2022, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.