Wie stuurt de pers ? Waarom heerst er hier en bijna overal in Europa een soort van "taalcensuur ? Woorden die oorspronkelijk heel neutraal klonken, krijgen door hun toepassing in bepaalde situaties, een sterk geladen betekenis. Die termen worden vanwege een soort van afspraak tusssen journalistiek en politiek, gewoon vervangen door nieuwe "neutrale" termen; dat is een uiting van politieke correchtheid.Wil. schreef: ↑26 jun 2022, 12:05Ik snap het, maar ik begrijp niet dat de journalistenmeute, wier taak het toch is om álle nieuwsberichten te bekijken en dan te filteren volgens belangrijkheid, hier gewoonweg overstapt. Daar moet toch één of andere grote denkrichting achter schuilen die hen verhindert om over dit soort genocide verslag uit te brengen en aan te duiden waar het kalf gebonden ligt?
Maar in feite maken we op een veel geringere schaal hetzelfde mee in eigen land. Er is nu al enkele keren herrie geweest met "jongeren". Waarom durft men niet benoemen wie die "jongeren" zijn? Om te beginnen doet die term al onrecht aan de helft van alle jonge mensen (niet "jongeren") in dit land. Er zijn nl. zo goed als nooit meisjes bij betrokken. Het gaat om jonge mannen met een Afrikaanse achtergrond of ook om jonge mannen uit het Midden-Oosten.
De dag dat een journalist dat op TV zegt, ligt zijn C4 klaar.
Voor mij blijft het voorlopig een raadsel waarom Westerse machthebbers zich plooien naar de verwachtingen van een bepaalde "clerus"
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus