Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

benq

28 jun 2022, 17:21

Fazal schreef:
28 jun 2022, 17:13
Gaat men nu beweren dat Verhofstadt de oorzaak is van al die ellende? 8O
Neen, maar hij heeft toch voor andere ellende gezorgd.
Miserie....miserie....miserie.... :lol:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Fazal

28 jun 2022, 17:29

benq schreef:
28 jun 2022, 17:21
Fazal schreef:
28 jun 2022, 17:13
Gaat men nu beweren dat Verhofstadt de oorzaak is van al die ellende? 8O
Neen, maar hij heeft toch voor andere ellende gezorgd.
Miserie....miserie....miserie.... :lol:
Daar hebben al altijd, en àlle regeringsleiders voor gezorgd. :twisted:

tokkio

28 jun 2022, 18:17

Zelensky heeft zichzelf niet tot president uitgeroepen, hij is verkozen door zijn volk.
En Poetin had beter vrede gelaten waar vrede was.[/quote
Zelensky is een marionet, geplaatst door de oligarchen ,het is een van de corruptste landen ,en die 70%.......
die is al sterk gezakt,nadat hij president is........
https://www.raamoprusland.nl/dossiers/o ... oude-elite
Ze hadden( de oligarchen) een clown nodig om tegen poeting zijn schenen te stampen,alles is georkestreerd....
https://www.raamoprusland.nl/dossiers/o ... n-zelensky
Geplande oorlog's president
https://www.tijd.be/dossier/europareeks ... 69112.html
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fazal

28 jun 2022, 19:37

Mooi stukje lezing tokkio, maar dat praat de (mis)daden van Poetin nog niet goed.

Fred1950

28 jun 2022, 23:02

Uit de Politiek topic "Rad voor de ogen ... "

benq schreef:
28 jun 2022, 17:19
Fred1950 schreef:
28 jun 2022, 15:14
:lol:

Dat men toch eens met die kernrommel stopt. We weten nog langs geen kanten wat we met ons niet-nucleair afval overal terecht kunnen , laat staan dat het ook nog eens 300.000 jaar gevaarlijk blijft stralen. :roll:
Bwa, binnen een paar maanden is het W.O. 3 ik zal de eerste zijn die naar de paddenstoel zal kijken :lol:

Turkije stemt nu toe dat Zweden en Finland tot de NAVO toetreden. Dat brengt ons inderdaad dichter bij WO III . Zo zie je maar hoe het kleine knikkertje dat Verhofstadt in 2014 liet rollen een reusachtige sneeuwbal kan worden. :evil:

( Corona tast de hersenen aan , de gevolgen zijn blijkbaar al te merken .... )

Troost jullie , ze kunnen ons gevoel en ervaring van de "golden sixties" niet kapot maken ( en mijn gevoel over 1969 al zeker niet :lol: )

Dicksy

29 jun 2022, 07:04

Turkije stemt nu toe dat Zweden en Finland tot de NAVO toetreden. Dat brengt ons inderdaad dichter bij WO III . Zo zie je maar hoe het kleine knikkertje dat Verhofstadt in 2014 liet rollen een reusachtige sneeuwbal kan worden. :evil:
Erdorat (Turkije) zal de EU/NAVO aan het verstand gebracht hebben dat alles een prijs heeft en die prijs zal hij gekregen hebben. Voor wat, hoort wat (voor niks gaat de zon op) is al altijd het motto van Erdorat geweest tov het Westen. Geef hem eens ongelijk met zulke slapjanussen aan het bewind. Met nog een beetje (zachte) druk van de VS op de EU-meelopertjes en klaar is kees.

Wil.

29 jun 2022, 10:06

Een goede zaak dat Finland en Zweden bij de Navo komen.
Hoe zou dat in het hoofd van Poetin beginnen werken?

Afbeelding

- Ik wil niet dat Oekraïne zich naar het Westen keert.
- Weet je wat: ik val dat onafhankelijke land binnen en schiet er alles kapot wat ik maar in het vizier krijg. Ze zullen dán wel opnieuw nadenken eer ze richting EU of Navo gaan denken.
- Voor mij blijft er dan een mooie 'buffer' langs die kant met Wit-Rusland en Oekraïne als blok; dat houdt die Navo op afstand

- Verdomme! Finland sluit zich aan. Nu staan ze langs die kant over een lengte van 1300 km aan mijn zijdeur!
- Godver...! met die Zweden bij de Navo is die hele noordelijke golf tussen Finland en Zweden voor mij een no-go zone.
- En mijn doorgang om vanuit St. Petersburg naar de Atlantisch Oceaan te gaan, kunnen de Denen gemakkelijk blokkeren.

- Ondertussen staat mijn Ferrari al 3 maanden in de garage omdat ik niet meer aan wisselstukken kan geraken en lopen de jonge mensen met wat verstand weg uit Rusland ...

DJU!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

29 jun 2022, 10:13

Dicksy schreef:
29 jun 2022, 07:04
Erdorat (Turkije) zal de EU/NAVO aan het verstand gebracht hebben dat alles een prijs heeft en die prijs zal hij gekregen hebben. Voor wat, hoort wat (voor niks gaat de zon op) is al altijd het motto van Erdorat geweest tov het Westen. Geef hem eens ongelijk met zulke slapjanussen aan het bewind. Met nog een beetje (zachte) druk van de VS op de EU-meelopertjes en klaar is kees.
Erdogan heeft tot nu toe de toetreding geweigerd omdat Finland blijkbaar separatistische Koerden huisvest , en dat zijn volgens Erdogan terroristen. Wat gaat er nu met die Koerden gebeuren ? Uitleveren als martelaren aan het zwaard van Allah omdat de VS het Rusland wil kapot maken ?

Dicksy

29 jun 2022, 10:24

Erdogan heeft tot nu toe de toetreding geweigerd omdat Finland blijkbaar separatistische Koerden huisvest , en dat zijn volgens Erdogan terroristen. Wat gaat er nu met die Koerden gebeuren ? Uitleveren als martelaren aan het zwaard van Allah omdat de VS het Rusland wil kapot maken ?
Nee Fred, de ‘belofte’ om die ‘separatistische Koerden’ beter te monitoren en om die belofte nog eens goed te onderstrepen een grote zak met de nodige $ in.

frits1955

29 jun 2022, 11:17

en om die belofte nog eens goed te onderstrepen een grote zak met de nodige $ in.
Of de Amerikanen willen nu wel F-35 gevechtsvliegtuigen aan Erdogan leveren. ...

Dicksy

29 jun 2022, 11:34

door frits1955 » 12 minuten geleden
en om die belofte nog eens goed te onderstrepen een grote zak met de nodige $ in.
Of de Amerikanen willen nu wel F-35 gevechtsvliegtuigen aan Erdogan leveren. ...
Dit behoort zeker tot de mogelijkheden. De Koerden in Syrië zullen het ons wel laten weten maar wees gerust dat Erdorat zijn gevraagde prijs gekregen heeft.

Dicksy

29 jun 2022, 11:43

door Wil. » Vandaag, 10:06
Een goede zaak dat Finland en Zweden bij de Navo komen.
Hoe zou dat in het hoofd van Poetin beginnen werken?
’Recent maakte de NAVO – dus de VS – oorlogsplannen voor de drie Baltische staten, Estland, Letland en Litouwen. En voor ene keer liet Kaja Kalles van zich horen en protesteerde luid tegen die plannen. Het idee van de NAVO is het land eerst door Rusland te laten veroveren en het nadien te ‘bevrijden’.

https://willyvandamme.files.wordpress.c ... stland.jpg

Tja Wil. uw vriendjes van over de plas willen dan toch kost wat kost een confrontatie hebben. Als dit artikel klopt, en daar twijfel ik geen seconde aan, een bewijs dat de VS een smerig rot spel spelen op de kap van wat zij hun ‘bondgenoten’ noemen.

Wil.

29 jun 2022, 14:31

Dicksy schreef:
29 jun 2022, 11:43
Als dit artikel klopt, en daar twijfel ik geen seconde aan, een bewijs dat de VS een smerig rot spel spelen op de kap van wat zij hun ‘bondgenoten’ noemen.
Ik twijfel daar heel sterk aan.
De schrijver kluts dingen bij elkaar die niet bij elkaar horen. Een voorbeeldje:
Hij heeft als hoofddraad in zijn verhaal de situatie van Estland dat (met voorbedachten rade) totaal zou verwoest achterblijven, maar als het hem past springt hij vlotjes over naar "de mooie gebouwen van Letland" om die mogelijke verwoesting te onderstrepen.

Met geen enkel woord rept hij over de diepgewortelde en ingebakken afkeer die in Estland heerst tegenover de voormalige SU, nu verpersoonlijkt door ex-kgb-man Poetin. Die Esten hebben bijna 60 jaar onder de knoet geleefd van de Russen. Het komt bij hem niet op dat het nationalisme in die 3 staten een voor de hand liggende reactie is op het terreurbewind van de SU op die burgers.

De reden waarom Esten die de taal niet spreken geen kiesrecht krijgen, heeft zijn historische wortels. Het zijn geïmporteerde Russen, maar dat mogen we vanzelfsprekend niet weten. Wat er gebeurd is met de 'verdwenen' Esten, wordt ook niet vermeld. Hoe komt het dat hij daarover niet rept? Onwetendheid of kant gekozen?

De schrijver begint zijn stuk met deze zin: "Wie de geschiedenis van de VS nog voor de staat zelfs officieel bestond kent weet dat die alleen maar aan zichzelf denkt en voor niemand enig respect toont. "

De toon is gezet. Hij zou dan ook moeten kunnen verklaren waarom de VS de oorlog in de Europese achtertuin heeft gestopt (oorlog in ex-Joegoslavië). Zonder de interventie van de VS was die oorlog mogelijks nóg aan de gang want Europa had behalve wat palaveren niets gedaan dat enig resultaat opbracht.
Waar was het principe "de VS denkt alleen maar aan zichzelf" daar aanwezig?
Graag een antwoord.

Er valt nog wel wat aan te merken op die tekst, maar wanneer ik dergelijke éénzijdigheid opmerk, dan weet ik al veel over die man.

Dicksy

29 jun 2022, 14:53

k twijfel daar heel sterk aan.
De schrijver kluts dingen bij elkaar die niet bij elkaar horen. Een voorbeeldje:
Hij heeft als hoofddraad in zijn verhaal de situatie van Estland dat (met voorbedachten rade) totaal zou verwoest achterblijven, maar als het hem past springt hij vlotjes over naar "de mooie gebouwen van Letland" om die mogelijke verwoesting te onderstrepen.
Lezen wat er staat:

Voor Kaja Kallas betekent dit, terecht, de totale vernietiging van de hoofdstad Tallinn met zijn hoogstaande cultuur die dateert uit de periode toen het behoorde tot de Duitse Orde, Zweden en nadien Rusland. Het werd zoals de andere twee Baltische staten onafhankelijk na de Russische burgeroorlog in 1917 als gevolg van een strijd tussen lokale nationalisten en Russen.

Hij onderschrijft enkel de mening van de Estse premier.

De rest van uw/zijn betoog is bla, bla, bla en doet niet ter zake. Wat de kern is, is het waar wat de Erste premier Kaja Kallas beweerd in de Financial Times van 22 januari 2022 ‘Estonia fear being ‘wiped’ from the map’ toen ze de oorlogsplannen voor haar land van de NAVO zag.
Met geen enkel woord rept hij over de diepgewortelde en ingebakken afkeer die in Estland heerst tegenover de voormalige SU, nu verpersoonlijkt door ex-kgb-man Poetin. Die Esten hebben bijna 60 jaar onder de knoet geleefd van de Russen. Het komt bij hem niet op dat het nationalisme in die 3 staten een voor de hand liggende reactie is op het terreurbewind van de SU op die burgers.
En dit Wil. is net wat ze aangeeft met haar commentaar op de plannen van de NAVO en waarom ze haar ongenoegen uitte in die bewuste krant van 22 januari 2022.

Het is dat stukje dat de kern is. Dus aan u……zijn die plannen (voorstellen) door de VS/NAVO werkelijk gedaan?
Zo niet, waarom dan haar uithaal of zich bijna verslikken?
Zo ja, zie mijn commentaar die ik hierboven reeds schreef om 11.43 uur.

Wil.

29 jun 2022, 15:02

Dicksy schreef:
29 jun 2022, 14:53
k twijfel daar heel sterk aan.
Lezen wat er staat:

Voor Kaja Kallas betekent dit, terecht, de totale vernietiging van de hoofdstad Tallinn met zijn hoogstaande cultuur die dateert uit de periode toen het behoorde tot de Duitse Orde, Zweden en nadien Rusland. Het werd zoals de andere twee Baltische staten onafhankelijk na de Russische burgeroorlog in 1917 als gevolg van een strijd tussen lokale nationalisten en Russen.

Hij onderschrijft enkel de mening van de Estse premier.
Hij onderschrijft, maar hij doet veel meer: hij begint over Letland te schrijven terwijl dat land helemaal niet betrokken is in de bedenking van Kaja Kallas. Waarom doet hij dat?

Hij gebruikt de term 'Russofobie' . Laten we eens rationeel ontleden wat dat woord betekent. Een fobie is een irrationele angst voor iets, in dit geval voor Russen.
Irrationeel? Laat dat woord even inzinken en bedenk dan de vele decennia van Russische terreur over het land. Wel, indien iemand zulke termen gebruikt om populistisch uit de hoek te komen, dan heb je met een misleider te maken.