Verdomd ..., die vuilniskarren in Qatar staken dus ook regelmatig!? 
Ah
AhHoe wil je de website zien?
Kies je kleuren
Kies de lettergrootte
Je keuze blijft bewaard op deze computer of telefoon. Ze geldt voor de hele website.
Onze e-cards zijn vernieuwd! Stuur een kaartje voor een verjaardag, als bedankje of zomaar. Bekijk de e-cards
Ah

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.Jij hebt te veel naar de Angélique-films gekeken. Okay, Michèle Mercier was wel een steek waard, sultan, Lowie quatorze (niet die van Leuven) op of neer.
Wel wel toch. De Romeinse slavenhandel strekte zich uit over 5 eeuwen, 3 continenten en tientallen miljoenen slaven. Daar hebben we weer even niet aan gedacht.De slavenhandel door Westersen heeft veel minder lang geduurd.
Juist - en velen van hen moesten dienen in de islamitische legers in de middeleeuwen. Als die blanke slaven blijk gaven van militaire, technische of bestuurlijke kwaliteiten kregen ze ook de kans die te ontwikkelen. Het mooiste voorbeeld daarvan waren de Mammelukken ("hij die in bezit is"). Nogal wat Mammelukken ( velen van hen waren van Oost-europese en Turkse origine) kregen zo de kans op te klimmen tot generaal, minister of zelfs sultan.In de 13de en 14de eeuw werden de Mammelukken( ex-slaven dus) zo de machtigste dynastie in het Midden-Oosten. Zij waren het die onder sultan Baibars de laatste Frankische bezetters ( kruisvaarders) verjoegen uit het Midden-Oosten.Honderdduizenden Europese blanken werden verscheept naar het Midden-Oosten

We hadden het hier over de slavenhandel vanuit zwart Afrika. Die wordt zelden vergeleken met de zwarte slavenhandel naar de Amerika's. Nu weten we dat er méér Afrikanen naar de islamitische landen werden versleept en verscheept dan naar het Westen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.Hoe dacht jij eigenlijk dat de slaven naar het Midden-Oosten werden gevoerd? Op een luxe-jacht?frits1955 schreef: ↑01 jul 2022, 16:23Juist - en velen van hen moesten dienen in de islamitische legers in de middeleeuwen. Als die blanke slaven blijk gaven van militaire, technische of bestuurlijke kwaliteiten kregen ze ook de kans die te ontwikkelen. Het mooiste voorbeeld daarvan waren de Mammelukken ("hij die in bezit is"). Nogal wat Mammelukken ( velen van hen waren van Oost-europese en Turkse origine) kregen zo de kans op te klimmen tot generaal, minister of zelfs sultan.In de 13de en 14de eeuw werden de Mammelukken( ex-slaven dus) zo de machtigste dynastie in het Midden-Oosten. Zij waren het die onder sultan Baibars de laatste Frankische bezetters ( kruisvaarders) verjoegen uit het Midden-Oosten.Honderdduizenden Europese blanken werden verscheept naar het Midden-Oosten
Wie van jullie een soortgelijk voorbeeld kan geven van bv. zwarte slaven die in het blanke Amerika - tijdens de slavenperiode - konden opklimmen tot de hoogste militaire of bestuurlijke posities mag dat hier eens komen uitleggen - ze behielden toch" bepaalde humanitaire rechten" nietwaar ( soms moet je hier sommige onzin 3 keer lezen om het te kunnen geloven...)
Hieronder een paar voorbeelden van "humanitaire behandeling" van zwarte slaven:
Laatst gewijzigd door Wil. op 01 jul 2022, 19:51, 2 keer totaal gewijzigd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.De negerslavenhandel door de arabieren duurde bijna dubbel zo lang en het lot dat die slaven was beschoren was veel ingrijpender, zwarten moesten uitgeroeid worden, niet in gaskamers maar door castratie van de mannelijke slaven.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.Door die verplichte castraties zouden van die oorspronkelijk tot slaaf gemaakte zwarten, haast geen nakomelingen meer bestaan. De Arabische "negerhandel" ging nog door lang nadat andere naties daar in de 19de eeuw mee waren gestopt.Wil. schreef: ↑01 jul 2022, 20:11Uitroeien was niet de bedoeling. Ze moesten als slaven dienen maar de moslims hadden en hebben nog altijd een heilige schrik dat een man hun vrouwen zou kunnen in verleiding brengen. Vandaar castratie (dit werd niet (of enkel als straf) toegepast in de westelijke slavenhandel).
De Afrikaanse stamhoofden die onder de overheersing van de moslims leefden, waren verplicht om een jaarlijks quotum van zwarte slaven te leveren aan de moslimheersers.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.