Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

11 jul 2022, 23:18

Charlie Maru schreef:
11 jul 2022, 22:00
...

Als ik mij niet vergis zijn er ooit maar 2 toestellen van gebouwd om de "Boeran" te kunnen verplaatsen, waarvan het 2de toestel gediend heeft voor wisselstukken om het eerste luchtwaardig te kunnen houden.
Correct ! https://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-225_Mriya

Men had het beter aan een luchtvaartmuseum geschonken in plaats van ermee te pronken.

werewoef

11 jul 2022, 23:54

Ooit was er eens een pub van een vliegmaatschappij die luidde :

""" Only the witches fly cheaper ! ""

Toen ik op LCI TV nr 406 op tv-kanaal keek, was ik toch wat verschoten van de laatste kaart van de Oekrane .Deze geeft aan dat één vierde van Oekraine in de handen van de Russen is . Deze regio krijgt Selenski nooit ofte nooit terug in handen, zelfs niet met het offeren van tienduizenden soldaten en nieuw geleverd materiaal .Een maand geleden zei hij dat hij dit nooit zou doen en nu ondertussen spreekt hij andere taal . :?

Dees begrijp ik helemaal niet . :?

werewoef
AMEN en AUM

boeffer

12 jul 2022, 00:02

Zolang er veel zwart geld in de wereld ergens zit zullen er bandieten zijn, voor wie kies jij?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Dicksy

12 jul 2022, 08:16

https://www.hln.be/opinie/onze-opinie-e ... ~a6b737f5/

’ Het wordt nu tien dagen nagelbijten voor Europa. Een van de belangrijkste pijpleidingen die Europa van aardgas voorziet, is door het Russische Gazprom gesloten voor onderhoudswerken. De vrees is dat het daar niet bij blijft. Rusland knijpt misschien alles dicht. Poetin is niet te beroerd om in eigen vel te snijden’.

Is daar een boemerang onderweg? 🤔 Sancties a volonté maar tegensancties nemen en het is paniek of het kot te klein. Poetin is dus blijkbaar niet die idioot die het westen denkt dat hij is, die zal zijn andere wang niet toekeren maar terugslaan en het zal snel winter zijn.

Fred1950

12 jul 2022, 08:45

Niet alleen Duitsland , naar het schijnt vloeit er ook minder gas via de pijpleidingen in Oekraïne naar Frankrijk en Italië.

Dicksy

12 jul 2022, 08:56

Fred1950 3 minuten geleden

Niet alleen Duitsland , naar het schijnt vloeit er ook minder gas via de pijpleidingen in Oekraïne naar Frankrijk en Italië.
En dan durft die Ursula von der Leyen zich beroepen op het ‘solidariteitssysteem’ onder de Europese landen. :P
Als de economie van Duitsland, Frankrijk, Italië …..of eender ander Europees land op apegapen komt te liggen wegens gastekort zal het ieder voor zich zijn en blijven hun gasvoorraden (+andere energiereserves) in eigen land ter ondersteuning van hun eigen economie. We gaan een ‘warme’ winter tegemoet. :lol:

Fazal

12 jul 2022, 12:33

Charlie Maru schreef:
11 jul 2022, 22:00
Fazal schreef:
11 jul 2022, 19:54
Maar nog goed voor Fred, dat het geen An-225 was.
Alhoewel ... zou ik wel graag eens bezig zien ..., en horen.
Maar ja, we liggen in ruzie met die verdomde Poetin he. :evil:
Zal je waarschijnlijk nooit meer zien vliegen.
Het enige luchtwaardige toestel heeft Poetin aan flarden laten schieten.

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... s-verwoest

Als ik mij niet vergis zijn er ooit maar 2 toestellen van gebouwd om de "Boeran" te kunnen verplaatsen, waarvan het 2de toestel gediend heeft voor wisselstukken om het eerste luchtwaardig te kunnen houden.
Inderdaad, dat ziet er niet als nog herstelbaar uit. Vergane glorie, helaas. :cry:
Misschien voor een of ander luchtvaartmuseum!?

Maar de vliegtuigfabrikanten zullen niet bij de pakken blijven zitten.
Ze zullen wel een nieuw toestel fabriceren, en voor het prestige wat op te krikken, waarschijnlijk nòg
groter dan de An-225. Want er zal geen einde komen aan de hoogmoed.

Fred1950

12 jul 2022, 13:35

Fazal schreef:
12 jul 2022, 12:33
....
Maar de vliegtuigfabrikanten zullen niet bij de pakken blijven zitten.
Ze zullen wel een nieuw toestel fabriceren, en voor het prestige wat op te krikken, waarschijnlijk nòg
groter dan de An-225. Want er zal geen einde komen aan de hoogmoed.

... en dan ook nog eens vliegen op @tokkio zijn waterstof :mrgreen:

Wil.

12 jul 2022, 16:23

De Russische automarkt is in het eerste halfjaar van 2022 als een kaartenhuis ingestort. In de eerste zes maanden van dit jaar werden in Rusland bijna 60 procent minder nieuwe personenauto's en lichte bedrijfswagens verkocht dan diezelfde periode vorig jaar.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

12 jul 2022, 16:24

Die A400M zijn zonet toch wel weer komen overvliegen zeker , en zelfs nu netjes met zijn twee zij aan zij. :lol: En die werden gevolgd door een Dassault Falcon 7X , ook van het leger.

And last but not least , ook nog eens daarna gevolgd door een Airbus A330-243MRTT van de NATO. 8O

------------------------------------

ALARM ! ! !

De Russen zitten in de Noordzee :D

Untitled83.png
Untitled83.png (354.21 KiB) 299 keer bekeken

( thuisbasis : Geilenkirchen )
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 12 jul 2022, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

12 jul 2022, 16:45

door Wil. » 19 minuten geleden
De Russische automarkt is in het eerste halfjaar van 2022 als een kaartenhuis ingestort. In de eerste zes maanden van dit jaar werden in Rusland bijna 60 procent minder nieuwe personenauto's en lichte bedrijfswagens verkocht dan diezelfde periode vorig jaar.
Gas beste Wil. gas is het nieuwe wapen en de westerse economieën komen op apegapen liggen.

Veel fabrikanten hebben hun Russische autoproductie stilgelegd
Veel fabrikanten leveren geen auto's meer in Rusland, waaronder Audi, BMW, General Motors, Honda, Jaguar Land Rover, Porsche en Toyota. Onder meer BMW, Ford, Hyundai, Mercedes, Volkswagen en Volvo hebben hun Russische productie stilgelegd’.

Eens benieuwd waar zij met ‘hun overschotten’ gaan blijven als ze hun auto’s niet meer aan de straatstenen kwijt geraken. 🤔

Hoe zongen de Rolling Stones weer:

’Time is on my side, yes it is
Time is on my side, yes it is’

Misschien zingt Poetin dat ook wel, wie weet?

Wil.

12 jul 2022, 16:53

Dicksy schreef:
12 jul 2022, 16:45
door Wil. » 19 minuten geleden
Gas beste Wil. gas is het nieuwe wapen en de westerse economieën komen op apegapen liggen.
Ik denk dat West-Europa nog kan blijven draaien op 2/3 van de hoeveelheid die we vorig jaar gebruikten.
De eerste helft van dit jaar hebben we 'spontaan' al 13% minder gas verbruikt dan de vorige jaren. Als de nood aan de man komt, kan het met merkelijk minder.

Maar die 60% minder verkochte auto's zegt iets over de situatie van de gewone Rus. Er broeit veel ontevredenheid. Poetin kan die nog met zijn interne terreurtroepen controleren, maar er komt een punt waar het volk niets meer te verliezen heeft.

Dicksy

12 jul 2022, 17:03

door Wil. » 1 minuut geleden
Ik denk dat West-Europa nog kan blijven draaien op 2/3 van de hoeveelheid die we vorig jaar gebruikten.
De eerste helft van dit jaar hebben we 'spontaan' al 13% minder gas verbruikt dan de vorige jaren. Als de nood aan de man komt, kan het met merkelijk minder.
Yep, daarom dat het westen in een kramp schiet nu die herstelling aan die gaspijpleiding gestart is en mogelijks afgesloten blijft. Ook dat verschillende landen hun steenkoolcentrales terug gaan opstarten is een veeg teken aan de wand dat het westen helemaal niet voorbereid is.
Ik heb geen glazen bol maar als je al die tips leest hoe de mensen moeten gaan besparen op hun energieverbruik om enigszins de winter op een ‘aangename’ manier door te komen dan zal die Rus er wel niet wakker van liggen dat hij geen BMW, of andere, kan kopen.

Wil.

12 jul 2022, 17:13

Het mag best wat minder zijn dan 'niet aangenaam'. Als een Oekraïner kan overleven in een kapotgeschoten huis aan 5 graden, dan kunnen wij dat ook bij 15 graden terwijl het dak boven ons hoofd nog heel is. Dat gaat een heel stuk schelen op het verbruik.

Vergeet ook niet dat tal van industrieën in Rusland afhankelijk zijn van westerse technologie. Onder andere de olie-industrie is afhankelijk van westerse knowhow en vervangstukken. Gazprom draait niet volledig op eigen kracht. Time is also on our side.

Fred1950

12 jul 2022, 17:19

Dicksy schreef:
12 jul 2022, 17:03
....
Ik heb geen glazen bol maar als je al die tips leest hoe de mensen moeten gaan besparen op hun energieverbruik om enigszins de winter op een ‘aangename’ manier door te komen dan zal die Rus er wel niet wakker van liggen dat hij geen BMW, of andere, kan kopen.
Wij zijn verwend en gaan protesteren als we niet verder kunnen doen zoals een jaar of twee geleden. De Russen daarentegen , die zijn gehard in een sober leven ( zolang er maar wodka te krijgen is :) )