Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

27 jul 2022, 08:39

Wil. schreef:
27 jul 2022, 00:51
.....
De recente release van Yale brengt daarentegen een groot team van experts samen die Russische taal en onconventionele gegevensbronnen gebruiken - zoals hoogfrequente consumentengegevens, cross-channel controles, vrijgaven van Russische internationale handelspartners en datamining van complexe verzendgegevens - om een ​​zeer uitgebreide en gezaghebbende kijk te geven op de toestand van de Russische economie. Het beeld dat ze vinden is somber.....
Is Yale een soort CIA die spionagetechnieken gebruikt ? 8)

Wat zijn hoogfrequente consumentengegevens ? Zijn dat gegevens in het megahertz frequentie gebied of in de gigahertz band ? :lol: Allé , die worden dus met radar golven of 5G golven samengesteld.

Dicksy

27 jul 2022, 09:23

door Wil. » Vandaag, 00:51
Een heel recente studie van Yale School of Management laat een ander licht schijnen dan wat HLN ons voorschotelt.

Googelvertaling van het origineel:

Bijna zes maanden na de Russische invasie van Oekraïne, blijven sommige westerse commentatoren beweren dat oppositie tegen Poetin het eenheidsfront.............enz....
Hij baseert zich op gegevens die reeds lang geweten zijn (geen halfgeleiders meer kunnen invoeren, autoverkoop ingestort, Russische oligarchen die het land ontvluchten naar Dubai om te ontsnappen aan de blokkade van hun kapitaal, enz..........) Hij brengt niks nieuws aan want dit was al geweten nog vóór het IMF de prognose van de economische groei voor Rusland bijstelde van -8,5% naar -6%.
Na het lezen van het artikel en alle daarin aangeduide links kan ik alleen maar concluderen dat we hier te doen hebben met een auteur die zich opwerpt als factchecker van het niveau van de factcheckers van de VRT inzake de coronacijfers, genomen maartregelen, demoniseren van kritische stemmen/virologen, enz.....
Yale concludeert dat Rusland op het huidige traject afstevent op economische vergetelheid. De internationale oppositie mag pas op de rem trappen als Rusland zijn invasie beëindigt.
Wat Van Ranst/Vandenbroucke is voor de corona in dit land is deze Shehadi voor Rusland in deze Oekraïense oorlog.
Ik zie hier geen verschil in met het artikel van deze Sebastian Shehadi.

Wil.

27 jul 2022, 09:28

Fredje, dat zijn geen woorden uit de batterijwereld en die hoor je evenmin bij knutselaars in hun garage.
Dit zijn termen die in de ambtenarij gebruikt worden. Het gaat bij high frequency data om gegevens die niet om het kwartaal of om de maand beschikbaar worden gesteld, maar bv. wekelijks of zelfs dagelijks.

Zo. Dat heb je dan weer bijgeleerd vandaag
At your service, boyo. :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

27 jul 2022, 09:51

Dicksy schreef:
27 jul 2022, 09:23
Hij baseert zich op gegevens die reeds lang geweten zijn

(...)
Yale concludeert dat Rusland op het huidige traject afstevent op economische vergetelheid. De internationale oppositie mag pas op de rem trappen als Rusland zijn invasie beëindigt.
Wat Van Ranst/Vandenbroucke is voor de corona in dit land is deze Shehadi voor Rusland in deze Oekraïense oorlog. Ik zie hier geen verschil in met het artikel van deze Sebastian Shehadi.
"Hij" is helemaal niet betrokken bij deze info. Shehadi leest slechts het verslag voor dat door de professoren (niet 1 prof) van Yale is samengesteld.

Als je dat niet eens doorhebt ...

Ik heb de neiging meer geloof te hechten aan de Yale University dan aan de rozige cijfers die Poetin presenteert.

Dicksy

27 jul 2022, 10:13

door Wil. » 5 minuten geleden
"Hij" is helemaal niet betrokken bij deze info. Shehadi leest slechts het verslag voor dat door de professoren (niet 1 prof) van Yale is samengesteld.

Als je dat niet eens doorhebt ...

Ik heb de neiging meer geloof te hechten aan de Yale University dan aan de rozige cijfers die Poetin presenteert.
Wat schreef ik:
Hij baseert zich op gegevens die reeds lang geweten zijn (geen halfgeleiders meer kunnen invoeren, autoverkoop ingestort, Russische oligarchen die het land ontvluchten naar Dubai om te ontsnappen aan de blokkade van hun kapitaal, enz..........) Hij brengt niks nieuws aan want dit was al geweten nog vóór het IMF de prognose van de economische groei voor Rusland bijstelde van -8,5% naar -6%.
M.a.w. wat wil hij nu eigenlijk zeggen, verduidelijken, aanbrengen,......met deze info te papegaaien.

Ik heb de neiging meer geloof te hechten aan het IMF dan aan de rozige gegevens die al geweten waren nog voor het IMF hun prognoses voor Rusland bijstelde. Rozige gegevens die trouwens ook al geweten en gekend zijn of toch moeten zijn bij het IMF en toch stellen zij hun prognoses voor de Russische economische groei bij? Rare kwieten (idioten) daar bij het IMF, niet? :roll:

Dit krijg je erbij als toemaatje, gratis voor niks:
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/overig ... li=BBqiQ9V

frits1955

27 jul 2022, 10:32

Wat hebben ze bij "Trends" te melden:

https://trends.knack.be/economie/bedrij ... 86543.html

Fred1950

27 jul 2022, 11:47

Wil. schreef:
27 jul 2022, 09:28
Fredje, dat zijn geen woorden uit de batterijwereld en die hoor je evenmin bij knutselaars in hun garage.
Dit zijn termen die in de ambtenarij gebruikt worden. Het gaat bij high frequency data om gegevens die niet om het kwartaal of om de maand beschikbaar worden gesteld, maar bv. wekelijks of zelfs dagelijks.

Zo. Dat heb je dan weer bijgeleerd vandaag
At your service, boyo. :lol:
Maak je niet belachlijk. "High frequency" is puur een term uit de electronica. Dat ambtenaren dit soort terminologie lenen om zich geleerd voor te doen is bekend. Het woord depositie in "stikstofdepositie" en "hemelwater" zijn ook het soort belachelijke schrijfsel waar ambtenaren in uitblinken ...

Iets bijgeleerd ? Nee , hoor .... :roll: Correct ware geweest "frequently refreshed data" -- geef het maar door aan uw andere nitwits.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 27 jul 2022, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

27 jul 2022, 11:50

frits1955 schreef:
27 jul 2022, 10:32
Wat hebben ze bij "Trends" te melden:

https://trends.knack.be/economie/bedrij ... 86543.html
Valt het je op dat dit exact hetgene is waarover we hier al een paar keer heen en weer gepost hebben?

Wil.

27 jul 2022, 13:09

Een gewone recessie gaat gewoonlijk samen met een terugval van 2% van het bbp (info van het IMF)
Een zware recessie betekent dat er 5% achteruitgang is.

Rusland moet nu 6% incasseren.
Oekraïne zelfs 40% tot 45%.

Charlie Maru

27 jul 2022, 15:20

HLN:
“Catastrofaal verlamd”: zo is Russische economie er écht aan toe na invoering westerse sancties

https://www.hln.be/economie/catastrofaa ... ~a18aff01/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

27 jul 2022, 15:22

Wil. schreef:
27 jul 2022, 13:09
.....
Oekraïne zelfs 40% tot 45%.
Dat hebben ze zichzelf in 2014 aangedaan. Geen kompassie met Zelensky en zijn nationalistisch gespuis. :twisted:

Wil.

27 jul 2022, 17:31

• Oekraïne krijgt een lening van 1,6 miljard van de Europese Investeringsbank.

• Vanuit Duitsland worden vandaag anti-luchtdoelraketten geleverd: met een stempeltje 'Made in Germany'.
De Russen zullen het geweten hebben.

Dicksy

27 jul 2022, 17:49

door Wil. » 11 minuten geleden
• Oekraïne krijgt een lening van 1,6 miljard van de Europese Investeringsbank.
Mag ook wel, niet?

'Oekraïne heeft elke maand miljarden dollars nodig'.
'De Russische invasie slaat elke maand een gat van zowat 5 miljard dollar (4,75 miljard euro) in de Oekraïense begroting. Dat heeft de Oekraïense president Volodimir Zelenski donderdagavond verklaard in zijn videotoespraak'.

Of wordt die 1,6 miljard rechtstreeks gestort aan wapenfabrikant Krauss-Maffei Wegmann (KMW)? De Duitse economie kan zich ook geen cadeautjes veroorloven. :roll:
“Duitsland verkoopt honderd houwitsers aan Oekraïne”
De Duitse regering heeft de verkoop van honderd pantserhouwitsers aan Oekraïne goedgekeurd, meldt ‘Der Spiegel’. Volgens het tijdschrift hangt er naar schatting een prijs van 1,7 miljard euro aan.
• Vanuit Duitsland worden vandaag anti-luchtdoelraketten geleverd: met een stempeltje 'Made in Germany'.
De Russen zullen het geweten hebben.
De Russen weten het allang maar ze zitten er nog.

Fazal

27 jul 2022, 18:50

Als de Russen vechten zoals ze rijden, dan kan de oorlog nog héél lang duren.

https://youtu.be/RTuqH8IX184?t=7
Laatst gewijzigd door Fazal op 27 jul 2022, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

27 jul 2022, 18:51

Dicksy schreef:
27 jul 2022, 17:49
• Vanuit Duitsland worden vandaag anti-luchtdoelraketten geleverd: met een stempeltje 'Made in Germany'. De Russen zullen het geweten hebben.
De Russen weten het allang maar ze zitten er nog.
Een beetje nuanceren: sommigen zitten, maar sommigen liggen. De CIA plakt het cijfer 15.000 op het aantal gedode Russische soldaten in Oekraïne.

Een aantal van die gesneuvelden liggen te wachten in een frigowagen. Rusland doet zelfs geen moeite om ze naar huis te halen.