Energieprijzen

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

01 aug 2022, 16:00

Wil. schreef:
01 aug 2022, 15:59
Sof, je zit buiten je kennisgebied. Niet doen.
Doe maar verder , mijnheer extreem rechts graaigebroed. :evil:

E.T.

01 aug 2022, 16:05

Overwinst vs oververlies
WIE gaat het gelag betalen?
Juist! Gij en ik ... :?

Wil.

01 aug 2022, 16:31

Hoeveel energie je gebruikt, bepaal je zelf.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Golf 5

01 aug 2022, 16:47

Zeker Wil : alles bepalen we zelf hoe we daar mee omgaan .

Dan is mijn vraag waarom moet iedereen zoveel investeren , als je moet zien hoe je ermee moet omgaan .
Hoeven we ook niet meer te renoveren wat de overheid ons opdraagt . Zie daar nut niet meer van in . Integendeel .

https://www.hln.be/geld/drinkwater-word ... ~a173bef0/

Drinkwater wordt komende jaren tot 20 procent duurder
De afgelopen maand juli was de tweede droogste julimaand sinds het begin van de waarnemingen. De voorbije maand viel er in Ukkel maar 5,2 millimeter neerslag, terwijl dat normaal 76,9 millimeter is. Alleen juli 1885 was met 2,9 millimeter nog droger. De aanhoudende droogte heeft ook gevolgen voor de prijs van ons drinkwater: dat wordt de komende jaren tot 20 procent duurder, zo blijkt uit de tariefplannen van de watermaatschappijen die VTM Nieuws heeft kunnen inkijken.

Zoiets bepalen we ook zelf . :?:
Wij bepalen dat niet de overheid en klimaat die bepalen dat voor ons .
Idem elektriciteit en gas en naft en diesel .

https://www.youtube.com/watch?v=JEJmP31SMBg

Ziek door isolatie met purschuim: 'Van duurzaamheid naar alles kwijt'
Bloedneuzen, vermoeidheid en hartkloppingen. Het zijn maar een paar van de klachten die het gezin Keijzer kreeg nadat ze hun huis lieten isoleren met gespoten purschuim. In Nederland zijn honderdduizenden huizen met dit soort purschuim geïsoleerd. Onbegrijpelijk, vindt Rick Keijzer: "Pur is gevaarlijk." Bij het spuiten van pur-isolatie worden fouten gemaakt waardoor schadelijke stoffen vrijkomen die bij bewoners gezondheidsklachten kunnen veroorzaken. Deskundigen pleiten er nu voor om minder of geen pur meer te gebruiken bij vloerisolatie.

Wie heeft dit bepaald en op de markt gebracht ,
Wil zeggen breng maar op de markt , geen ervaring mee en niet gecontroleerd tot in de puntjes .
Idem met de zonnepanelen - elektrische wagens - batterijen - Airco . :evil: :evil: :evil:
Kost enorm veel geld en je zit te stikken in u eigen woning , want je moet zodanig isoleren , en je krijg bijna
geen lucht meer in u woning top . En de premie's ook nog zoiets .

Als ik jou lees jou moeten ze aanwerven promoten overheid leugens ze gaan u enorm dankbaar zijn , je gaat daar evaluatie krijgen iedere maand . Want ieder die hier iets schrijft krijgt telkens deksel op de neus .

voorn

01 aug 2022, 17:08

En de baas van WaterLink beweerde in het nieuws dat er geen verhoging kwam
Was dat op ATV ik ben niet zeker.

tokkio

01 aug 2022, 17:48

Wil. schreef:
01 aug 2022, 14:38
FinDagblad commentaar over zogenaamd #overwinst #Shell.
Over #oververlies heb ik nog nooit iemand gehoord. Wie profiteert bij meewind, moet bloeden bij tegenwind .

Afbeelding
Het financieel dagblad, is het blad van de aandeelhouders,(Misschien zit u ook in die aandelen) :mrgreen: en die dansen nu op tafel ,met de overwinst die Engie nu maakt,mede dat Engie zijn elektrik goedkoop maakt door de kerncentrales, de wind turbines ,en de zonnepanelen, die ze dan verkopen aan de prijs van de dure gascentrales,hoe noemt men dat "foefelarij"een properder woord kan ik er niet voor vinden.
Ze halen er het oververlies van de laatste jaren bij,die Engie nu ik een jaar meer dan ingehaald heeft,maar Engie heeft dat verlies gemaakt omdat ze schatplichtig zijn aan EDF of/en GDF, hun Franse baas.
Ook onze regering heeft er schuld aan mede omdat er niemand van deze zelfverkozen regering kan of wilt rekenen, het is eenvoudiger om het op de rug van de burger te schuiven, die zullen het wel betalen,slikken of stikken.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/06/17 ... onale-ban/
Tinne Van der Straeten heeft dat goed gezien, maar ze zal geen steun krijgen van de mede ministers,voor hun interesseert het niet koud zullen ze het niet hebben en er een boterham minder voor eten ook niet :evil:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Golf 5

02 aug 2022, 10:31

https://carbu.com/belgie/

Vergelijk tankstations
En gooi uw tank vol aan de voordeligste brandstofprijzen

Wil.

02 aug 2022, 10:34

tokkio schreef:
30 jul 2022, 18:28
het gaat slecht met de energie, Engie heeft "maar 5 miljard winst,netto :mrgreen:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220729_92658082

En kunstmestfabrikant OCI maakte 95% meer winst. Die liep op tot 2,9 miljard dollar.
Ontoelaatbaar. Die 'overwinst' moet wegbelast worden.

E.T.

02 aug 2022, 11:41

De hoge prijzen (en bijhorende winsten) worden niet veroorzaakt door die bedrijven maar door de oorlog
Vroeger noemde dat collaboratie en ging men terecht de gevangenis in, toch?

Wil.

02 aug 2022, 12:12

Dus, de bakker moest de gevangenis in omdat hij duurdere bloem moest aankopen en die prijs doorrekende aan de mensen?

E.T.

02 aug 2022, 14:21

Nee hoor, de duurdere bloem, duurder gas en stroom, index voor ´t personeel enz. mag/moet hij doorrekenen.
De vijfde luxe vakantie in een ver buitenland en dat derde appartement aan de kust daarentegen ...

Trouwens in het artikel hadden ze het over Shell, de multinational ...

Wil.

02 aug 2022, 14:36

De vijfde luxe vakantie in een ver buitenland en dat derde appartement aan de kust daarentegen ...
Ik vermoedde het al: het groene beestje steekt ook hier de kop op.

E.T.

02 aug 2022, 14:47

Net zoals het doel van Shell het leveren van energie is is het bakken van brood dat van de bakker. Wat niet wegneemt dat ze ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben. Uiteindelijk zijn het de aandeelhouders die bepalen wat er met hun (over)winsten gebeurt ... De gemeenschap zal daar later over oordelen, toch?

Wil.

02 aug 2022, 14:56

Dat doet de gemeenschap elke dag: men koopt geen brood meer bij die bakker, of men tankt niet meer bij Shell bv.

tokkio

03 aug 2022, 17:20

Ook de watermaatschappij heeft het licht gezien, ze gaan het drinkwater duurder maken, die 40 direkteurs en de + 300 politiekers willen ook mee snoepen :mrgreen:
https://www.hln.be/geld/drinkwater-word ... ~a173bef0/
Van een ontzilting fabriek hebben ze nog nooit gehoord :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.