Coronavirus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Zonder de vaccinaties was hij er misschien niet meer. Het is een feit dat de gevaccineerden zich zorgelozer gaan gedragen , en dan krijg je dit soort gevallen te horen en te zien. Vergeet ook niet dat de laatste booster van eind vorig jaar nu al bijna "uitgewerkt" is , en minder efficient is tegen de omicron varianten. Een nieuw Moderna vaccin that beter beschermt tegen omicron is in de UK goedgekeurd. https://www.bloomberg.com/news/articles ... -in-adultsFazal schreef: ↑16 aug 2022, 19:06Klopt!
Een kennis van mij was vorig jaar 3 keer gevaccineerd, en is in februari '22 toch nog zwaar ziek geworden ten gevolge van corona. Heb hem laatst ontmoet, in ergens in juli. Hij zag er niet uit, en steunde op zijn wandelstok. "Ik was op sterven na dood" vertelde hij mij, "en ik draag nog altijd de gevolgen". De man moest tegen de muur leunen toen hij met mij aan het praten was.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
In Amerika begint men het geweer van schouder te wisselen. (Zou dat te maken hebben met de komende mid-term verkiezingen?)
U.S. CDC no longer recommends students quarantine for COVID-19 exposure
in het Nederlands: 'De CDC geeft niet langer de aanbeveling dat studenten in quarantaine moeten gaan wanneer ze werden blootgesteld aan Covid-19'
en het wordt nog straffer: nu geeft de CDC toe dat natuurlijke immunisatie hetzelfde effect heeft als vaccinatie, hoewel dat voordien meermaals met een toon van 'wij weten het beter' werd afgedaan als kwakzalverij.
Greta Massetti van de CDC : “Both prior infection and vaccination confer some protection against severe illness,”
Vertaling: "Zowel een eerder opgedane infectie als vaccinatie geven een bepaalde graad van bescherming tegen zware ziekte"
Nu wordt het tijd om de mensen in te prenten dat het nooit anders werd gezegd:
"Het was mogelijk het verleden te veranderen. Het verleden kon tot nu toe nooit gewijzigd worden. Oceanië was in oorlog met Oostazië. Oceanië was altijd al in oorlog geweest met Oostazië."
― George Orwell, 1984
in het Nederlands: 'De CDC geeft niet langer de aanbeveling dat studenten in quarantaine moeten gaan wanneer ze werden blootgesteld aan Covid-19'
en het wordt nog straffer: nu geeft de CDC toe dat natuurlijke immunisatie hetzelfde effect heeft als vaccinatie, hoewel dat voordien meermaals met een toon van 'wij weten het beter' werd afgedaan als kwakzalverij.
Greta Massetti van de CDC : “Both prior infection and vaccination confer some protection against severe illness,”
Vertaling: "Zowel een eerder opgedane infectie als vaccinatie geven een bepaalde graad van bescherming tegen zware ziekte"
Nu wordt het tijd om de mensen in te prenten dat het nooit anders werd gezegd:
"Het was mogelijk het verleden te veranderen. Het verleden kon tot nu toe nooit gewijzigd worden. Oceanië was in oorlog met Oostazië. Oceanië was altijd al in oorlog geweest met Oostazië."
― George Orwell, 1984

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Men zou ze dan toch tenminste kunnen aanraden om een mondmasker te dragen. De Japanners en de Chinezen doen dat spontaan uit zichzelf als ze een beetje ziek zijn.Wil. schreef: ↑17 aug 2022, 11:13....
....
-
_Jos_ - Lid geworden op: 02 apr 2011, 11:13
Was net bij de apotheek, mondmasker niet meer verplicht... ? Bij de dokter zat ook al iemand zonder mondmasker.
Voor mij hoeft het niet per se maar op de website van de overheid vind ik hier niets over terug.
https://www.info-coronavirus.be/nl/mondmasker/
Of te veel werk/te weinig goesting om even aan te passen?
Voor mij hoeft het niet per se maar op de website van de overheid vind ik hier niets over terug.
-
Op de website waarnaar je verwijst staat toch duidelijk waar het nog verplicht is. Het is aan de dokter of de apotheker om erop te wijzen dat een mondmasker nog moet ...._Jos_ schreef: ↑19 aug 2022, 12:07Was net bij de apotheek, mondmasker niet meer verplicht... ? Bij de dokter zat ook al iemand zonder mondmasker.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Dat is al van vorige week. Werd er vorige week vrijdag (12/08) reeds door de apotheek op gewezen dat het niet meer verplicht was en dit vanaf 11/08.door _Jos_ » Vandaag, 12:07
Was net bij de apotheek, mondmasker niet meer verplicht... ? Bij de dokter zat ook al iemand zonder mondmasker.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
In de Ikea van Shanghai breekt paniek uit omdat werd aangekondigd dat een kind van 6 jaar met corona besmet was en al met verscheidene mensen contact had gehad.
De honderden bezoekers in de Ikea wilden in allerijl de winkel ontvluchten omdat ze verwachtten (en dat bleek ook) dat de autoriteiten iedereen daarbinnen wilden houden om hen een week of nog langer in quarantaine te zetten.
Bekijk de film en merk hoe de bewakers het vee terug achter de deuren willen drijven maar dat lukt. Ze breken uit (seconde 35 tot 60). En dan komt de baas van zijn wekker maken omdat het niet gelukt is.
De honderden bezoekers in de Ikea wilden in allerijl de winkel ontvluchten omdat ze verwachtten (en dat bleek ook) dat de autoriteiten iedereen daarbinnen wilden houden om hen een week of nog langer in quarantaine te zetten.
Bekijk de film en merk hoe de bewakers het vee terug achter de deuren willen drijven maar dat lukt. Ze breken uit (seconde 35 tot 60). En dan komt de baas van zijn wekker maken omdat het niet gelukt is.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
In mijn apotheek droeg het personeel gisteren toch nog steeds een mondmasker.Dicksy schreef: ↑19 aug 2022, 13:55Dat is al van vorige week. Werd er vorige week vrijdag (12/08) reeds door de apotheek op gewezen dat het niet meer verplicht was en dit vanaf 11/08.door _Jos_ » Vandaag, 12:07