Energieprijzen
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De prijs van gas in Europa vandaag en 1 jaar geleden
Dat is X 6,7 op 1 jaar tijd. Gaan we nog wat verder terugkijken (2 jaar) dan is het bijna X 10.
Dat gaat er bij sommigen serieus inhakken.
Dat is X 6,7 op 1 jaar tijd. Gaan we nog wat verder terugkijken (2 jaar) dan is het bijna X 10.
Dat gaat er bij sommigen serieus inhakken.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
In België zijn er geen aardgasbronnen, t.a., wat heeft België eigenlijk wél!?
Het aardgas wordt voornamelijk ingevoerd uit Noorwegen, Nederland en Qatar (LNG) en in veel mindere mate uit Rusland en Groot-Brittannië. We hoeven dus de schuld niet allemaal in de schoenen van de oorlog in Oekraïne te schuiven.
Het aardgas wordt voornamelijk ingevoerd uit Noorwegen, Nederland en Qatar (LNG) en in veel mindere mate uit Rusland en Groot-Brittannië. We hoeven dus de schuld niet allemaal in de schoenen van de oorlog in Oekraïne te schuiven.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Nog gemakkelijker.......
Den ene put vullen door nog nen andere grotere te maken.....
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Wat sommigen per maand verdienen verdient deze per dag: https://loonwijzer.be/loon/vip-salariss ... les-michel
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Daar heeft elke "liberaal" recht op , wist je dat nog niet ?boeffer schreef: ↑22 aug 2022, 22:48Wat sommigen per maand verdienen verdient deze per dag: https://loonwijzer.be/loon/vip-salariss ... les-michel
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Moest hij dat ‘recht’ dan nog verdienen door zijn kunde dan zou men er nog enigszins begrip kunnen voor opbrengen. Ik zeg wel ‘zou’.door Fred1950 » Vandaag, 00:30Daar heeft elke "liberaal" recht op , wist je dat nog niet ?boeffer schreef: ↑Gisteren, 22:48
Wat sommigen per maand verdienen verdient deze per dag: https://loonwijzer.be/loon/vip-salariss ... les-michel
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
De schuld ligt bij Europa, België moet solidair zijn , en zijn "te veel energie" doorsturen naar Duitsland en Frankrijk, en verder zijn de beurzen ook schuldig, nu staat de gas opeens 285€ per megakilowatt, ook de energieleveranciers zijn schuldig want ze berekenen de gasprijs die per kuub geleverd wordt aan KWH en voor laag calorisch of hoog calorisch is een M³ gas X 10,2 of 11,5, en ook per gewest zijn er verschillen, dus onmogelijk om het te berekenen ,en die 8 ministers van energie ,die zijn alleen goed om hun wedde op te rapen, verder doen ze niks,maar aan de huidige prijzen gaan er gezinnen zijn die + 5000€ moeten betalen.Fazal schreef: ↑22 aug 2022, 20:36In België zijn er geen aardgasbronnen, t.a., wat heeft België eigenlijk wél!?
En dan komt dat blauw croo konijn nog met het heugelijke nieuws dat het nog 5 of 10 jaar zo kan blijven.
die aast al op een Europees zitje, naast zijn konijn vriend Verhofstadt, en niet ene minister durft er de stekker uittrekken, hun maandelijks geld om niets te doen is aantrekkelijker.
https://www.hln.be/geld/gasprijs-stijgt ... ~ade9157f/
https://callmepower.be/nl/energie/gids/ ... asverbruik
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Je bent er nog één vergeten: jezelf! Als jij besluit geen gas meer te verbruiken (en dat geldt voor alle verbruikers) dan heeft Europa niks meer te beslissen, dan hebben de beurzen er geen vat meer op en dan kunnen de energieleveranciers ons niks meer maken.tokkio schreef: ↑23 aug 2022, 18:19De schuld ligt bij Europa, België moet solidair zijn , en zijn "te veel energie" doorsturen naar Duitsland en Frankrijk,Fazal schreef: ↑22 aug 2022, 20:36In België zijn er geen aardgasbronnen, t.a., wat heeft België eigenlijk wél!?
en verder zijn de beurzen ook schuldig, nu staat de gas opeens 285€ per megakilowatt,
ook de energieleveranciers zijn schuldig want
Alles begint dus bij jezelf, tokkio, bij je eigen grote schuld. Of wat denk je?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Als alle bakkers ook besluiten om geen gas meer te gebruiken komt er geen brood meer op tafel. Of wat denk je ? De gascentrales hoeven ook geen gas meer te gebruiken , en dan kan je samen met de kiekens in bed kruipen.Wil. schreef: ↑23 aug 2022, 19:41.....
Je bent er nog één vergeten: jezelf! Als jij besluit geen gas meer te verbruiken (en dat geldt voor alle verbruikers) dan heeft Europa niks meer te beslissen, dan hebben de beurzen er geen vat meer op en dan kunnen de energieleveranciers ons niks meer maken.
-
En alle rokers stoppen met roken worden er ook geen BIC-aanstekers meer verkocht en dus minder inkomsten voor de staat. Dat ‘gas’ kan dan gebruikt worden voor de gascentrales en hoef je niet met de kiekens op stok.Fred1950 Vandaag, 00:20
Als alle bakkers ook besluiten om geen gas meer te gebruiken komt er geen brood meer op tafel. Of wat denk je ? De gascentrales hoeven ook geen gas meer te gebruiken , en dan kan je samen met de kiekens in bed kruipen.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Wil. schreef: ↑
Gisteren, 19:41
.....
Je bent er nog één vergeten: jezelf! Als jij besluit geen gas meer te verbruiken (en dat geldt voor alle verbruikers) dan heeft Europa niks meer te beslissen, dan hebben de beurzen er geen vat meer op en dan kunnen de energieleveranciers ons niks meer maken.
Alles begint dus bij jezelf, tokkio, bij je eigen grote schuld. Of wat denk je?Of u kijkt is de spiegel Wil,of u denkt in hokjes,of u bent een slippendrager van het blauwe fabriek,het kan ook zijn dat u geen gas hebt,en u verwarmt met kolen, hout of pelletkachel, maar de schuld bij de burger leggen is wat kort door de bocht,men heeft in de tijd de gas gepromoot, want het brand zuiverder dan kolen of hout.
En in straten waar gas ligt is het bij nieuwbouw verboden om een mazout tank te leggen.
Als morgen uw bakker de deuren sluit omdat dij de energie factuur voor gas of elektriciteit van + 10.000 € niet meer kan betalen,gaat u dan ook zeggen dat het zijn schuld is.
https://www.hln.be/nieuws/deze-zelfstan ... ~ad4f67c6/
Het is niet de schuld van de burger,dat poeting een oorlog begint, en het is ook niet de schuld van de burger dat Europa beslist om minder gas uit Rusland te nemen om die te straffen,het is omgekeerd, Rusland straft Europa door minder gas te leveren,en daar maken de beurzen ook misbruik van.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220513_93321386
We gaan een tsunami van gezinnen krijgen die hun energie rekening niet kunnen betalen,maar u vind dat het dan maar hun eigen schuld is?
Europa is de grote schuldige, en ook de tracers op de beurs die geld ruiken op de miserie van de burger,maar nochtans zou het nooit zo ver gekomen zijn , als ze ondanks poeting zijn oorlog , meer hadden ingezet op vloeibaar aardgas,als Michelleke die toch de voorzitter is van dat Europees wangedrocht dat niet inziet dan is het een Kl*** ,en en onwaardig om voorzitter te zijn.
https://pointer.kro-ncrv.nl/waarom-geen ... it-Amerika
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
in Venezuela tank je nog voor 0,023 euro per liter https://www.autoblog.nl/nieuws/top-10-d ... en-3321940
In ons Europa zijn ook verschillen per land. Zijn dat de plaatselijke speculanten of wil de staat vlug of sneller zijn kassa vullen?
In ons Europa zijn ook verschillen per land. Zijn dat de plaatselijke speculanten of wil de staat vlug of sneller zijn kassa vullen?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
De oplossing om de komende winter lekker warm door te komen zonder gasverbruik:
Als je het koud hebt, ga dan in een hoek staan. Zoals bekend hebben hoeken dikwijls 90°...
Goed gevonden, simpel maar doeltreffend. Dat onze 'experten' en 'geleerde' politici daar nog niet op gekomen zijn verbaasd mij ten zeerste.

Als je het koud hebt, ga dan in een hoek staan. Zoals bekend hebben hoeken dikwijls 90°...
Goed gevonden, simpel maar doeltreffend. Dat onze 'experten' en 'geleerde' politici daar nog niet op gekomen zijn verbaasd mij ten zeerste.
-
Ik ga gewoon verder in hetzelfde idiote denkpatroon dat je hebt ontwikkeld. Als iedereen zijn verbruik met 1/3 vermindert, dan zal er geen probleem zijn lees ik. Wel dan?tokkio schreef: ↑24 aug 2022, 17:46Of u kijkt is de spiegel Wil,of u denkt in hokjes,of u bent een slippendrager van het blauwe fabriek,het kan ook zijn dat u geen gas hebt,en u verwarmt met kolen, hout of pelletkachel, maar de schuld bij de burger leggen is wat kort door de bocht,men heeft in de tijd de gas gepromoot, want het brand zuiverder dan kolen of hout.Wil. schreef: ↑
Gisteren, 19:41
.....
En in straten waar gas ligt is het bij nieuwbouw verboden om een mazout tank te leggen.
Als morgen uw bakker de deuren sluit omdat dij de energie factuur voor gas of elektriciteit van + 10.000 € niet meer kan betalen, gaat u dan ook zeggen dat het zijn schuld is.
'De beurzen' , wie zijn dat? Heb jij zoals 100.000den belgen een pensioenfondsrekening? Heb je ooit geld belegd in een fonds dat door een bank of verzekering werd beheerd? Dan ben je volgens jouw redenering medeschuldig, nietwaar?Rusland straft Europa door minder gas te leveren,en daar maken de beurzen ook misbruik van.
Wie of wat zijn "tracers" op de beurs? Ik heb daar nog nooit van gehoord. Volgens mij verzin je maar wat.Europa is de grote schuldige, en ook de tracers op de beurs die geld ruiken op de miserie van de burger,

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.