Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Waaauw, Fred. Jij bent toch ongelooflijk beslagen op meerdere terreinen. Naast diepe, diepe kennis over batterijen zou jij zonder problemen de verkeerstoren in je eentje kunnen bemannen, denk ik.Fred1950 schreef: ↑22 aug 2022, 09:17De Russen hebben blijkbaar ook een "probleem" waardoor ze rondjes moeten vliegen .... Er vliegen daar nog andere vliegtuigen van het "Ministry for Emergency Situations (MChS)" rond.
Wel een speciaal machientje , die "Beriev" ( https://en.wikipedia.org/wiki/Beriev_Be-200 )
Respect, man.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Als ze de grenzen van "vroeger" zouden willen dan zouden ze die dochter van .... niet hebben vermoord , want die en haar vader willen dat ook.
Waarom zou "nu" plots er een "partizanen" legertje bestaan terwijl Poetin al 10 jaar aan de macht is ? De Amerikanen willen met de alombekende CIA truken Rusland onder water krijgen , dat is de bedoeling. Die truken hebben ze al in veel landen , en met succes , gepraktiseerd.
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Het kunnen toch geen comunisten zijn de vader en dochter als ze veel geld gestolen hebben van M. Le Pen?
Door Rusland voor rechts in Frankrijk.
Dus ofwel zitten hier Russische comunisten achter of een represaille van Franse rechtsen.
Door Rusland voor rechts in Frankrijk.
Dus ofwel zitten hier Russische comunisten achter of een represaille van Franse rechtsen.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Even eerlijk nu, het is toch de VS niet die de oorlog in Oekraïne heeft veroorzaakt!???
Dat er allerlei wederzijdse belangen spelen, hiermee kan ik mij akkoord verklaren, maar het moet nu toch al duidelijk zijn, dat Poetin vooral uit het eigen belang handelt, maar zeker niet het belang van (zijn eigen) Rusland, op het oog heeft!? Armoede troef ginder, en zo te zien zal het er voorlopig niet (of zelfs misschien 'nooit meer) op verbeteren. Hetzelfde voor het land van mister 'Oen' (NK), de zoveelste 'god' in eigen vaderland.
Dat er allerlei wederzijdse belangen spelen, hiermee kan ik mij akkoord verklaren, maar het moet nu toch al duidelijk zijn, dat Poetin vooral uit het eigen belang handelt, maar zeker niet het belang van (zijn eigen) Rusland, op het oog heeft!? Armoede troef ginder, en zo te zien zal het er voorlopig niet (of zelfs misschien 'nooit meer) op verbeteren. Hetzelfde voor het land van mister 'Oen' (NK), de zoveelste 'god' in eigen vaderland.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Ik had al bang dat Kiev extra bommen of supersonische raketten zou gekregen hebben.
In Rusland zal men nu er een paar aan't folteren zijn, wellicht zijn ze daar nog niet zo technisch om die weg te bewandelen.
In Rusland zal men nu er een paar aan't folteren zijn, wellicht zijn ze daar nog niet zo technisch om die weg te bewandelen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Er beginnen breuklijnen op te treden in de EU . Ik vrees dat de verovering van de Krim door Oekraine voor de Europeanen een brug te ver is . Mocht Rusland mobiliseren , dan pas zou de Nato toch stilaan ongerust moeten worden .Dienne klote-oorlog duurt m.i al veel te lang . We leven in de 21ste eeuw, ge stapt in je wagen, je rijdt 2000 km ver, de afstand van hier naar het zuiden van Spanje, en je belandt in oorlogsellende van 14-18 en 40-45 . Dat ik dees nog op mijne ouwe dag, dagelijks moet aanschouwen .
werewoef
werewoef
AMEN en AUM
-
Het probleem is dat Rusland te sterk wordt in de ogen van de VS , en dus voert men een "proxy" oorlogje in Oekraïne uit, en samen met de sancties tracht men Rusland terug even erg in de miserie te storten als net vóór het uiteenspatten van de USSR van destijds.
-
Na WO 2 heeft Duitsland zich aangepast aan de morele normen van goed nabuurschap. Het land had op 30 jaar tijd twee keer geprobeerd om 'te pakken wat hen toekwam' . Het is vanaf '45 opgenomen in de beschaafde wereld en werd op slechts enkele decennia het economisch sterkste land van Europa.
Rusland zit nog altijd in de mentaliteit van 'te pakken wat hen toekomt' en dus probeert het een invasie in Georgië, een invasie in Oekraïne, net zoals de SU dat voordien had gedaan in Tsjechoslowakije, in Hongarije enz.
Als Rusland zich zou willen inschakelen in de beschaafde wereld, dan heeft het geen behoefte aan het binnenvallen met tanks in landen zoals Oekraïne. Het land heeft veel troeven om het welzijn van de burgers een heel groot stuk omhoog te brengen.
Zo ver is het rationele denken nog niet doorgedrongen in het machtszieke brein van Poetin.
Rusland zit nog altijd in de mentaliteit van 'te pakken wat hen toekomt' en dus probeert het een invasie in Georgië, een invasie in Oekraïne, net zoals de SU dat voordien had gedaan in Tsjechoslowakije, in Hongarije enz.
Als Rusland zich zou willen inschakelen in de beschaafde wereld, dan heeft het geen behoefte aan het binnenvallen met tanks in landen zoals Oekraïne. Het land heeft veel troeven om het welzijn van de burgers een heel groot stuk omhoog te brengen.
Zo ver is het rationele denken nog niet doorgedrongen in het machtszieke brein van Poetin.

Ik denk dat de Russen zich helemaal niet willen inschakelen in de "beschaafde wereld" die door de VS wordt gedomineerd met racistische moordpartijen , bestormingen door Trump aanhangers , structurele armoede , enzovoort ....
De generaals hebben strategische fouten gemaakt. Ze hadden nooit mogen proberen om Kiev te omsingelen om Zelensky trachten gevangen te nemen en de "putch" van 2014 om te keren. Ze hadden vollop de Russische rebellen in de Donbas moeten ondersteunen om van daaruit het veroverd gebied als een olievlek richting Mariupol tot aan de Krim , en richting Kharkiv uit te breiden. De Russen doen er ook niets aan om de toevoerlijnen ( autowegen , spoorwegen ) naar het oosten en zuiden onbruikbaar te maken ( tenzij ze zelf later die toevoerlijnen ook zouden willen gebruiken , maar dat was oorspronkelijk niet de bedoeling )
-
De beschaafde wereld waarin Rusland kan opgenomen worden, is die van Europa. Dat het dit niet wil, is een overduidelijk statement: Rusland wil zijn eigen dictatoriale weg blijven bewandelen: invasies in buurlanden zijn dan de gewone gang van zaken voor de leider. We hebben daar genoeg van.

voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Nu wordt fred ook al een defentie expert
De woorden indachtig op een kamp van een generaal majoor.
Was in onze tijd Rusland niet uitgerust voor een aanvallende oorlog.
Logistiek niet gemaakt om aan te vallen.
En dat zien we nu bij de grondtroepen. Geen aanvoer van brandstof eten en munitie.
Dus alles valt stil
De woorden indachtig op een kamp van een generaal majoor.
Was in onze tijd Rusland niet uitgerust voor een aanvallende oorlog.
Logistiek niet gemaakt om aan te vallen.
En dat zien we nu bij de grondtroepen. Geen aanvoer van brandstof eten en munitie.
Dus alles valt stil
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Wacht maar, de Russen zijn nog sterk genoeg.
Als Poetin deze strijd mocht winnen, dan zal hij dààr niet stoppen.
Hij wil absoluut, en ten koste van alles, als de machtigste man 'ter wereld' worden beschouwd.
Goed mogelijk dat hij zichzelf nadien als tsaar (keizer) van Rusland kroont.
Indien hij dan nog in leven zou zijn natuurlijk.
Hij zal zich dus wel een beetje moeten haasten.
Nee maar, feit is dat de man alleen maar aan zichzelf denkt, en zeker geen oorlog voert om zijn eigen volk te plezieren, laat staan, hen een beter leven te bezorgen.
Als Poetin deze strijd mocht winnen, dan zal hij dààr niet stoppen.
Hij wil absoluut, en ten koste van alles, als de machtigste man 'ter wereld' worden beschouwd.
Goed mogelijk dat hij zichzelf nadien als tsaar (keizer) van Rusland kroont.
Indien hij dan nog in leven zou zijn natuurlijk.
Hij zal zich dus wel een beetje moeten haasten.
Nee maar, feit is dat de man alleen maar aan zichzelf denkt, en zeker geen oorlog voert om zijn eigen volk te plezieren, laat staan, hen een beter leven te bezorgen.