Energieprijzen

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

25 aug 2022, 10:53

Afbeelding

Vertaling:

Ik sprak met een vriend in Duitsland.
In 21 was zijn gasrekening € 2.800.
Voor '22 ligt hij op schema voor € 24.500.
Het is een privéwoning. Er komt een adviseur langs. Ze sluiten 3 kamers in hun woning en wisselen van provider.
Ze hopen het eindbedrag voor dit jaar in de laatste maanden terug te brengen tot € 11.000.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

25 aug 2022, 13:18

Wil. schreef:
25 aug 2022, 09:42
Europa is de grote schuldige, en ook de tracers op de beurs die geld ruiken op de miserie van de burger,
Wie of wat zijn "tracers" op de beurs? Ik heb daar nog nooit van gehoord. Volgens mij verzin je maar wat.
uiteraard "traders" , geen tracers. Vind jij het normaal dat de gasprijs plotseling gaat pieken als Poetin aankondigt dat er tijdelijk wat minder gas gaat stromen ? Gans het prijsgedoe wordt op de beurs gemanipuleerd. Weet je dat in 2014 de verkoop van electriciteit naar Belgie toe eens van de beurs werd gehaald omwille van problemen met "onze" kerncentrales toen ?

Zie viewtopic.php?p=4937751&sid=8df4b349d17 ... 5#p4937751 ( laatste prentje "Om de haverklap" )

Men kan de verkoop en aankoop van gas eveneens van de beurs weghouden , daar is juridisch geen enkel probleem mee.

Wil.

25 aug 2022, 13:52

Fred1950 schreef:

uiteraard "traders" , geen tracers. Vind jij het normaal dat de gasprijs plotseling gaat pieken als Poetin aankondigt dat er tijdelijk wat minder gas gaat stromen ? Gans het prijsgedoe wordt op de beurs gemanipuleerd. Weet je dat in 2014 de verkoop van electriciteit naar Belgie toe eens van de beurs werd gehaald omwille van problemen met "onze" kerncentrales toen ?

Men kan de verkoop en aankoop van gas eveneens van de beurs weghouden , daar is juridisch geen enkel probleem mee.
Fred, je zit hier over iets te kallen, waar je geen kaas van hebt gegeten.
Je hebt geen benul van de werking van de markten. Je hebt geluk dat hier maar een handvol mensen zijn die dat wél begrijpen zodat er niet te veel zijn die je uitspraken als complete idioterij bestempelen.

Als je denkt dat er gemanipuleerd wordt, dan kun jij daarvan gebruik maken en met de gemakkelijke winst enkele arme mensen een grote duw in de rug geven. Zo gebruik jij de technieken van de 'tracers' tegen henzelf. Ga je gang. Dat wordt lachen.

Fred1950

25 aug 2022, 14:06

Wil. schreef:
25 aug 2022, 13:52
Fred1950 schreef:

Fred, je zit hier over iets te kallen, waar je geen kaas van hebt gegeten.
Je hebt geen benul van de werking van de markten. Je hebt geluk dat hier maar een handvol mensen zijn die dat wél begrijpen zodat er niet te veel zijn die je uitspraken als complete idioterij bestempelen.
.....
In plaats van eens deftig te reageren op wat ik schreef kom je weeral af met uw typische reactie , alleen gij weet het beter. De "beursmarkten" zijn de maffia van de kapitalistische economie. Punt.

Wil.

25 aug 2022, 14:39

Punt? Je bevestigt mijn punt.
Getekend,
Wil.

tokkio

25 aug 2022, 15:25

Wie of wat zijn "tracers" op de beurs? Ik heb daar nog nooit van gehoord. Volgens mij verzin je maar wat[quote
Ok er met nog een K tussen, ,dus Trackers,maar de uitspraak is gelijk,uw uitleg niet.
Een belegging tussen een fonds en een aandeel
Een tracker is een beleggingsinstrument dat de prestatie van bijvoorbeeld een beursindex, een aandelen-, een obligatie- of een valutakorf of grondstoffen probeert te volgen.28 jul. 2022
https://www.bolero.be/nl/markten-en-pro ... n/trackers
En de winnaar is Gazprom....
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 33039.html
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

25 aug 2022, 15:46

Wil. schreef:
25 aug 2022, 14:39
Punt? Je bevestigt mijn punt.
Getekend,
Wil.
Wat is uw punt behalve dat achter 'Wil" ? :D

-----

Ik heb gisteren mijn 225 Euro stookolie premie gekregen. Goed hé. :D Ik voel me al meteen een kapitalist. :mrgreen: :lol:

voorn

25 aug 2022, 15:58

De chemie begint te kreunen onder de gasprijzen.
Door de groene hetze is iedereen gas gaan gebruiken voor stoomproduktie
In mijn tijd kon je daar alles stoken zware en lichte stookolie; chemisch afval ( spent caustic) nu alleen
gas;dit was zuiverder en men had weinig werk om te ontsteken i.p.v van het vorige vernoemde.
Weet niet of onze museumstukken nog kunnen werken.
In mijn tijd heeft men mij is een week naar zo een fossiel gestuurd dat jaren stil lag.Tiré votre plan.

boeffer

25 aug 2022, 16:12

Dra zal de bakker u een half gebakken bevroren brood of een stuk deeg meegeven. Bak het dan zelf maar.
De warme bakker zal dan zeldzaam zijn.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

25 aug 2022, 16:15

boeffer schreef:
25 aug 2022, 16:12
Dra zal de bakker u een half gebakken bevroren brood of een stuk deeg meegeven. Bak het dan zelf maar.
:lol:

voorn

25 aug 2022, 16:19

Er zullen er zeker brood zelf gaan bakken. Maar of dit veel gaat uitmaken weet in niet.

Dicksy

25 aug 2022, 16:24

door boeffer » 10 minuten geleden
Pfff, eten we gewoon alle dagen pistolets ipv brood.

Wil.

25 aug 2022, 16:33

... pistolets :lol:

Woorden toegeschreven aan Marie-Antoinette: Qu'ils mangent de la brioche ! (ook wel 'Let them eat cake!)

Ce serait la réponse donnée par « une grande princesse » à qui l'on faisait part du fait que le peuple n'avait plus de pain à manger.

Wil.

25 aug 2022, 16:47

tokkio schreef:
25 aug 2022, 15:25
Wie of wat zijn "tracers" op de beurs? Ik heb daar nog nooit van gehoord. Volgens mij verzin je maar wat[quote
Ok er met nog een K tussen, ,dus Trackers, maar de uitspraak is gelijk, uw uitleg niet.
Fredje zat er dus wéér eens naast. Die wist stellig dat het om traders ging. :roll:

Als jij dat weet, waarom heb je daar dan geen gebruik van gemaakt? Je had dan blijkbaar veel winst kunnen maken door die tracker aan te schaffen. Die winst had je ofwel zélf kunnen gebruiken om je gasrekening te compenseren, of je had de winst kunnen gebruiken om mensen die veel meer in de problemen zitten een financiële duw in de rug te geven. Zo gebruik je technieken van de trackers tegen henzelf en ten gunste van de medemens.

Achterafkennis is waardeloos, tokkio.

tokkio

25 aug 2022, 17:01

Het is geen achteraf kennis Wil, ik las een artikel over trackers,dus ik heb dat opgezocht, dat wilt niet zeggen dat ik een tracker ben, ik handel niet op de beurs, en speel ook geen lotto, als u over achteraf kennis wilt praten, doe dat dan met Warren Buffet ,waarom moet ik dan financiële steun aan mensen geven,daarvoor is de regering, zie maar wat Fred krijgt. :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.